Mitä mukaan sairaalakassiin?

Mulla on omassa kassissa vasta liivinsuojia, aamutohvelit ja kauratyyny. Toki mukaan tulee kamera ja videokamerakin, ja listassa minkä oon kirjannu lukee isolla LATURIT :D (ai miten niin oon hyvä unohtaan aina just laturit ja sit kärsin..)

Eväitä mietin kans, miehelle aateltiin ottaa ainakin kuppinuudeleita, ja mä ite haaveilen kiisselistä. Noomnoomm kiisseliä... Siitä ainakin saa energiaakin, ja kun voi laittaa jo nyt laukkuun kun säilytys on huoneenlämmössä. Ainiin ja omat teepussit (oon nipo mitä teetä juon :D). Kai sitä suklaalevynkin voi ottaa, mut enemmän miestä varten, ite en suklaasta niin välitä. Eniten mä oonkin ruoan suhteen huolissani miehestä - se on sellanen tapaus että jos verensokerit laskee kun ei oo hetkeen saanu energiaa mistään, niin se on kiukkunen ja stressaava. En ehkä halua sellasta mun kanssa synnyttämään, joten miehen eväät on tärkeessä asemassa sairaalakassin sisällössä :D

Lisäks isolla lukee myös listassani RASVAT. Vaikka kyseessä onkin sairaala, en usko että siellä on mun iholle sopivaa rasvaa käsillä, tai ainakaan niin paljoa kuin tarvin tän atooppisen ihoni kanssa. Plus että on kiva että on ne omat putelit mukana, käsille, naamalle ja kropalle omat.

Muuna tilpehöörinä otan parit CD-levyt mukaan, ne nyt ei paljoa paina ettei haittaa vaikka niille ei sit tuliskaan tarvetta.
 
On mulla muuten sairaalakassissa myös yksi pikkuinen unihaalari kokoa 44cm, sen otin mukaan kun todennäköisesti jo näillä viikoilla ainut toive on saada se mahtumaan vauvalle ekana yönä, jos sillonkaan! Mun äiti osti sen joululahjaksi meidän vauvalle täysin tietäen ettei se välttämättä mahdu ikinä päälle, mutta oli kuulema niin ihana, ettei voinut vastustaa! Se on nyt mukana niin jos edes tulevalle mummille saisi yhden kuvan vaavista se päällä :)
Muuten ihan sairaalan vaatteet aiotaan pitää, sekä minä että vauva, sukat otan omat ja kättärillä sanottiin tutustumiskäynnillä että suositellaan että ois oma kylpytakki ja tossut, kun niitä on niin vähän ettei välttämättä riitä kaikille, joten ne siksi myös mukaan!
 
Tosta kylpytakista tulikin mieleeni, onko se siis yleisesti samaan käyttöön kuin kotonakin hyvä, vai onko sillä vielä joku erillinen funktio? Ymh nyt kuulostan tyhmältä. En osaa kirjottaa mitä tarkotan.

No jos vaikka kysyn näin päin: Mulla ei oo kylpytakkia edes kotikäytössä, joten tarvitseeko/kannattaako mun käyä sellainen ostamassa jo valmiiksi että voin sitä sitten sairaalassa käyttää, vai annanko olla? :D
 
Huuhkaja; mä sain kylpytakin mun äitiltä lainaan, tai melko käyttämätön se hänelläkin on, mä kun en myöskään kotona käytä moista! Sairaalassa se on mun ymmärtääkseni kiva kun voi olla viilee ja inhottavakin kulkea pitkin käytäviä siinä sairaalan kulahtaneessa yökoltussa minkä sieltä saa.. Olettaen ettei jouduta pitkään sairaalassa viettämään aikaa, niin ei ehkä kannata siihen hukata rahaa jos se sitten jää käyttämättä tuon reissun jälkeen kokonaan, mutta ensikertalaisena tämä perustuu vaan luuloon ja muilta kuultuihin kokemuksiin, eli en nyt varmaksi osaa sanoa mikä ois paras keino toimia :)
 
Mä oon pähkäillyt jo pitkän aikaa, että kannattaako sairaalaan ottaa omia rintakumeja mukaan? Kun valmennuksessa niistä oli jotai puhetta, mutta eihän niitä siellä edes saa itse steriloitua o.O Oon ostanut pari kappaletta niitä varalle, mutta mietityttää, että jätänkö ne suosiolla odottaan kotiin.
 
En osaa sanoa noista rintakumeista. Luulisin että jos on tarvetta niin sairaalassa on :)
Mulle terkka antoi vielä sellasen ohjeen että niitä välillä vähän liian herkästi sairaalassa tuputetaan niin kannattaa kokeilla vähän ohjeita vastaankin ilman, kun ois helpompi sitten kotona. Toki tilanteen mukaan, mutta itse en ainakaan ota mukaan rintakumeja enkä tutteja, en usko että sairaalassa pakosti tarvitaan mitään muuta kun noi kotimatkalle tarvittavat välineet ja neuvolakortti:)
 
Sain vihdoin ja viimein pakattua sairaalakassinkin valmiiksi. En kyllä mitään kovin ihmeellistä pakannut mukaan. Minun ja vauvan kotiintulo vaatteet saa mies sit tuua kun kotiudutaan.
Nyt vois se vauva syntyä, ku ei oo enään mitään tekemättä :)
 
Takaisin
Top