Mistä tää homma aloitetaan?

Mashnu

Keskustelujen kuninkuusravaaja
Helmikuunmammat 2015
Elomammat 2018
Siis pohjana... Oon 35 ja mies on 38. Ehkäisyä ei ole ollut käytössä 10 vuoteen ja tuloksena on yksi lapsi. Enemmän ja vähemmän yritettiin 7 vuotta ennenkuin tuo ensimmäinenkään sai alkunsa. Nyt ollaan reilu vuosi yritetty toista eikä mitään... Mulla on täysin säännöllinen kierto ja ovuloin n. kp 14-16 (kierto on 28-29 pvää). Ainoa mitä on niin se, että molemmilla on ylipainoa. On kokeiltu royal geleet ja muut poppakonstit mutta ei auta.

En oo koskaan uskaltautunut mihinkään lääkäriin asian suhteen. Miehellä on edellisestä suhteesta lapsi joten olen ollu vakuuttunut että vika on minussa. Gyneltä oon papa-kokeen yhteydessä kysyny niin on vaan sanonut että rakenteellisesti kaikki on normaalia.

Nyt olen rohkaistunu ja varasin ajan yksityiselle kohdun ja sivuonteloiden ultraukseen, mutta en tiedä onko se oikea paikka näitä tutkimuksia aloittaa? Joka paikassa lukee vaan ivf yms juttuja, mutta Mistä ja Miten nää lapsettomuusongelmien tutkimukset aloitetaan? Hirmuinen viidakko...
 
Moikka! Hyvältä kuulostaa se, että sulla on säännöllinen kierto, ovuloit ja kaikki näyttäis gynen silmiin myös olevan ok. Ainahan mitään syytä ei löydykään.

Luulen että tuolta yksityiseltä gyneltä voisit kysellä enemmän lapsettomuustutkimuksista. Hän voi ottaa labroja yms tai laittaa lähetettä julkisellekin puolelle, kumman kautta itse haluatte asiaa hoitaa/lähestyä.

Itseensä ei kannata tästä asiasta syyllistää, tarpeeksi rankkaa tämä on ilmankin. Tsemppiä matkaan ja kysyä saa aina, tämä palsta on juuri sitä varten. :)
 
Nyt on sitten eka etappi takana. Gyne ultras ja katsoi paikat. Kaikki täysin normaalia. Sain nyt lähetteen sitte labraan ja katsotaan niiden tulosten jälkeen sitten taas jatko.
 
Takaisin
Top