Mitä tai ketä fanitat/olet joskus fanittanut?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Oletko ollut Dingon tai Hansonin ykkösfani? Tai seuraatko fanaattisesti Tapparan jääkiekkopelejä?

Olen ollut oikea fanityttö, yhden artistin keikoilla kävin teininä parikymmentä kertaa ympäri Suomen. Kyllä jonotettiin ja odotettiin! Tietysti oli kaikki posterit seinillä ja muu fanikrääsä löytyi vaatteista ja kirjoista lähtien. Yhä on kyllä tällä miekkosella paikka sydämessäni :Heartred Kuka arvaa artistin?
Miehen kautta sitten on tarttunut jääkiekon seuraaminen, että punaisia sydämiä täällä sykkii sinnekin suuntaan!
 
Esiteininä Leonardo DiCaprio oli maailman ihanin. :grin Katsoin kaikki leffat joissa oli vilauskin hänestä. Myös suomalainen poikabändi XL5 oli ysärillä kova juttu. Näiden jälkeenkin oli joitakin fanituksia, mutta ei enää mitään yhtä kiihkeää. :D
 
En ole oikein fanittajatyyppiä. Joistakin artisteista tykkään enemmän kuin toisista, mutta en mitenkään innostu vaikka tapaisin hyvän esiintyjän henkilökohtaisesti.

Jääkiekossa minulla on suosikkijoukkue, joskus oli vuosia jopa kausikortti, mutta ei mitään fanituotteita. Jos joukkueeni voitti, taputin katsomossa, mutta en edes nouse seisomaan tai kiljahtele innosta enkä tietenkään pyri tapaamaan pelaajia. Jos tuli häviö, niin sekään ei haitannut.
 
En ole koskaan ollut varsinainen fanityttö. En käynyt ikinä kenenkään keikoilla tai missään tapahtumissa/festareilla ym. Mutta haaveilin omassa pienessä päässäni monistakin julkkismiehistä ja/tai pojista :grin

Nykyäänkin ihailen muutamaa näyttelijää ja pidän monesta artistista/yhtyeestä, mutten enää laske itseäni faniksi.
 
U2 ja Tom Petty on olleet isoimmat faniuzen kohteet ja on jossain määrin vieläkin. Tom Pettyn kuolema oli kova isku pari vuotta sitten. Niin ja fanitinhan teininä Mikko Kuustosta!
 
Oletko ollut Dingon tai Hansonin ykkösfani? Tai seuraatko fanaattisesti Tapparan jääkiekkopelejä?

Olen ollut oikea fanityttö, yhden artistin keikoilla kävin teininä parikymmentä kertaa ympäri Suomen. Kyllä jonotettiin ja odotettiin! Tietysti oli kaikki posterit seinillä ja muu fanikrääsä löytyi vaatteista ja kirjoista lähtien. Yhä on kyllä tällä miekkosella paikka sydämessäni :Heartred Kuka arvaa artistin?
Miehen kautta sitten on tarttunut jääkiekon seuraaminen, että punaisia sydämiä täällä sykkii sinnekin suuntaan!

Minkä ikäinen olet? Kiinnostaa leikkiä Neiti Etsivää. :wink

Itse fanitin nuorena likkana kovasti NKOTB:ia, kävin heidän keikallaan 14-vuotiaana Lahden montussa.

Nykyään en kai varsinaisesti fanita ketään. Shakiran keikalla olen ollut pari kertaa; toisella kertaa ulkomailla, kun ei tullut Suomeen. En kuitenkaan kirkunut keikoilla hysteerisesti, toisin kuin silloin nuorena siellä montussa. :hilarious:
 
Esiteininä Leonardo DiCaprio oli maailman ihanin. :grin Katsoin kaikki leffat joissa oli vilauskin hänestä. Myös suomalainen poikabändi XL5 oli ysärillä kova juttu. Näiden jälkeenkin oli joitakin fanituksia, mutta ei enää mitään yhtä kiihkeää. :D

Ai että Leonardo:Heartred mä kans teinilikkana fanitin täysillä, kaikki leffat oli pakko katsoa/ostaa, seinät oli tapetoitu hänen julisteillaan ja Voih kuinka sydämeni itki verta joka kerta kun hän ”kuoli” elokuvissa:D onhan se komia mies edelleen mut enää ei tarvii fanittaa:wink
XL5 oli kans kova joista eritoten Mica... ae että:Heartred
Vanhemman kastin rokkarit oli kans aika hot, Esim Vince Neil, Jon Bon Jovi...
 
Ei voi sanoa että olisin koskaan tai nytkään erityinen fanittaja, mutta toki on asioita jotka on suosikkeja tai joita kannustaa. Olen ensinnäkin innokas musiikinkuuntelija, kierrän mielelläni suosikkieni keikkoja niin paljon kun voin. Tällä hetkellä sellaisia joiden keikolla voi käydä (eli bändi ei ole joko hajonnut tai ei ikinä käynyt Suomessa, näitä on murheellisen paljon mun suosikeissa) ja käynkin suht paljon on Battle Beast, Beast In Black, S-Tool ja Amorphis. Kesällä joillekin festareille pitää mennä, on hyviä kattauksia useammassakin paikassa. Oon myös penkkiurheilija, suosikkiurheilijoita ja -joukkueita löytyy niin jääkiekosta, ampumahiihdosta, formuloista, jalkapallosta ja niin edelleen.

Teinityttönä mulla oli seinällä Tokio Hotelin julisteita ja saatoin jonkun verran renkuttaa niiden musiikkia. :oops: Aika nopeasti kyllä meni ohi ja tilalle tuli Stratovarius, jota kyllä lähestulkoon tuli fanitettua. Siinä on bändi, jota olen kuunnellut pisimpään, vieläkin ihan tykkään. Uudempi tuotanto ei vaan niin nappaa, niin en ole enää keikoilla niin paljoa käynyt.
 
Mä oon vuodesta 99 asti kuunnellut uniklubia.. Tai no Pincenez nimellä se silloin alkuun oli. Kävin silloin kakarana/teininä kaikilla mahdollisilla keikoilla ja kyllä nykyäänkin jos jossain lähellä on, niin yritän päästä katsomaan ja viimeisin levykin piti ostaa, vaikka ei mulla oo ees soitinta millä kuunnella. Spotifysta kuuntelen kuitenkin viikottain. Mitään muuta en ihan näin paljon oo fanittanu.. Oon silti pyrkinyt aina oleen hillitty fani.
 
Sinänsä en ole fanittanut mitään. Fanittamisella koen tarkoitettavan esimerkiksi sitä, että seurataan vaikkapa muusikon yksityiselämää ja halutaan tietää muusikosta kaikki mikä ei edes liity musiikkiin.

Hyvän artistin keikkoja olen käynyt katsomassa moneenkin kertaan, kulkenut pari viikkoa samat reitit kuin kiertue ja katsonut saman keikan lähes joka ilta uudestaan. Se on oikein hauskaa, ja samat ihmiset siellä on aina jonottamassa koko päivän portilla. Tosin sitten on ihan feikkiolo noiden tosifanien seurassa, kun en itse tiedä artistista juuri mitään muuta kuin että tykkään kuunnella, enkä toisaalta edes tunnista puoliakaan kappaleista. :grin

Ne tosifanit kaikki tuntevat toisensa, ja seuraavana vuonnakin samat ihmiset taas jonoissa vaihtavat kuulumisia. Ja sitten keikalla ne kaikki samat ovat vierekkäin eturivissä. Illasta toiseen, maasta toiseen. Minusta tuo oli erittäin mielenkiintoinen kokemus, suosittelen. Siihen porukkaan pääsee myös todella helposti mukaan, ja saa matkaseuraa ja neuvoja, kun pitää etsiä seuraava juna seuraavalle keikkapaikalle seuraavassa maassa, tai hotelleista ei löytynyt tilaa ja pääsee jonkun toisen hotellihuoneeseen sohvalle nukkumaan.
 
Mä lasken itseni Apulannan ja Harry Potter -kirjojen (tai Rowlingin) faniksi. Potter-kirjoja olen lukenut jostain 10-11 vuotiaasta asti ja Apulantaa kuunnellut ehkä 11-12 vuotiaasta. Nykyisin fanitus on varsin rauhallista, mutta näillä on yhä paikka sydämessäni. :Heartred Fanitavaraa myöskin on kumpaankin liittyen ja Apulannan levyt tulee aina uuden ilmestyessä hankittua ja musiikkia kuunneltua usein.
 
Esiteininä Leonardo DiCaprio oli maailman ihanin. :grin Katsoin kaikki leffat joissa oli vilauskin hänestä. Myös suomalainen poikabändi XL5 oli ysärillä kova juttu. Näiden jälkeenkin oli joitakin fanituksia, mutta ei enää mitään yhtä kiihkeää. :D
Oi Leonardo :Heartred tullut fanitettua oikein kunnolla! Joka lehdestä pienetkin kuvat leikattiin talteen :p vieläkin toki fanitan joskin hieman hillitymmin:grin
Muutamaa bändiä/artistia fanitan kunnolla. Niistä löytyy julisteita ja kuvia. Bändistä jopa isokin juliste makkarin seinällä:wink:rolleyes:
 
Mä lasken itseni Apulannan ja Harry Potter -kirjojen (tai Rowlingin) faniksi. Potter-kirjoja olen lukenut jostain 10-11 vuotiaasta asti ja Apulantaa kuunnellut ehkä 11-12 vuotiaasta. Nykyisin fanitus on varsin rauhallista, mutta näillä on yhä paikka sydämessäni. :Heartred Fanitavaraa myöskin on kumpaankin liittyen ja Apulannan levyt tulee aina uuden ilmestyessä hankittua ja musiikkia kuunneltua usein.

Jee! Tykkäys Apulannasta! Täällä toinen pitkän linjan fanittaja, sekä levyjen kerääjä :grin
Harmi että sinkut julkaistaan nykyään vaan digitaalisina :sad001
 
Jee! Tykkäys Apulannasta! Täällä toinen pitkän linjan fanittaja, sekä levyjen kerääjä :grin
Harmi että sinkut julkaistaan nykyään vaan digitaalisina :sad001

Jee! Mahtavaa kun törmää samoja asioita fanittaviin :Heartred Tuo on tosiaan harmi kun sinkkuja ei saa fyysisinä levyinä. Tulee sitten kuunneltua niitä vain spotifystä/youtubesta.
 
Takaisin
Top