Mitä raskaustestiä käytät?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Mitä raskaustestejä kukakin käyttää? Kertokaa kokemuksia näistä. :) Mikä on hyvä? Mikä antaa haamuja vaikka olisi nega tai missä viiva ei meinaa vahvistua vaikka toisen merkkisessä on jo selkeä?
 
Mä käytän PregCheck-liuskoja. Negat on aina olleet puhtaita negoja ja plussat plussia. Tosin mä oon aina testannut aikasintaan päivää ennen menkkojen alkua, eli haamuloisista ei ole kokemusta.
 
Apteekin oma ja clearblue.. Mutta sitten mietin kun näitä erilaisia olen vertaillut että jos cb digitaalinen mittaa jo, kun hormonia on vähintään 25 ja sillä voi testata jo jopa 4 pvää ennen kuukautisia, niin miksi apteekin omalla ohjeistetaan vasta kun menkat myöhässä, vaikka on yhtä "tarkka" kuin tuo cb? Sillon joko cb antaa liiallisia lupauksia tai apteekki liian varovaisia
 
Olen tilannut aina mammaksi.fi sivulta isomman setin raskaustestiliuskoja jotka mielestäni on vastannut hyvin pregchek:jä. Myös nuo pc liuskan on halpoja ja hyviä. Lisäksi olen cb viikkonäytöllisellä digillä testannut hormonin nousua.

Testannut olen myös rfsu liuskoja jotka näyttivät paljon myöhemmin ja haaleampana viivaa kuin nuo yllä mainitut.
 
Esikoisesta testasin apteekin omalla ja selkee plussa, kun menkat pari päivää myöhässä. Tokasta testasin jollain netistä tilaamallani testillä plussan, olisko ollut PC liuska, kierron oletettuna alkamispäivänä muistaakseni.. Kolmosesta ja nelosesta oon testannu rfsun marketista ostettulla liuskalla ja siihen olen saanut haalean, mutta selvästi näkyvän plussan jo dpo 10-11 ja koskaan en ole saanut vääriä plussia mistään testeistä vaikka negojakin olen monesti testannut.
 
Pregcheck liuskoihin on luotto pysynyt vuosien aikana, nega on aina ollut nega!
Ja olen kuluttanut tuhottomasti testejä.

Apteekin oma on myös omalla kohdalla ollut luotettava. Ja tämä on sama testi kuin Pregcheckin puikko, jota myydään marketeissa.

RFSU antoi todella härskejä viivoja, vaikken raskaana ollut joten heidän testeihin en ole enää koskenutkaan. :shifty: Menetin luottoni testeihin joiden valmistajan mielestä niitä viivoja voi vaan tulla? Eivätkä ensinnäkään ole kovin herkkiä. (Poikkeuksena RFSU herkkä puikko, joka luotettava mutta joku sekunda erä niitäkin oli liikkeellä tässä taannoin)

Clearbluen testit ovat kaikki antaneet yhtä sun toista viivaa, joten siniväri testejä en kannata myöskään.
Digi taas on osoittautunut luotettavaksi (kertoo viikotkin kuten ovat) ja yllättävän herkkä, kun vastaus oli raskaana 1-2, vaikka muut näytti vielä hailakkaa haamua.

Nää yleisimmät nyt tuli mieleen, onkohan testejä joita en ois kokeillut.. T. Himotestaaja :rolleyes:
 
Takaisin
Top