Mitä täytteeksi pizzaan?

Suosikkitäytteeni ovat...

  • Ananas

    Äänet: 15 78.9%
  • Paprika

    Äänet: 0 0.0%
  • Kinkku

    Äänet: 3 15.8%
  • Jauheliha

    Äänet: 5 26.3%
  • Sipuli

    Äänet: 6 31.6%
  • Herkkusieni

    Äänet: 4 21.1%
  • Katkarapu

    Äänet: 3 15.8%
  • Tonnikala

    Äänet: 8 42.1%
  • Kana

    Äänet: 1 5.3%
  • Jokin muu, mikä?

    Äänet: 12 63.2%

  • Kaikki äänestäjät
    19

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Mitkä ovat luottotäytteesi, kun kyse on pizzasta? Tilaatteko muualta vai teettekö itse?

Itse otan aina täytteeksi vöneriä, sipulia ja herkkusieniä. Myös oreganoa ja valkosipulia! Me yleensä tilaamme pizzat kotiinkuljetuksella. Itselleni en tee pizzaa kotona, miehelle ehkä kerran kuussa.
 
Mikä on vöner?

Tilataan yleensä muualta. Jauheliha,ananas,herkkusieni,tuplajuusto&hitosti valkosipulia.
 
Mä laitan yleensä pizzaan tomaattikastiketta jossa on reilusti valkosipulia, soijarouhetta, aurajuustoa, oliiveja, herkkusieniä ja tomaattia. Päälle emmentaljuustoa.
 
Mä oon niin tylsä et raflas tilaan Kinkku, tupla ananas.. Mut kotona laitan jauhelihaa, paistettua sipulia, ananasta ja mozzarellaa. Nykyisin teen leivinuunilla, niin tulee super hyvää
96f490090a18b239fd1a76c75d3e80aa
 
Punasipuli, feta, paprika on aika perus setti :p riippuu toki täytteiden määrä missä syö vai tekeekö ite :)
 
Tänään oli pizza päivä ja itse tehdään, saa just mitä haluaa jokainen ja tulishan se järkyttävän kalliiksi jos tilais 7 hengelle pizzat:wink
Tein itselleni semmosta johon laitoin kinkkua, tonnikalaa, auraa, herkkusieniä, ananasta ja paprikaa:p
Tomaatti kastikkeeseen laitoin paljon kasviksia, basilikaa ja valkosipulia... niin hyvää:p
 
Tilattuna täytteet yleensä jauheliha, tonnikala, ananas ja aurajuusto. Itsetehtynä joko jauheliha, tonnikala, ananas ja joskus suolakurkku tai sitten jauheliha, tomaatti, paprika, purjo ja feta.
 
Tehdään yleensä itse, jolloin mun suosikkitäytteet ovat mozzarella, parmankinkku ja rucola. Jos syödään ravintolassa tykkään esim. Kotipitsassa sellaisesta, jossa on kylmäsavulohta, punasipulihilloketta, rucolaa ja majoa muistaakseni. Sit yksi superhyvä on myös sellainen, jossa salaattia ja katkarapu-majoneesiseosta päällä (pizzariumista).
 
Kotona äidin pizza on suuri suosikki. Tomaatti-mozzarella-persikka, joskus lisänä myös kanaa. Pizzeriasta tulee tilattua jotain kana-mozzarella -tyyppistä, yleensä tykkään hedelmistä (ananas, persikka, päärynä) tuomassa makeutta pizzaan.
 
Mulla ei ole yhtä ainutta suosikkia. Tykkään kyllä ananaksestakin pizzassa (ikuinen kiistelyn aihe) ja yksi täyteyhdistelmäsuosikki on kinkku-ananas-sinihomejuusto ja reilusti valkosipulia. Toinen on parmankinkku-mozzarella-rucola sillä tavoin, että parmankinkku ja tietysti rucola lisätään paistamisen jälkeen pizzan päälle. Kolmas on valkoinen herkkutattipizza, eli pohjalle ranskankermaa tai smetanaa (tai näiden sekoitusta) tomaattikastikkeen sijaan, vähän juustoraastetta ja herkkutattisiivuja. Uunin jälkeen päälle mustapippuria ja hiukan parmesaaniraastetta.

Kamala nälkä iski näitä kirjoittaessa. :joyful:
 
Suosikki täytteet on ehdottomasti ananas ja tonnikala, mitkä on aina sekä tilatussa, että itse tehdyssä pitsassa täytteenä. Muita täytteitä lisäksi vaihtelevasti fiiliksen mukaan.
 
Kotona jos teen
1.Kinkku, ananas, aurajuusto
2.jauheliha, kinkku, ananas, aurajuusto, pekoni
3. Kinkku, pekoni,päärynä, valkohomejuusto
4. Ilmakuivattukinkku, valkohomejuusto, rucola ( persikka, päärynä tai joku muu makea hedelmä)
Itsetehty tomaattikastike, runsaasti valkosipulia:p
Nyt tuli aivan kauhea pizzan himo, täältä Turkissa en ole vielä löytänyt vastaavia aineita jotennpizzan teko on jäänyt vallan
 
Mun suosikkipizzaani jos teen itse, tulee tomaattikastiketta, jauhelihaa, metwurstia, ananasta, sipulia, suolakurkkua, homejuustoa ja tavallista juustoa. Om nom. Toinen hyvä itsetehty pizza tulee, kun laittaa tomaattikastiketta, tonnikalaa (sweet chilillä), sipulia, persikkaa, fetajuustoa ja tavallista juustoa. Ja sitten kanaversioon mikä on myös namia tulee tomaattikastike, kanaa, sipulia, persikkaa, bbqkastiketta, homejuustoa ja tavallista juustoa...

Usein jos ostan pizzaa pizzeriasta tai kebabbilasta, otan jauhelihaa, katkarapuja, sipulia ja ananasta. Kaupasta pakastealtaasta en syö mitään muuta kuin sitä paksupohjaista quattro formaggia. Slurps.
 
Takaisin
Top