Missä vauvasi nukkui ensimmäiset kuukaudet?

Oli tarkoitus nukuttaa pinnasänkyyn, mutta päädyttiin nopeasti perhepetiin, koska yösyötöt onnistui siinä parhaiten, Yösyötöt neiti lopetti pian itse, mutta perhepeti jäi. :)
 
Pinnasängyssä, joka oli aluksi omassa sängyssäni "kiinni". Imetys oli helpompaa. Lopulta sitten pinnasänky tuli siirrettyä lapsen omaan huoneeseen :)
 
Raskausaikana ajattelin, että ehdottomasti vauva nukkuu sitten pinnasängyssä ja perhepetiä ei meille todellakaan tule.. En tiedä miksi ajattelin niin kielteisesti siitä. Ei se vauva kauaa äitiyspakkauksen laatikossa pinnasängyssä nukkunut kun totesin kaikista helpoimmaksi sen, että vauva nukkuu vieressä. Vauva on nyt reilu kolme kuukautta ja äiskän vieressä nukkuu :D Pinnasänky on lähinnä koriste meillä. Aamulla en välttämättä edes muista, että montako kertaa vauva on yön aikana syönyt ja mihin aikaan ja oon nukahtanut kyllä helposti uudestaan. Perhepeti on kyllä vaivaton syöttöjen suhteen ja siksi kai se mulle sopiikin kun en tahtoisi jaksaa yöllä nousta ylös syöttämään. :P
 
Ensimmäiset kolmisen kuukautta poika nukkui mun vieressä, koska yösyöttö oli tosiaan helpoin hoitaa noin. Sitten n. 3-4 kk iässä, kun poitsu alkoi nukkumaan jo viittäkin tuntia ilman syöttöä, siirryttiin pinnikseen ilman mitään ongelmia :)
 
Meidän poika nukkui 3 ekaa kuukautta perhepedissä. Nyt nukkuu omassa sängyssään (5kk) sänky kiinni meidän sängyssä. Kunhan yösyötöt loppuu, poika pääsee omaan huoneeseen. :) Jos tää mamma raaskii pojan sinne viedä... :) :Heartred
 
Perhepeti todettu kiistattomasti parhaimmaksi nukkumisjärjestelyksi! :) Itse tarvitsen hyvät ja mahdollisimmat katkottomat unet, että jaksan päivällä touhuta ja perhepeti tarjoaa siihen mahdollisuuden! Yösyötöt on helppoja ja ei ole itsekkään varma monta kertaa on vauva herännyt syömään unien välissä.. :) Ja onhan se pieni ihana pitää kainalossa, ne vauva-ajat on niin äkkiä ohitse. Täytyy nauttia pienokaisesta unissaankin!


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Esikoinen nukkui alusta saakka pinniksessä ja tosikko pari ekaa viikkoa vieressä perhepedissä kunnes siirtyi pinnikseen!
 
Kaks ekaa yötä kotona nukuttiin perhepedissä, tai siis vauva ja minä. Mies nukkui vierashuoneessa :grin

Sen jälkeen vauva on nukkunut öisin pinnasängyssä, joka on meidän makkarissa, ja päivisin nukkuu vaunukopassa joka on olohuoneen sohvalla.
 
Meillä tyttö nukku alkuun keinuvaan sitterijalkaan kiinnitetyssä vaunukopassa ja nyt reilun 10 viikon iässä siirrettiin pinnasänkyyn kun vaunukoppa alko käydä nukkumistarkotukseen liian ahtaaks. Perhepeti ei oo ollu meitä varten ollenkaan!
 
Alkuun meillä poika nukku äp laatikossa, joka oli sellasen kehikon päällä ja nyt on pari viikkoo nukkunu omassa huoneessa pinnasängys ja nyt siis ikää 3kk

Sent from my SM-G350 using Vau Foorumi mobile app
 
Ensin äp laatikossa. Ei viihtynyt, joten otettiin vaunukoppa käyttöön. Viihtyi hyvin jonkun kuukauden, mutta alkoi hikoilemaan siinä jonkinverran niin siirryttiin kokeilemaan taas äp laatikkoa. Tällä kertaa kelpasi. Voi olla että se oli aluksi liian kylmä ja kolkko, vaikka yritin peitoilla vuorata laatikon alaosaa. Tukehtumisvaaran vuoksi en uskaltanut yläosaa vuorata peitoilla.
Aluksi yleensä nukkui vieressä ensimmäisen syötön jälkeen, kun molemmat nukahdettiin (hups..) Nyt 3kk ja nukkuu yöt kokonaan omassa pinniksessä sivuvaunussa. Perhepeti ei kuitenkaan koskaan ollut se sopiva (tietoinen) vaihtoehto meille.
 
Vieressä ihan vastasyntyneenä. Muutaman viikon iästä lähtien pinnasängyssä (poikittain, pohja yläasennossa ja pieni potero vauvaa varten niin ettei ole liian avaraa ja yksinäistä).
Tissivauva saattoi kyllä syöttövälejä nukkua viekussa... Tulokkaasta en tiedä. Sen ehkä määrää lapsen temperamentti ja äidin väsymystila.


Sent from my iPhone using Vau Foorumi
 
Meillä pikkuinen on nukkunut perhepedissä unipesässään, samanlaisessa pesässä missä nukkui sairaalassa keskolassa ollessaan. Meillä on hänelle pinnis, mutta kotiutuksen jälkeen oli niin vauvaa ikävä että meidän sänkyynhän hän sitten päätyi koisimaan minun viekkuun. :D Päiväunia nukkuu pörisevässä sitterissään. Nyt hän on 5kk (2kk lasketusta ajasta) ja ajattelin vähintäänkin puolivuotiaaksi pitää perhepedissä. Katsotaan, missä vaiheessa sitten siirrytään omaan petiin..
 
Tuossa tuo 7kk vaavi vetää edelleen sikeitä perhepedissä. Esikoinen sentään nukutettiin joka ilta pinnikseen (aluksi laatikkoon) ja siirtyi viereen vasta ekan yösyötön myötä. Tämä toinen ei ole nukkunut pinniksessä viittäkään kertaa :) Katsotaan miten käy kun alkaa kieriä enemmän, toistaiseksi pysyy aloillaan.
 
Tämänhetkinen vauva nukkuu perhepedissä. Pinnis on ollut todella vähällä käytöllä. Esikoisen kanssa sama. Siirtyinpinnikseen kun alkoi liikkua, mutta sitten nukkuminen meni huonommaksi. Keskimmäinen nukkui alusta saakka pinniksessä on aina suostunut nukkumaan paikassa kuin paikassa ilman ongelmia (vierailut ja matkat ym). Tämä nuorimmainen on ronkelimpi nukkumapaikkojen suhteen. Ulkona vaunussa onnistuu parhaiten päiväunet ja yöunet äitin vieressä. Välillä pieni käsi tunnustelee, että eihän äiti ole kadonnut.
 
Takaisin
Top