Mitä tänään syötäisiin? Arkiruokavinkit jakoon!

Meilläkin menee tänään Igorin kana testiin. :happy: Eilen syötiin jauhelihatäytteisiä lättyjä. Olivat kyllä tosi hyviä. Harmi vain kun noita ei ihan pikaisesti saa tehtyä.
 
Mä oon haaveillut nousta jauhelihaletuista jo kauan mutta kun en vaan jaksais tehdä... se lettujen paisto ei oikein oo mun juttu :/ vaikka kyllähän ne ois vaivan väärti:p jos tekis letut muurikalla jahka päästään mökille, eikös kesälomalla oo aikaa :wink
 
Ei se ole munkaan juttu, ja nytkin meinasi hermo mennä kun yksi lettu repesi kääntäessä. :grin

Tein tänään Igorin kanaa. Tuli ihan superhyvää! Mieskin kehui kovasti. Pitää ehdottomasti tehdä uudestaan.
 
Meillä on joitakin arjen vakioruokia, joita avaan blogipostauksessani (https://www.vau.fi/blogit/uusperhesatu/mita-tanaankin-syotaisiin-arkiruokaa-lapsiperheelle/). Välillä tuntuukin, että aina syödään samoja ruokia. Niinpä kysyn teiltä että mitkä ovat teidän luottoruokianne arjen pyörityksessä? Plussaa, jos ne ovat suht helppoja ja nopeita valmistaa. :)

Oon tehnyt aika samanlaista tonnikalapastaa, ainut vaan että kerman ja koskenlaskijan tilalla on ollut 200 mll kookoskermaa, ja se on kyllä todella hyvää. Tonnikalapurkkeja on myös ollut 3-4.
 
Tuli muuten tänään testattua sitä munakasrullaa. Vähän joudun sitä täytettä muokkaamaan omanlaisemmaks, mut tonnikala ja avokado kyllä toimivat siinä :) käytin jauhoina tattaria, mutta mulle se maistui siinä vähän liikaa. Ens kerralla kokeilen sitten jotain muuta seosta :) mutta munakasrulla menee meilläkin nyt vakkari ruokiin :)
 
Muokattu viimeksi:
Perus kinkkukiusaus, mutta oon huomannu että erilailla saa makua kun laittaa maustettua ruokakermaa (meillä käytetään kippari savujuusto ruokakermaa, tulee siitä jo pelkästään hyvin makua + valkosipulijauhetta niin hyvää on). Myös esim. jauhelihaperunalaatikkoon voi lisätä maustettua ruokakermaa niin saa erilailla buustia siihen. :)

Yks helppo ja maukas on kanamakaronilaatikko. Mä käytän hunajamarinoitua broileria ja pastamakaronia (+ paprika ja sipuli). On tosi hyvää jo tuollaisenaan, mut siitä hyvä ruoka kun voi itse lisätä mitä mausteita haluaa, maustettua ruokakermaa, ananasta, tomaattia, fetaa yms. Nopeeta valmistaa ja maistuu kaikille. :)

Jos on jääny perunaa yli niin seuraavana päivänä saatan pilkkoa perunat ja paistan pannulla, maistuu paremmalta kuin lämmittäis uudestaan mikrossa. :)
 
Yksi hyvä laiskan tai kiireisen kokin ruoka on sellaisesta pizza kit -pakkauksesta tehty pitsa. Siinä on siis valmiina taikina ja tomaattikastike eli ei tarvitse kuin lisätä täytteet ja heittää uuniin. Ja pitsasta tulee oikeasti varsin omatekoisen makuista! Tehtiin tätä viimeksi tänään kun sain kaupassa salamainspiraation pitsan tekemiseen, mutten olisi ehtinyt vaivata pohjataikinaa (ja kaupan valmispohjat ovat musta pahoja).
 
Meidän yksi vakkari ruoka on kananjauheliha kiusaus. Tähän tulee perunasipulisekoitusta, herne-maissi-paprikaa (jokin muu vihannessekoitus toimisi myös), kananjauhelihaa (mausteena jauhelihamauste) ja kermaa. Tää on aika helppo tehdä, ja turvaudun tähän silloin kun en jaksa kovin ihmeellistä ruokaa tehdä.
 
Takaisin
Top