Mitä tänään syötäisiin? Arkiruokavinkit jakoon!

Tänään syötiin lihapullia tomaattikastikkeella ja spagetilla siitä sitten tuleekin kivasti jatkojalostettua bolognese ja lasagne:D lapset siis tykkää pasta ruuista, jos se on pastaa se uppoaa kaikille:wink niin ja nakit/makkarat, ihan parasta:D
Kalapuikot (teen kylläkin itse) sipulikastikkeella ja muusilla on kans yleisön suosiossa:)
Tietysti munakas/pannarirullat tai munakkaat yli päätään on hyviä ja jos jää tähteitä niin pakkaan lapsille kerhoeväiksi(siis niitä rullia) :)
Keitoista pinaattikeitto, tomaattikeitto ja ne perus liha/jauheliha/kala keitot on kans aika pop:wink pinaatti keitosta (jos joskus erehtyy yli jäämään) teen sämpylöitä/lettuja/pannaria:)
Itse tykkään tehdä ruokaa periaattella tämän päivän päivällinen on huominen lounas niin tarvii kokoaikaa tussata keittiössä ja pyrin siihen että teen pakastuksen kestäviä ruokia reippaasti että saa sit laiskoille päiville helposti kotiruokaa niin tarvii ”sortua” valmiiseen tai tilattavaan:wink tänään keitin tota tomaattikastiketta vaivaset 7 litraa josta riittää huomiseen lounaaseen lihapullien kanssa ja sunnuntain kasvislasagneen... pakkaseenkin meni pari litraa vaikka pizzan kastikkeeksi tai tomaattikeitonpohjaksi:) reseptejä mulla ei oikein oo kun inspiraatioita revin kokin koulutuksestani ja netistä :)
 
Tänään syötiin lihapullia tomaattikastikkeella ja spagetilla siitä sitten tuleekin kivasti jatkojalostettua bolognese ja lasagne:D lapset siis tykkää pasta ruuista, jos se on pastaa se uppoaa kaikille:wink niin ja nakit/makkarat, ihan parasta:D
Kalapuikot (teen kylläkin itse) sipulikastikkeella ja muusilla on kans yleisön suosiossa:)
Tietysti munakas/pannarirullat tai munakkaat yli päätään on hyviä ja jos jää tähteitä niin pakkaan lapsille kerhoeväiksi(siis niitä rullia) :)
Keitoista pinaattikeitto, tomaattikeitto ja ne perus liha/jauheliha/kala keitot on kans aika pop:wink pinaatti keitosta (jos joskus erehtyy yli jäämään) teen sämpylöitä/lettuja/pannaria:)
Itse tykkään tehdä ruokaa periaattella tämän päivän päivällinen on huominen lounas niin tarvii kokoaikaa tussata keittiössä ja pyrin siihen että teen pakastuksen kestäviä ruokia reippaasti että saa sit laiskoille päiville helposti kotiruokaa niin tarvii ”sortua” valmiiseen tai tilattavaan:wink tänään keitin tota tomaattikastiketta vaivaset 7 litraa josta riittää huomiseen lounaaseen lihapullien kanssa ja sunnuntain kasvislasagneen... pakkaseenkin meni pari litraa vaikka pizzan kastikkeeksi tai tomaattikeitonpohjaksi:) reseptejä mulla ei oikein oo kun inspiraatioita revin kokin koulutuksestani ja netistä :)

Voi hitsi, olin just aikeissa kysyä munakasrullan reseptiä. :grin
 
Meillä lapset syö paljon kanaa ja ihan vaan kanaa uuniin ja pastaa/nuudelia kaveriks. Uunilohikin on lasten herkkua ja helppo tehdä, samalla laitan aina kasviksiakin uuniin joita lapset sit vaihtelevasti syö. Uus suosikki koko perheelle on saiturin lehtipihvi. Jauheliha vaan maustaa ja vaivata ja leivinpaperin välissä littaniksi kaulimella ja pakastimen kautta sitten pannuun. Kaveriks uunissa veneperunoita. :)
Perus makaronilaatikkoo ja jauhelihapastaa ja keittoja tehdään myös usein.
 
Pitääpä koklata totta igorin kanaa itsekin, jos vaikka typyt tykkäis:wink ens viikon ruokalistalle laitettu:)
 
Voiko tuon munakasrullan tehdä ilma juustoja, ja voiko vehnäjauhot korvata perunajauhoilla? Kuulostaa aika hyvälle ja tekis mieli kokeilla. Sen vaan pitäis olla glut. ja maidoton..
 
Siiru perunajauhoista en tiiä että käykö ne mutta mä oon tehnyt ihan täysin jauhotomanakin ja maidottomana yksiin juhliin jossa oli moni allergisia vieraita:)
Muistelisin että pohjan tein 7 munasta ja 3dl maitoa... ja tietysti suolaa, pippuria, yrttejä! Pellillisen tästä sain aikaseksi:)
Täyteen tein sit majoneesi pohjaisen mutta uskoisin että menee ilmankin tai sit jollain humus tai jollain muulla tahnalla kostuttuna:wink joku avokado tonnikala täyte vois olla aika hyvä :p tulipa nälkä...
 
Menee jämäruokiin, mutta jauhelihakastikkeen lopusta pannaria:)
 
Suolainen pannari pohja: 5dl maito, 2 munaa, 2,5dl vehnäjauhoa, suolaa ja mausteita( mie laitoin basilikaa). Kaikki sekaisin, annetaan turvota vähä aikaa ja sit 200 asteiseen uuniin noin 10 min, kunnes on puolikypsää. Sit vain jauhelihakastike päälle ja juustoraastetta. Uuniin n. 10-15min ja valmista. Tietty päälle voi laittaa oikeestaan mitä vain suolasta. Mut mie oon tehny tätä just jauhelihakastikkeen jämästä, saa kätevästi uuden ruuan :) Salaattia kaveriks vaan.
 
Voiko tuon munakasrullan tehdä ilma juustoja, ja voiko vehnäjauhot korvata perunajauhoilla? Kuulostaa aika hyvälle ja tekis mieli kokeilla. Sen vaan pitäis olla glut. ja maidoton..

Me käytetään usein vehnäjauhojen sijasta tattaria. Varmaan esim hirssikin toimii yhtä lailla. Ehkä tuohonkin voi laittaa jotain sellaista ellei jätä kokonaan pois. Riippuu toki vähän mitä kaivataan. Tattarijauhoista tulee hyviä lettuja. :wink

Meillä on laatikkoruuat suosiossa. Makaroonilaatikko toimii aina niin perinteisenä kuin kanastakin ja kiusaukset on kivoja, kun on nopeita tehdä. :)
 
Me käytetään usein vehnäjauhojen sijasta tattaria. Varmaan esim hirssikin toimii yhtä lailla. Ehkä tuohonkin voi laittaa jotain sellaista ellei jätä kokonaan pois. Riippuu toki vähän mitä kaivataan. Tattarijauhoista tulee hyviä lettuja. :wink

:woot:
Ite oon usein korvannut vehnäjauhot riisijauhoilla, painavat aika saman verran. Tattari ois kyllä varmaan terveellisempää, mut ite en kauheasti välitä sen mausta. Nuo tattarijauhoista ketut kuulostaa kyllä hyviltä. Jos vehnäjauhot korvaa tattarilla, niin laitetaanko tattarijauhoja sama määrä kuin vehnäjauhoja olisi laitettu?
 
Nyt kyllä pakko tulla antaa zenille mega tykkäykset! Nimittäin igorin kana, 5 lasta ja mies yhdestä suusta tää on hyvää :D tein kylkeen kukkakaaliriisiä ja tummaariisiä (siis sekotin ne keskenään) niin tällä ruualla sai hienosti huijattua lapset (ja miehen) syömään kasviksia ja jopa tykkäämään siitä:p suolakurkut laitoin lautaselle kun ne ei lasten suosiossa oo mutta omaan suuhun toi kivan tuntuman ja syvyyttä:)
Kiitos Zeni, lähti pysyvään pyöritykseen!:)
 
Siiru, en ole jauhoja taikinaan mittaillut, mutta oon tehnyt taikinasta vähän vähemmän paksua. Pannulla taas on joutunut pistämään aavistuksen verran enemmän taikinaa ja paistamaan ehkä vähän kauemmin että pysyy kasassa. On vaatinut vähän harjotusta, mutta nykysin tehdään hyviä lettuja. :)
 
Takaisin
Top