Mitä tarvikkeita hankit uutena, mitä käytettynä?

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Hyödynsitkö kirppikset tehokkaasti vai hankitko paljon uutena?
Me ostettiin esikoiselle paljon uutena, oikeastaan ihan muutamaa vaatetta ja pinnasänkyä lukuunottamatta kaikki. Viidennen lapsen syntymän jälkeen olen ehtinyt hävittää käytännössä kaikki vauvakamppeet ja nyt Kutoselle olen ostanut, ja ostan suurimman osan käytettynä.
 
Kaiken yritin löytää käytettynä, lopulta uutena tuli ostettua vain vaunuja ja rattaita, koska haluamiani ei löytynyt kirppiksillä joko ollenkaan, tai hinnat olivat samalla tasolla kuin uudet alennusmyynneissä.
 
Isompia hankintoja ostin uutena, pienempiä käytettynä. Pienempiä löytyi paremmin ja niitä pystyi ostamaan myös postitse. Oli myös tarkoitus, että lapsia tulee lisää, joten lähdettiin mielummin kerralla kunnolliset-linjalle.
 
Esikoiselle kaiken piti olla uutta :happy: ei voinu edes kattella käytettyjä. Sillon oltiin molemmat miehen kanssa oltu pitkään vakiduuneissa niin taloustilanne oli vakaa.

Toiselle pysty jo vähän katsomaan käytettyäkin ja ehkä jopa kävästä kirppikseltäkin jotain.

Ja tälle kolmannelle on muutoma vaate ostettu uutena, muutoin kaikki käytettyjä vaatteita tai tavaroita.
 
Me ostettiin (ja ostetaan) suurin osa vaatteista käytettynä. Leluja myös on käytettyjä niin kirppareilta kuin tutuiltakin. Isommat tarvikkeet (rattaat, turvaistuin, sänky jne.) taas ostettiin uutena. Osa tosin vauvasta intoilevien sukulaisten avustamana. :wink
 
Vaunut ja turvakaukalo uusina, samoin manduca, kantoliina, jotain vaatetta. Pinnis ja hoitopöytä ostettiin käytettynä, lisäksi saatiin valtaisat määrät vaatteita käytettynä. Nyt isommalle lapselle suurin osa vaatteista ostetaan uutena (verkosta, koska inhoan kaupoissa/kirppareilla kiertelyä). Niistä suurin osa periytyy nuoremmalle kumminkin.
 
Melkein kaikki hankittiin vauvalle käytettynä, turvakaukalokin saatiin kaverilta. Turvaistuin sen sijaan ostettiin uutena, se menee 25 kg asti ja haluttiin varmasti hyvä. Myös vauvansängyn patja ostettiin uutena.

Taaperoikäiselle on joutunut vaatteita uusina, kun kirppisvaatteet on olleet tosi huonosti pidettyjä, suorastaan lumppuja.
 
Turvakaukalo ja turvaistuin ovat ainoat jotka on ostettu uutena. Ja toki vaatteita, lähinnä alennusmyynnistä.
Pinnis, syöttötuoli, vaunut ovat mun vanhat. Kirppariryhmistä ja roskalavaryhmistä on saatu/ostettu sitteriä, itkuhälyttimiä, ym.
 
Uutena lähes kaikki. Muutama tavara on käytettynä saatu tutuilta, mm. Vaipparoskis ja kantoreppu. Myös kaikki vaatteet on uusia, oon yrittänyt kattoo alesta ja näin. Hoitopöytä saatiin myös kavereilta.
 
Me saatiin paljon käytettynä siskoltani. Uutena taidettiin ostaa turvakaukalo ja vaunut ja pinnasänkyyn patja. Lahjoina uutena tuli kyllä aika paljon myös kaikenlaista, esimerkiksi rintapumppu, tuttipulloja ja vaatteita.
 
Takaisin
Top