Mitä sinusta on kivaa puuhata lapsen kanssa?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Onko sinulla lempileikkejä? :wink Viihdytkö vauvan kanssa harrastamassa tai onko sinusta verrattoman hauskaa leikkiä laululeikkejä?

Meillä on uinti jäänyt tauolle, mutta silloin kun käytiin vielä uimassa siellä oli aina molemmilla kivaa. :) Näin talvella pulkkamäessä on kivaa ja kun leikkimieli löytyy on esimerkiksi lumiukkoja kiva rakennella yhdessä. Toki sitten yleinen peuhaaminen ja lapsen kikatus piristää aina mieltä. :)
 
Mä tykkään riehua:D siis tyynysota, lumessa peuhaamista, kesä helteillä vesipyssy hippaa tms poikamaista riehumista! Ok hiukan antiäitimäistä mutta oon ollut koko ikäni enempi vähempi rämäpää, niin ja meidän lapset on tyttöjä mutta mitä se riehumista estää :wink
Sit lautapelit on kivoja kans, mut noiden keskittymis kyky on edelleen lähellä nollaa:p
Odotan innolla että ovat isompia että päästään kunnolla pelaamaan jotain aikuisempaa peli kuten scrablee tms...
Kans ulkoilu(hiihto,luistelu, pyöräily tms tai ihan vaan leikkipuistossa peuhaaminen) on kivaa :)
 
Pelaaminen! Minecraft tai pleikka yleensä ja lautapelit :) nyt oon kaks päivää istunut lastenhuoneen lattialla ja rakentanut Legoilla poikien kanssa. Polvet hajoo ja pyykkivuori kasaantuu mut hei, meillä on ollut kivaa. Paini on huippua ja leffaillat :)
 
Ite tykkään jotenki paljo enemmän ulkona olemisesta ja leikkimisestä, siellä on jotenki enemmän "pakko" leikkiä mukana, sisällä ollessa alkaa liian helposti ite vaan tyhjentemään sitä tiskikonetta yms, ulkona ollessa ne tiskit on poissa silmistä ja poissa mielestä :grin Tällä hetkellä sisäleikeissä 1v9kk lemppareita on palapelit ja itsekin on löytänyt palapelit jotenki aivan uudelleen lapsen myötä :D Uskomattoman taitavasti neiti niitä tekee uudestaan ja uudestaan!
 
Olen huono leikkimään, mutta pelataan pelejä ja askarrellaan! Tehdään tosi paljon kortteja muille annettavaksi. :)
Isoja palapelejä tehdään yhdessä myös.
Joskus pidetään kotona disco. Verhot kiinni, valot pois, discopallo päälle, musiikkia ja tanssia. :grin
Piknik kotona (kelistä riippuen sisällä tai ulkona) on lasten lempipuuhaa!
Leffaillat on spesiaalikivaa myös. :)
Joskus väriteään yhdessä, kukin omia värityskirjojamme (mulla omat aikuisten värityskirjat tietenkin:wink).
Syksyllä käyn keräämässä kanttarelleja pojan kanssa ja lapset on olleet mukana myös marjoja poimimassa. Talvella nää peruskivat, luistelu, hiihto, mäenlasku, lumilinnan teko.
 
Mun minimimmi on nyt neljän vanha, ni ollaan varovasti leikin varjolla aloitettu miekkatreenit, ku ne kiinnostaa häntä. Liikunnan vuoksi enimmäkseen, ku on samoja nivelvaivoja ku mullakin ni lihaskunto on oleellista. Muita hyvin suosittuja joista kummatkin nauttii on piirtäminen. Taannoin ku oltiin syömässä hesessä, ni lasten ateriaan ku kuuluu joku lelu. Koitin ehdottaa kaikenlaisia niistä vaihtoehdoista, mutta ei, typy oli tiukkana että katuliidut. Kysyin sitten että miksi juuri ne, ni vastaus oli perin hellyttävä. Että voi olla mun kanssa pidempään ku piirretään. En hennonnut sanoa että kyllä me silti pidetään aikatauluista kiinni :D
Ja nyt ku kesä tulee ni jatketaan metsissä vaeltelua taas. Kovasti haluaisi kaataa puun, mutta selitin kyllä et isin kirveillä ei kaadeta puita vaan miehiä. Mietti hetken ja sit totes että niin, se on niitä ritarijuttuja.
 
Juuri yksi vuotta täyttäneen kanssa tykätään laulaa, lukea ja höpötellä. Heitellään palloa, mistä toinen riehaantuu ihan täysin. :grin Käydään myös vauvauinnissa, josta poika tykkää todella paljon. Odotan kovasti että päästään pelaamaan lautapelejä ja palapelejä, leikkimään leegoilla, harrastamaan ulkona (ei olla ehditty vielä testata uutta pyöränistuinta!), piirtelemään, värittämään jne. Kesä tulee ja kohta päästäänkin puuhailemaan ulkona kaikenlaista. :)
 
Takaisin
Top