Mitä mielessä? Pännii, mietityttää, ihmetyttää...

:hilarious:
Mulla kans kuuluu molemmin puolin syke, tosin viikkoja on jo 16+6, niin johtuisko siitä että sikiö on jo niin iso. Mistähän tänään johtui aamulla kun ensin kuulu se tiheä, normaali sikiön syke ja sit ihan yhtäkkiä se harveni ja kohta palautui normaaliksi. :eek: Mä nyt itselleni uskottelin että kotidoppler ei ole niin herkkä ja sikiö lähti vaan hetkeksi doppleria karkuun.

Niin ja siis se harveni ihan tosi paljon, toki sen kuuluukin vaihdella normaalisti mut se kuulosti tosi oudolta kun harveni niinkin paljon. Kuulosti siis korvaan samalta kuin oma syke kuulostaisi jos kuuntelisi. Tai ehkä siinä sekottui jotenkin oma syke tai joku istukan syke, en tiiä. Ehkä parempi olla stressaamatta tuota.

Miulla käy tuota samaa kans välillä. Oon tulkinnut silleen, että vaihtaa just paikkaa tai pyöräyttää pyllynsä doppleria päin, niin ei syke kuulu.
 
Kysymys raskausarvista. Ekan kohdalla vältyin täysin (tai, no jäihän mulle tuo iso ruma pystyarpi sektiosta...) ja nyt olenkin jännän äärellä, tuleeko tästä toisesta. Ekan kohdalla toki rasvasin ja öljysin masua ahkerasti, mutta ei kaikki senkään turvin välty raidoitukselta. Onko täällä kokemusta asiasta? [emoji4]
 
Kysymys raskausarvista. Ekan kohdalla vältyin täysin (tai, no jäihän mulle tuo iso ruma pystyarpi sektiosta...) ja nyt olenkin jännän äärellä, tuleeko tästä toisesta. Ekan kohdalla toki rasvasin ja öljysin masua ahkerasti, mutta ei kaikki senkään turvin välty raidoitukselta. Onko täällä kokemusta asiasta? [emoji4]

No mulla on atooppinen iho enkö koskaan ole ollut aktiivinen rasvaamaan. En ole rasvannut vatsaa yhdenkään raskauden aikana (takana siis kolme onnistunutta) eikä mulla ole yhtään raskausarpea missään. Itse en kovin usko siihen että jotenkin voisi niiden tuloon vaikuttaa. tiedän ihmisiä jotka on rasvannu ja öljynny vatsaansa jo ennen raskautta ja päivittäin raskaus aikana eivätkä silti ole välttyneet arvilta.
 
Täällä kans repes ihan arville ekasta vaikka kuinka öljysin niin nyt en viitsi vaivautua sen kummemmin. Arpien vaalentumiseen öljyistä oli kuitenkin apua joten ainakin synnytyksen jälkeen suosittelen öljyämään jos arpia tulee :)
 
Mulla oli kovat suunnitelmat vatsan ihon hoitamisesta raskausaikana, mutta jotenkin koko homma läsähti kokoon leikkauksen myötä. Nyt kun haava alkaa parantua niin olen varovaisesti kuorinut ja öljynnyt vatsanseutua. Niin hirmuinen leikkausarpi kylläkin tuossa keskellä vatsaa komeilee, että liekkö muutamasta raskausarvesta enää haittaa, mutta kokeillaan :D

Käytössä mulla on Bio-Oil sekä aivan ihanan tuoksuinen Balm Balm Mum to Be -vartaloöljy (Bio-Oilin tuoksusta en kyllä kieltämättä pahemmin välitä..) ja ajattelin testailla muitakin mitä tässä nyt ehtii raskausaikana sekä tietenkin synnytyksen jälkeen :)
 
Mie kans välillä muistan rasvailla, vaikka en just tiedä, onko siitä mitään apua. Vielä ei mitään muuta jälkiä näy kuin pienen pieniä verisuonia on noussut sinne tänne tosi näkyvästi pintaan. Niitä näkyy etenkin mahassa, mutta vähän myös jaloissa ja kyljissä. Luulin ensin, että nyt ne suonikohjut hyökkäs, mut Googlen kuvahaun mukaan suonikohjut ei näytä tuolta ja en tiiä, voisiko niitä ees vatsaan tulla? :bored: Oisko iho vaan välillä niin pinkeellä, että hiusverisuonet katkeilee ja tulee noita jälkiä. En tiiä...
 
Mäkään en jotenkin usko noiden rasvojen tehoon, ja toisaalta mua ei haittaa jos niitä sitten tulee. Tai kun niin paljon oon kuullut kokemuksia ettei nuo tahdo tehota niin siksi en usko niitten tehoon.
 
Muokattu viimeksi:
Eiköhän ne raskausarvet tuu jos on tullakseen. Oon käsittänyt että raskausarvet on ihonalaisen rasvakudoksen repeytymiä. Itse en ole aiemmissa raskauksissa niitä pyrkinyt ennaltaehkäisemään. Tokan synnytyksen jälkeen huomasin hentosia jälkiä lantiolla, jotka ajanmyötä vaalentuneet näkymättömiin.
 
Toupie mulla ei ole arpia mutta mun äidillä ja siskolla on. Ovat kyllä ruumiinrakenteeltaan erilaisia kun mie joka olen tullut isäni sukuun enempi.
 
Mulla suvussa kaikilla naisilla tullut niin varmaan mullekin, rintoihin tuli jo teininä kuin be kasvasit nopeasti tosi isoksi (16 vuotiaan asti ei ollut melko mitään, olin jo kauhuissaan että ei tuu ollenkaan ja sit vuodessa kasvas C-D kori eteen, ilman mitään raskautta :D).
Sisko oli ekassa raskaudessa huolellinen öljyjen ja rasvojen kanssa, ainakin kaksi kertaa päivässä ja sit viellä lisäksi jokaisen pesun jälkeen laittoi kunnes jäi yksi ilta väliin ja aamulla oli joka paikassa niitä repeimia... sen jälkeen ei laittanut mitään :P ne kuitenkin haalene hyvin ja tulee esiin vaan jos nahka ruskeutuu aurinkossa kesällä. Mua ei haittaa koska en halua ruskeutua melonoomipelon takia :)
 
Toupie mulla ei ole arpia mutta mun äidillä ja siskolla on. Ovat kyllä ruumiinrakenteeltaan erilaisia kun mie joka olen tullut isäni sukuun enempi.

Joo voi olla että muistan ihan väärin tuon periytymisjutun. :D
 
Joo, se ois vielä parempi geeni. :D
Äiti puhu silloin kun esikoista ootin, että hänellä ekan lapsen ponnistusvaihe kesti n. 9 min ja seuraavat tulleet vieläkin nopeammin. Mulla kestikin sitten ponnistus yli 40 min ja meinasi ihan usko loppua. Toivottavasti toinen tulee vähän nopeammin ulos. :)
 
Multa kysyi yks työkaveri tänään että onko raskaus ihan suunniteltu vai vahinko :O Mun mielestä jotenkin tosi törkeetä kysyä tollasta, mitä se kenellekkään kuuluu vaikka olisi vahinko ollutkin kun se on selvästi päätetty pitää. Vaikka ei varmaan pahalla tarkoittanut kysymystä niin jäi kyllä ihmetyttämään.
 
Multa kysyi yks työkaveri tänään että onko raskaus ihan suunniteltu vai vahinko :O Mun mielestä jotenkin tosi törkeetä kysyä tollasta, mitä se kenellekkään kuuluu vaikka olisi vahinko ollutkin kun se on selvästi päätetty pitää. Vaikka ei varmaan pahalla tarkoittanut kysymystä niin jäi kyllä ihmetyttämään.

Meiltä tai multa kysyttiin kerran ku nelosta odotin. No rinta pörheenä vastasi että toivottu on..:p
 
Joo meilläkin yksi isovanhemmista kysyi esikoisen aikaan, vaikka tosiaan oli vasta eka lapsi, ihan oltiin jo hyvässä lastentekoiässäkin ja muutenkin oli asiat mallillaan lasta ajatellen. Naimisissakin oltiin siinä vaiheessa oltu viitisen vuotta. Aa joo ja miehen yksi kaveri kans oli kysynyt. Ihme töksäytyksiä. :mad: Mitäpä se tosiaan kellekään kuuluu oli vahinko tai ei.
 
Mulla kans yks työkaveri totes "osanottoni jos oli vahinko" kun muut onnittelivat. Olin vähän o_Oo_Oo_O

Totesin että kyllä tässä iässä jo tietää miten kaikki tapahtuu niin ei tullut yllätyksenä tai tahattomasti... :grin
 
Aika järkyttäviä tuollaiset vahinko-kommentit o.O Itselleni ei onneksi sellaisia ole tullut ainakaan vielä yhtään, odotan kyllä "innolla" mitä kommenttia alkaa asiakkailta tulla kun selkeästi alkavat mahan huomata (nyt yritän vielä töissä hieman löysempiä paitoja käyttää etten ihan alleviivaisi raskautta - tosin kyllähän tuo noistakin huolimatta näkyy :D)
 
Ei voi muuta kun ihmetellä että miten voi oikeesti olla jonkun mielestä ok kysyä tommosta.

Joo mäkin jo vähän kauhulla odotan niitä asiakkaiden kommentteja kun tää maha alkaa tosissaan näkymään :D nyt pysyy vielä fleecetakki päällä aika hyvin piilossa mutta ei kauaa enää
 
Takaisin
Top