Mistä lapsesi on viimeksi suuttunut?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Lapset voi menettää malttinsa mitä absurdeimmista syistä. Täällä listattuna 50 syytä: https://www.vau.fi/vauva/itku/50-syyta-miksi-kolmevuotiaani-suuttuu/ Mistä mitä omituisimmista syistä teidän lapset on suuttuneet viimeaikoina?

Meidän juuri neljä vuotta täyttäneelle oli ihan kamalaa kun isä tuli hiljattain alakertaan. Lapsi kun olisi halunnut mennä yläkertaan halaamaan häntä. Lapsi siis oli itse alakerrassa. Se ettei saa pelata puhelimella on myös hyvä syy kiukustua siitäkin huolimatta että pelaaminen loppuu koska se kiukuttaa niin kovasti. Tänäiltana lelujen kerääminen taas oli lähes mahdoton tehtävä, koska äiti ehti sanoa että on aika kerätä lelut ennen lasta. :meh:
 
Meidän 2-vuotias suuttuu jostain niin jatkuvasti, että joka päivälle tulee varmaan tuo 50 suuttumista. :D Tänään aiheita ovat olleet mm. se, että estin häntä lyömästä pikkusisartaan, se, että isoveli hyräili ärsyttävästi, se, ettei ulos saanut lähteä shortseissa aamulla, se, kun keinuin pikkusiskon kanssa keinussa, johon hän itse oli kieltäytynyt menemästä ja se, kun pyysin puhumaan hiljempaa, kun sisko vielä nukkui.

Tässä siis vain murto-osa tämän päivän kiukunaiheista. :grin
 
Ekana tulee mieleen, kun meidän 3 vuotias suuttui tänään siitä, että hän sai Hello Kitty -lakanat. Hän nimenomaan halusi HK lakanat ja ja pikana ne vielä pesin siskon käytöstä erikseen. Mutsi ei aina tajuu...
 
Neiti 3v. suuttui siitä kun puolitin banaanin.. sellaisen jätti banaanin mitä ei ekana edes halunnut :hilarious:
 
Tänä aamuna poika suuttui mm siitä kun ei saanut laittaa nimitarraa paitaan, kun siinä oli jo sellainen. Se kun äiti tarjosi vettä lasista eikä mukista oli myös hyvä(?) syy kiukkuun. Tyhmä äiti kun ei lukenut ajatuksia ja tiennyt että lapsi haluaa mukin. Vaatteiden päälle laittaminen noin ylipäätäänkin oli mitä kamalin asia.
 
Meillä asuu tätä nykyä kaksin kappalein näitä kaikesta raivoavia. Kuopus, 1 v 8 kk, on hänkin näemmä päässyt tahtoikään. Sunnuntaina hän suuttui siitä, kun isomumminsa sanoi hänelle, että älä vain putoa lapsen kiipeillessä sohvalla. Oli ilmeisesti loukkaavaa, että häntä "kiellettiin" putoamasta. :meh:


Kolmevuotias puolestaan raivoaa joka päivä jostain vähintään muutaman kerran. Raivon aiheita on eriteltynä mm. tässä tekstissä.
 
Meillä viimeisimpiä kiukun aiheita on tainnut olla ainakin se kun lautapeli ei suju juuri niinkuin lapsi haluaisi (esimerkiksi käärmeissä ja tikapuissa ei osu tikkaisiin), se kun isi/äiti puhuu "liian pitkään" kun lapsella on asiaa, se kun äiti vastaa kun poika kysyy isiltä ja polkupyörällä ajaminen.
 
1,5v hermostuu vähän kaikesta. Etenkin, jos hän ei saa tehdä ITSE! En vain voi sille mitään, että minikokoisen ihmistaimen meritähtenä lattialle itkemään heittäytyminen lähinnä vain naurattaa minua. Ja siitä tyttö suuttuu vielä enemmän. Hän on raivon partaalla ja äiti kehtaa vielä nauraa! :D Kyllä tämä homma varmasti totisemmaksi vielä muuttuu. :)

Kohta 4v tuplat saavat kilareita, jos kaksospuolisko on sanonut, tehnyt tai ajatellut väärin eli eri tavalla kuin toinen. Joskus on vaikea löytää omaa itseään, kun samassa perheessä on joku hyvin samankaltainen. Myös pikkusiskon haluamisista otetaan pulttia.. isommat saattavat itkeä, miten nuorin haluaa ottaa jonkun heidän lelun tai tehdä jotain, mikä ei ole meillä hyväksyttyä tehdä. Ainoa vain, että pikkusisko saattaa olla vaikka päiväunilla sillä hetkellä.. tulevia mentalisteja? :confused:
 
Poika 1 v. 5 kk sai vuosisadan raivarit Prismassa, missä oltiin isovanhempiensa kanssa. Isovanhemmat olivat sitä mieltä, ettei taapero voi kulkea siellä, vaan pitää istua rattaissa. Poika taas on tottunut työntämään itse kärryä, eikä viihdy istumassa paikallaan. Siitä syntyi niin hirveä huuto, että piti lähteä pois kaupasta. Huuto jatkui vielä automatkankin ajan.
 
3,5v uhmapylly suuttui kun käveltiin kerhosta kotiin eri reittiä mitä hän olisi halunnut :rolleyes:
 
Kuopus (2v) suuttui kun äiti kehtasi pilkkoa jauhelihapihvin valmiiksi.
 
Kuopus (2v) suuttui kun äiti kehtasi pilkkoa jauhelihapihvin valmiiksi.

Nämä pilkkomiset on meilläkin aina kriisin paikka. Mutta jos en pilko, juuri sillä kertaa lapsi olisi halunnut mun pilkkovan. :rolleyes: Samoin kaikenlaiset sekoittamiset on saatanasta. Esim. jos laitan hänelle ketsuppia makaronilaatikkoon, en missään nimessä saa erehtyä sekoittamaan niin että ketsuppi leviää ruokaan.
 
Nämä pilkkomiset on meilläkin aina kriisin paikka. Mutta jos en pilko, juuri sillä kertaa lapsi olisi halunnut mun pilkkovan. :rolleyes: Samoin kaikenlaiset sekoittamiset on saatanasta. Esim. jos laitan hänelle ketsuppia makaronilaatikkoon, en missään nimessä saa erehtyä sekoittamaan niin että ketsuppi leviää ruokaan.

Kyllä, juuri niin.
 
Kyllä! Jos äiti pilkkoo niin olisi halunnut itse. Jos äiti ei pilko tulee meteli siitä että pitäisi pilkkoa. Sama juttu sekoittamisen suhteen.
 
Aamulla 3-vuotiaalla ihan hillitön itkupotkuraivari siitä, kun ei saanut laittaa likaisia sukkia päiväkotiin. Karjui räkä poskella ties miten kauan että "Mä haluun likatet tukat, en haluu puhtaita tukkia!" niin ettei melkein ehtinyt syödä aamupalaa ennen lähtöä. Kyllä on aika usein sellainen olo että mitä helkkaria täällä tapahtuu. :woot:
 
Tänään tuo samainen 3-vee suuttui siitä, kun isoveli puki vaatteet aamulla sen sijaan, että olisi ensin syönyt kalsarisillaan aamupalan. Raivomakkara meni lyömään veljeään tästä hyvästä. :shifty:
 
Aamulla 3-vuotiaalla ihan hillitön itkupotkuraivari siitä, kun ei saanut laittaa likaisia sukkia päiväkotiin. Karjui räkä poskella ties miten kauan että "Mä haluun likatet tukat, en haluu puhtaita tukkia!" niin ettei melkein ehtinyt syödä aamupalaa ennen lähtöä. Kyllä on aika usein sellainen olo että mitä helkkaria täällä tapahtuu. :woot:

Meillä ei ole sentään haluttu nimenomaan likaisia sukkia, mutta kyllä yhtenä aamuna oli kamalaa kun ei saanut niitä tiettyjä housuja. Ne housut sattui olemaan pyykissä.
 
Aamun eka kiukkukohtaus kaksivuotiaalla, koska aamupalaksi oli tarjolla puuroa.
 
Takaisin
Top