Mistä ostatte lasten vaatteet?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Kuten osastosta voi päätellä kiinnostaa, mistä ostatte erityisesti taaperoiän ohittaneiden lasten vaatteet? Itse pyrin yhä hankkimaan mahdollisimman paljon kirpputoreilta, mutta tuntuu että mitä isompi lapsi sitä vaikeampi on löytää vaatteita. Syynkin kyllä ymmärrän varsinkin housujen kohdalla. Tuntuvat menevän kovin nopeasti polvista rikki. :/

Ja vielä isompien lasten vanhemmilta haluan kysyä, huoliiko isompi lapsi kirpparivaatteita vai alkaako haluta kaupasta uusia ja muodikkaita?
 
Kirpparilta (kaikki versiot - netti ja perinteiset) ja kaupoista (Prismasta lastenvaateliikkeisiin). Jotain on tullut myös netistä ostettua uutena. Vanhemmalla alkaa tosin olla valikoiva maku - sen lisäksi että on herkkä iho - niin huteja tulee silloin tällöin. Totesin, että pitää ottaa lapsi mukaan ostoksille, niin sitten käyttää myös niitä vaatteita. On ollut mukan kirppiksellä ja mä olen ihmetellyt että oikeastiko haluaa tuon vaatteen, mutta sitä sitten käytettiin ja vedettiin puolikuivana kylppäristä päälle. Erikseen se, onko käytetty vai uusi, sillä ei ole ainakaan vielä väliä, kunhan itse vaate on makee :)
Nuorempi on taas ihan alusta lähtien halunnut päättää mitä laittaa päälle. Aika turhauttavaa...
 
Oikeestaan ihan mistä vaan missä tulee vastaan kivannäköisiä vaatteita oli sit kirppari tai kauppa :)
 
90% vaatteista kirppareilta. Kirppistelen livekirppareilla paljon ja hyvin oon löytänyt kaikkia hakusessa olevia kokoja yllättävän hyvin. :) vaatii toki käymään aika usein (1-4 kertaa kuussa).
Meiän kaikki lapset käyttää toistaiseksi mielellään käytettyjä vaatteita. Yritän iskostaa lapsiin sen asenteen, että käytetty ei ole automaattisesti huonoa/uusikaan laadukasta ja että ei saa olla välinpitämätön kulutustottumuksiensa suhteen. Eikä raha kasva puussa. :)
 
Takaisin
Top