Mistä tietää että lapsiluku on täynnä?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mistä te olette tienneet että perheenne on "valmis" eikä lapsia enää tule? Onko se ollut selvä homma vai onko varmuus syntynyt ajan myötä? Vai oletteko yhä epävarmoja asiasta?

Meillä on nyt yhteensä neljä lasta, kolme itse synnyttämääni ja yksi bonuslapsi. Ennen perheemme kuopusta - joka syntyi viime heinäkuussa - olin aika varma että hänen jälkeensä perheemme on valmis eikä lisää lapsia tule. Sittemmin olen kuitenkin alkanut epäröidä ja jossitella. Tuntuu jotenkin tosi vaikealta ns. lyödä asiaa lukkoon ja päättää että tämä on meidän viimeinen vauvamme.

Mies on sitä mieltä ettei enempää lapsia, mutta lupasi kuitenkin harkita asiaa mikäli minä vielä joku päivä haluaisin yhden. Nyt en ainakaan halua - meidän pienimmillä on ikäeroa 1,5 vuotta ja vanhempikin heistä on vasta hieman yli 2-vuotias. Ainakaan muutamaan vuoteen en halua lisää. Mutta ehkä vielä joskus?
 
Meillä on kolme lasta - kaikki vielä alle 3v. Neljännestä olen haaveillut salaa, mutta joku järki vielä on olemassa ja sanoo, että nyt täytyy hetki himmailla. Ehkä parin kolmen vuoden päästä? Katsotaan, mikä perheen tilanne sitten on. Pelkään vain, että neljännen jälkeen haluaa viidennen ja viidennen jälkeen kuudennen jne. :D

Että kai se perhe on sitten valmis, kun ei itse enää pysty lisääntymään. Alle 30v iässä en mitään lopullisia päätöksiä edes halua miettiä vielä. :)
 
Niin pitkään on toivoa, kun lapsettomuuslääkäri ei kieltäydy hoidoista. Niin pitkään on toivoa saada lapsi, ja sen jälkeen on lapsiluku täynnä.
 
Meillä on yksi ja en usko että tähän elämänvaiheeseen olisi jaksamista hoitaa enempää kuin hän, niin ihana kuin hän onkin. TUkiverkot puuttuu kun isovanhemmat asuu kaukana, ja lapseen kuluu myös iso summa rahaa, sitä on pakko ajatella. Eli ei oo aina itsestä ja omasta halustakaan ede kiinni. Täytyy myös laskea et mihin on varaa. Ajatuksena toinen ois kiva, että olis sisarus, mutta en tiiä toteutuuko koskaan.

ELi siis ei oo meillä lapsiluku varmasti täynnä, mut todennäköisesti jää tähän yhteen.
 
Tätä asiaa mä olenkin paljon miettinyt viime aikoina kun kolmas lapsi pyörii mielessä aika ajoin. Mä en ole yhtään varma mihinkään suuntaan. Yksi ystävä jolla on kolme lasta sanoi että kyllä sen sitten tietää kun lapsiluku on täynnä. Että jos vähänkin epäröi niin silloin ei ole. Ja minä epäröin koko ajan....
 
Jos epäröinti on sen merkki ettei ole täynnä, niin meillä lapsiluku ei tule sitten varmaan koskaan täyteen. :grin Minäkin nimittäin pelkään että jossittelisin sittenkin vielä, vaikka yksi lisää tulisikin.

Totta on, ettei se aina ole itsestä kiinni. Tarkoitinkin tällä vähän sitä että mistä tietää, milloin itselle lapsia on riittävästi.

Voi kyllä olla, ettei sitä aina tiedäkään. Jossain vaiheessa vain on tehtävä päätös suuntaan tai toiseen ja elettävä sen kanssa.
 
Vaikea sanoa kun vielä ainakaan ei yhtään siltä tunnu, ehdottomasti halutaan ainakin toinen saada, ehkä kolmaskin, mutta ajatus neljännestä raskaudesta tuntuu jo jotenkin siltä, että ei kiitos :grin Mutta eikös kroonisesta vauvakuumesta kärsivällä jää aina se viimeinen vauva tekemättä? :wink
 
Ajattelin aiemmin että vauvakuume ei varmaan koskaan lopu. Laskin jo kuinka monta lasta maksimissaan voisimme hankkia että tilaa riittäisi edes jotenkuten ja suunnittelin jo meidän makuuhuoneen muuttoa olkkarin nurkkaan että saataisiin vielä yksi lastenhuone lisää! :D Sitten aloin odottaa kolmatta lasta, jonka oltiin sovittu olevan meidän viimeinen (mies ei haaveillut suurperheestä kuten minä). En tiennyt miten pystyisin elämään asian kanssa ettei enää lapsia tulisikaan, olin varma että kuume iskee uudestaan pian synnytyksen jälkeen niinkuin aiemminkin.
Mutta nyt kun nuorinkin on jo syntynyt ja myörii ympäri lattioita huomaan, etten kaipaa enää enempää. Meidän perhe on todellakin nyt täydellinen ♡
Uskon että asiaan vaikutti sekin että etukäteen tiesin kolmannen lapsen olevan viimeinen ja koko raskausajan asennoiduin niin etten enää koe sitä uudestaan.
 
Ajattelin aiemmin että vauvakuume ei varmaan koskaan lopu. Laskin jo kuinka monta lasta maksimissaan voisimme hankkia että tilaa riittäisi edes jotenkuten ja suunnittelin jo meidän makuuhuoneen muuttoa olkkarin nurkkaan että saataisiin vielä yksi lastenhuone lisää! :D Sitten aloin odottaa kolmatta lasta, jonka oltiin sovittu olevan meidän viimeinen (mies ei haaveillut suurperheestä kuten minä). En tiennyt miten pystyisin elämään asian kanssa ettei enää lapsia tulisikaan, olin varma että kuume iskee uudestaan pian synnytyksen jälkeen niinkuin aiemminkin.
Mutta nyt kun nuorinkin on jo syntynyt ja myörii ympäri lattioita huomaan, etten kaipaa enää enempää. Meidän perhe on todellakin nyt täydellinen ♡
Uskon että asiaan vaikutti sekin että etukäteen tiesin kolmannen lapsen olevan viimeinen ja koko raskausajan asennoiduin niin etten enää koe sitä uudestaan.

Ihana kuulla että sait tuon tunteen siitä että nyt perhe on täydellinen. :Heartred Toivon että itsellenikin vielä tulee varmuus asiasta - joko vielä yhden lapsen kautta tai sitten ajan kuluessa.
 
Takaisin
Top