Mitä haluaisit Vauvakutsuillesi?

Lirtsi

Satasella mukana keskusteluissa
Niin..
Mitä haluaisit sun vauvakutsuillesi?
Kehiin kaikki yhteiset tekemiset, leikit, koristeet, lahjat ym.. :)
 
En ole asiaa vielä miettinyt, mut ainakin vauvaa varten kaikenlaisia tarpeellisia lahjoja, kakkua ja hyvää ruokaa :D leikeistä en niinkään välitä. Seura tärkeämpi
 
En tiedä tulenko vauvakutsuja saamaan, kun ei meidän kaveri/lähipiirissä oo tapana ollut sellaisia järjestää, mutta ylipäätänsä kivointa olisi se, että paikalla olisi paljon tärkeitä ihmisiä. Mitään erityistä tekemistä en ehkä kaipaisi kutsuille, pelkkä keskustelu kyllä riittäisi minulle ja enkä tykkää edes erityisemmin olla huomion keskipisteenä. Lahjoiksi toivoisin käytännöllisiä asioita, kuten vaippoja ja vauvan vaatteita.:)

Itse olen ollut vain yksillä vauvakutsuilla ja siellä oli ohjelmassa mm. syntymäpainon ja pituuden arviointia ja raskaana olevan äidin mahan koon arviointia mittanauhan kanssa. Ja parhainta noilla kutsuilla oli se, että saimme yllätettyä tulevan äidin ihan kunnolla.:)
 
Omilla yllätyskutsuilla oli kasa kavereita, ruokaa ja juomaa nyyttäriperiaatteella, lahjaksi kaikkia vauvatarvikkeita ja mm vaippakakku. Ohjelmana vauvan syntymäpäivän ja -mittojen arvailua ja jutustelua.

Hyödyllisimmät lahjat on olleet vauvan peitto, pehmohelistin, tossut, lusikka ja tuttipullo. Ja tietty ne vaippakakun vaipat. Lisäksi sain mm sellaisen kehyksen mihin saa painaa jalanjäljen ja valokuvan viereen, niistäjän, vauvan pesuainetta ja talkkia sekä teetä ja suklaata.

Muita ideoita kivoiksi lahjoiksi vois olla vaikka yövalo, vauvan pyyhe, nokkamuki, ruokailualusta ja -välineet. Ja jos vaatteita niin vähän isompaa kokoa, vaikka 68cm. Sitä pienempiä meillä ainakin tuntui löytyvän turhankin paljon.
 
Hemmottelua esim. käsihoito, kynsien laitto sekä hyvä ruoka ovat asioita, joita itse arvostan :)
 
Mun omilla oli silloin lähisukulaiset ja olivat keränneet kasan ihania lahjoja, erityisesti vaippakakku jäänyt mieleen. Ja sitten toki hyvää syömistä ja jälkiruokaa. Mulle tärkeintä oli se, että olivat järkänneet ne täysin salassa multa ja siellä oli mulle tärkeet ihmiset paikalla. Ajattelin etten tule koskaan saamaan vauvakutsuja, mutta sitten kun ne olikin järjestetty, niin olihan se jo ajatuksena tosi ihana ylläri! :Heartred
 
Ensimmäisen kanssa ei vauvakutsuja ollut. Enkä usko että mahdollisten tulevienkaan vauvojen kanssa sellaisia tulee. Mutta hyvä seura ja herkut taitaisi olla pääasia. :) Käytännölliset lahjat tai hemmottelu (kuten hieronta) olisi ihanaa ekstraa.
 
Mun vauvakutsuilla oli ystävät samaan aikaan samassa paikassa, se oli tärkeintä. Syötiin ylihieno vauvamaha-kakku ja vaihdettiin kuulumisia. Tykkäsin kun sain vaippakakun ja pari helistintä, ne tuli käyttöön. Minulle osoitettu lahjakortti rintaliivikauppaan oli vähän huono. Kortti oli voimassa vain puoli vuotta joten lunastin sillä liivit kun vauva oli 3kk. Kivat kalliit liivit oli sillä hetkellä sopivat mutta ei enään kun imetys on vähentynyt :/
Hemmottelu lahjakortti olisi hyvä lahjaidea äidille!
 
Minulla ei vauvakutsuja ollut, koska kaverini ovat aivan liian saamattomia. Minä olen aina se, joka muille kutsuja järjestää, ja tuossa vaiheessa en jaksanut ruveta itselleni vauvakutsuja järjestämään.

Olisin varmasti tykännyt eniten nyyttikestiperiaatteella järjestetystä illanistujaisesta, jossa ei ole mitään erityistä ohjelmaa, vaan ihan vapaata jutustelua ja olemista.
 
Hyvä seura ja herkut olisi varmasti tärkeintä. Mitään varsinaista ohjelmaa en kaipaisi. Mulla piti olla vauvakutsut mutta ei niitä sitten järjestänytkään se kenen piti ne järjestää...
 
Mun vauvakutsut oli yllärijuhlat. Alkuun oli muutama leikki: mulle pidettiin tietovisa lastenhoidosta ja tarvikkeista. Sit muut vieraat sai lankakerällä arvata mun mahan ympäryksen. Sit herkuteltiin: suolasta ja makeaa. Sit samalla ku avasin lahjoja ni vieraat sai kirjottaa vihkoon arvauksensa syntymäpäivästä, painon ja pituuden sekä nimi ehdotuksen ja terveiset. Lahjaks sain kaikkea hyödyllistä: vaippakakku, kylpyamme, vauvan leluja, mobiilin yms.

Must ne juhlat oli just sellaset ku oisin halunukkin. Ja lisäks järjestäjät oli hienosti huomioinu sen et mul on kavereita useemmassa eri kaveriporukassa. Kaikki siis oli kutsuttu :)
 
Mielestäni kutsut ovat onnistuneet kun ne räätälöidään juhlittavaa varten. Ihmiset ovat niin erilaiset, heidän kasvatus- ja odotusajan ideologiat vaihtelevat ja se arvostaako ihminen leikkejä ja teemoja niin on myös yksilöllistä.

Olen järjestänyt yhdet kutsut jossa Äidillä itsellä ei ollut mitään teemaa tai värimaailmaa pienoiselle mutta pitää itse kaikesta romanttishenkisestä. Olimme kaikki pukeutuneet johonkin hempeään ja koti koristeltiin hempein luonnon sävyihin, banneri oli tehty romanttisesta paperista ja vieraat toivat suolaisia ja makeita piirakoita tarjottavaksi. Äiti tykkää paljon leikeistä joten niitä oli useampia - vauvasoseiden maistelu, synnytystilastotieteen visa, vauva-aliasta, sokkona esineiden tunnistelua sekä vauvan mitat/pvm/synnytystapa/nimi arvuuttelu.

Minulle kun pidettiin ja salaisesti järjestettiin niin sekoitettiin kolmea teemaa jotka liittyvät tähän raskauteen ja tulevaan vauvan huoneeseen - värit turkoosi ja oranssi, supersankari jonka nimi on vauvan työnimenä sekä Woodland teema - metsänasukit ja höyhenet. Koska olen kaksikielinen niin tätini toisesta maasta (joka ei päässyt paikalle) oli kehittänyt vieraskielisen sanasekoituspelin ja toinen kehittänyt tietovisan supersankaristamme. Oli myös vauvaesineiden tunnistelua sokkona :) vaippakakut ja lahjat kuuluivat myös minun juhliin ja olin todella otettu siitä kuinka paljon pikkuisia vaatteita oli onnistuttu lisäämään vaippakakkuun :rolleyes: arvotusta vauvan liittyvistä asioista olis myös, sekä vihko johon myös he jotka eivät päässeet paikalle olivat saaneet jättää terveiset ja ajatuksia vanhemuudesta :shy:

Syötiin nyyttariperiaatteella tuotuja herkkuja ja keskusteltiin vauva-aiheista mutta myös muista ajankohtaiaista asioista. Äitini ja Mummini olivat paikalla sekä rakkaita ystäviä. Tuntui että juhlat olivat räätälöity ihan minua varten, ja sen takia ne tuntuivat niin ikimuistoisilta :happy:
 
Takaisin
Top