Mitä teet kun vauva nukkuu päiväunia?

Magpie

Näppärä viestien naputtelija
Tammikuun äidit 2019
Kuten otsikossa kysytään, mitä teet silloin, kun vauva (tai isompi lapsi) on päiväunilla? Monet varmaan säntäävät tekemään kotiaskareita, mutta millaisia "kotiharrastuksia" sinulla on?

Minä aloitin juuri opettelemaan virkkausta. Yritän ensin päästä jyvälle amigurumien virkkaamisesta, mutta ehkä myöhemmin voisin virkata vauvalle jotain vaatetta, vilttiä tms. Tuo on siinä mielessä näppärä harrastus, että voi virkata kierroksen silloin ja toisen tällöin - ihan sen mukaan, miten aikaa on käytettävissä.
 
Veikkaisin että tulen vapaahetkinäni käsitöitä harrastamaan tai sitten nukkua posotan itsekin (olen hyvä siinä :grin)
Tai sitten kaappaan ukon kainalooni paijattavaksi, jos sattuu olemaan lähettyvillä.
 
Yleensä nostan jalat ylös ja otan ajan itselleni, katson jotain dokkaria/leffaa,jne ja käsitöitä minäkin jos yhtään inspistä riittää. Päiväunia olen huono ottamaan ja harvemmin tulee mitään sen ihmeemmin kotona häärättyä.
 
Istun sohvalla. Pienempänä kun nukkui useammat unet, yhtien aikana istuin sohvalla ja muina aikoina tein kotihommia. Nyt kun nukkuu sängyssä ja vain yhdet unet, pitää olla hiljaa eikä keittiöön ole asiaa. Ei jää kuin olohuone missä voin olla. Päiväunia en nuku, en ehdi tuossa ajassa edes nukahtaa vaikka yrittäisin.
 
Jotain pieniä, nopeita kotitöitä saatan tehdä mutta enimmäkseen rötvään, katson jotain sarjaa nauhalta tms., sometan, syön herkkuja, nautin hetken hiljaisuudesta ja rauhasta :D
 
Meillä ei ole enää vauvaa, mutta kun taapero nukkuu, teen töitä. Ei siis ole aikaa harrastaa siinä vaiheessa päivää. Treeneissä käyn sitten, kun mies on kotona.
 
Takaisin
Top