Mistä olet viimeksi ollut ylpeä lapsessasi?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Ollaan välillä epäsuomalaisen avoimesti ylpeitä lapsistamme. Ovathan he kaikki meidän kullannuppuja, joissa on ylpeydenaihetta, vaikka välillä koettelevat hermojaan. Voitte kertoa niin isot kuin pienemmätkin ylpeyden aiheet. :)

Tällä äitillä tuli kyyneleet silmiin ylpeydestä eilen lapsen päiväkodin joulujuhlassa. Meidän vieraita ujosteleva poika, joka oli vielä syksyllä päiväkotiin mennessä arka esiintyi siellä niin reippaana ja rohkeana. :Heartred Päiväkodin aikuiset oli valmistelleet aivan ihanan joulujuhlaesityksen ja lapset jaksoivat upeasti vaikka oli yllättävän pitkä ja kaikki sai esiintyä useamman kerran. :happy:
 
Tänään verikokeissa lapsi innoissaan selitti vain hoitajalle joululahjatoiveitaan, kun hoitaja otti verinäytettä. :) On kyllä otettu paljon näytteitä, mutta minusta on uskomatonta, miten rauhallisesti tuo 3v asian ottaa. :)
 
Minulla ylpeydenaiheet ovat olleet vielä lähinnä pojan kehitysvaiheisiin liittyviä. Viimeisimpänä oli se, kun tämä 1v3kk on selvästi oppinut yhdistämään erilaisia asioita keskenään. On hoksannut, että hattuja voi olla erilaisia, ja että hattu laitetaan päähän. Osoittaa siis omaa päätään, kun näkee esim. hatun kuvan jossain, ja alkaa etsiä hattua, jonka voisi laittaa päähän. Eilen kyllä tunsin myös pientä ylpeyttä, kun poika oli päiväkodissa tietysti ohjaajien avustuksella tehnyt paperista joulukuusen ja puulastasta tontun :Heartred
 
Olen kovin ylpeä lapsosista siinä että miten mahatavasti ottaavat kanssa ihmiset huomioon!
Esikoisesta eritoten kun mulle tehtiin steri ja luonnollisesti haavan paranemis vaihe tehnyt kipiää enkä ole niin nopsaan ennättänyt ton meidän 1,5v perään (kova tekemään ilkeyttä) niin tämä meidän esikoinen on ottanut paimentajan roolin hoitaakseen! Ja auttanut muutenkin äitiä todella paljon:Heartred
 
Meillä myös ylpeydenaiheet liittyvät pojan, 13 kk, kehitykseen. Hän oppi pari viikkoa sitten saman aamun aikana kävelemään ja sanomaan "äiti". Nyt sitä mennään jo, kuin oltaisiin aina kävelty. :happy:

Olen myös ylpeä siitä, miten iloinen ja sosiaalinen poikamme on. Menee rohkeasti leikkimään vieraiden lasten kanssa, ottaa kontaktia ihmisiin kylillä ja nauraa paljon.

Ihana aihe, kaikki vaan kehumaan lapsiaan! :Heartred
 
Viime aikojen ylpeydenaiheita ikäjärjestyksessä :) :

1 v 4 kk: Miten hienosti hän antoi laittaa silmätipat tulehduksen jyllätessä! Ei potkinut tai huitonut yhtään, oli vain tyynesti paikoillaan kuin olisi ymmärtänyt että lääke auttaa vaikka ikävältä tuntuukin. :Heartred

3 v: Miten hienosti hän osaa olla hiljaa pikkusiskon nukkuessa nyt, kun hän ei itse enää nuku päiväunia. Tämä lapsi on varmasti äänekkäimpiä tietämiämi, mutta siskon nukkuessa hän on ihan hissukseen ja puhuukin kuiskaten.

6 v 11 kk: Meillä oli eilen esikoulun vanhempainkeskustelu, ja saimme kuulla pelkkää hyvää eskarilaisestamme. Kuinka sosiaalinen hän on ja leikkii kaikkien kanssa, kuinka innostunut kaikesta ja kuinka helppo hänen kanssaan on olla. Ja esikoulun oppimissuunnitelman tavoitteissa hänellä oli kaikissa noin 30:ssa kohdassa rasti parhaimmassa mahdollisessa kohdassa lukutaitoa lukuun ottamatta (hän ei siis vielä lue kuin ihan vähän). :)

9 v: Bonustyttärellä oli myös arviointikeskustelu eilen, ja myös hänestä sanottiin pelkkää hyvää. Fiksu ja ahkera oppilas, joka ottaa muut huomioon. :)
 
Tänään aamulla olin tosi ylpeä eskarilaisesta, joka kertoi laulaneensa keskellä yötä itkeskelleelle 3-vuotiaalle pikkuveljelleen niin kauan että tämä rauhoittui ja nukahti uudelleen. :Heartred 3-vuotias on vasta muuttanut veljen kanssa samaan huoneeseen, ja ennen muuttoa isoveli oli huolissaan, saisiko nukuttua, jos pikkuveli on kovin levoton yöllä. Nyt sitten rauhoitti pikkuveljensä laulamalla. :)
 
Meidän vasta 2-vuotiaana ensimmäisiä sanoja sanonut lapsi oppi sanomaan 13-kirjaimisen sanan 2v5kk iässä, samalla kun sanoi 5 sanan lauseen! :)
 
Tänään meidän tytär riisui ihan itse haalarinsa pyydettäessä! Yleensä äiti joutuu vähän auttamaan :)
 
No meillä taasen tuo 3v 3kk typykkä on ruennu pukemaan ihan itse kaikki talvirensselit ylleen! :happy: käsineissä ja hatun naruissa tarviaa vähän jeesiä, mut muuten pukeutuu itse. Tää on siis tullu ihan lähipäivinä :)
Helpottaa kummasti omaa elämää kun enää ei tarttee pukea kun tuo vauva vaan pihalle.
 
Takaisin
Top