Minkä merkkiset ja malliset vaunut/rattaat?

Meillä on käytössä Teutonian vaunut ja niissä on ilmakumirenkaat. Ei meillä ainakaan ilmat lähde 2-3kk välein. En edes muista koska olen viimeksi pumpannut. Tänään huomasin, että on vähän ilma vähentynyt, että pitänee taas tarttua pumppuun. Tämän 1,5v aikana olen ehkä kerran tai kaksi laittanut lisää ilmaa. En siis olisi kauhuissani, jos on sellasiin päätymässä. Meillä on noilla rytyytetty metsäpoluilla, hiekkateillä, asfaltilla, jne... ja pitkiä matkoja :)
 
Onko kellään tai kenenkään tutulla kokemusta Brion Go -yhdistelmistä?
Oon jotenkin nyt tykästynyt niihin, kun ovat melko pienet ja kevyet, ja niihin saa hankittua pienien etypyörien tilalle myös isot eturenkaat. 
 
Me ostimme myös Z-linen Alu Combit mutta vaihdettiin ilmarenkaat täyskumirenkaiden tilalle. Plussina ehdottomasti heittoaisa ja kova vaunukoppa. Ihan pätevän oloiset vaunut, vaikka eivät 1000€ maksaneetkaan.
 
Mulla oli kahella ekalla Emmaljungan vaunut. Valmistettu 2003. Hyvät oli, mutta nyt ois renkaitten osto edessä ja ne onkin hintavia. Päätin sitten, että viedään ne vaunut miehen vanhempien luo mummulavaunuiksi ja ostin tälle tulevalle I´coo platon 3. Ilmakumirenkaat, kolmipyöräinen. Ainoa miinus noissa on, että ei oo jalkapeitettä, mutta eiköhän jompikumpi mummuista siihen tee jonkun peiton/viltin suojaksi.
 
Noi renkaat on muuten törkeen kalliita! Jos joutuu kaikki renkaat vaihtaa niin sillä rahalla jo ostaakin melkein uudet vaunut! :)
 
Varaosarenkaat Emmaljungan vaunuihin maksoivat 25e/kpl Lastentarvikkeesta. Niissä oli mukana sisäkumit. Alkuperäiset pitivät paremmin ilman sisällään, mutta ulkorenkaat oli pykineet, joten ostettiin uudet. Näihin uusiin pitää säännöllisesti pistää ilmaa.

Cissi84. Eräs tuttuni manasi juuri Teutonian vaunujaan. Heillä on olleet ne vajaa pari vuotta ja nyt rengas toisensa perään on kuulemma hajonnut, nimenomaan sisäkumit. Ja kuulemma hänen tutuillaan ollut paljon ongelmia ilmakumirenkaitten kanssa. No, tämä mun tuttu ei ollut tajunnut sitä, että renkaita täytyy huoltaa, eli ilmaa pumpata niihin ja katsoa että venttiilit on suorassa jos ilma on vajunut.

Minä olen kyllä muuten ollut tosi tyytyväinen ilmakumirenkaisiin. Nuo vaunut on niin kevyet ja kääntyvät helposti, vaikka ovatkin nelipyöräiset. Täyskumirenkaisia vaunuja meillä on kahdet käytetyt, mitkä ollaan saatu ja myös kahdet matkarattaat, mutta ne on kaikki selkeästi raskaampia erityisesti kääntymään ja täristävät enemmän. Eli just noita Emmaljungia tulee käytettyä niitten helppouden takia, vaikka olisi muitakin kärryjä millä kärrytellä.
 
Mä ostin noi i´coon yhdistelmärattaat kaverilta. Ihan mukavan oloset on. Helppo liikkua ja tuo eturengas on vääntyvä eli helppo mennä katukivetyksen yli, kun ei tökkää niinkuin emmaljungilla.
 
Me ostettiin Emmaljunga Nitro Cityt ja värinä Dark Beige, tämän vuoden Naturen värinen. Löysin rattaat nettikirppikseltä, ne on ostettu ja otettu käyttöön viime vuonna! Rattaisiin on erikseen City-koppa. Mietin vielä ostanko niihin pehmeän kantokopan, me kun asumme kerrostalossa eikä meillä ole hissiä. Portaita on kylläkin vaan kahdet. Luulen kuitenkin, että minun on helpompi kantaa vauva sylissä kuin kantokopassa. Mietin vielä.
 
Käytiin ostamassa Emmaljungan cerox rattaat tänne hiekkatien päähän. Rattaat oli vuosimallia -08 mutta ihan kuin uuden veroset. :) En sit tiä oltiinko vielä ajoissa mut hinta oli sen verta edullinen ettei enää malttanu jäädä odottelee seuraavii.. Värinä oli beige eli menee sit isännänki mittapuulla kummalle tahansa (ensimmäine vaihtoehto hyllytettiin punasen värin takia x))
 
Melkein ahdistaa, kun eksyy netissä tutkimaan vaunu- ja turvakaukalotarjontaa. Se on kyllä niin pohjaton kaikkine merkkeineen ja erilaisine ominaisuuksineen. Itsellä kun ei ole aiempaa kokemusta näistä hankinnoista. Pitää varmaan ihan alan liikkeestä käydä hakemassa, niin saa neuvoja ja ei kai ulkomailta tilaaminen tule kai enää niin paljoa halvemmaksi (?). Teutonia kiinnostaa tällä hetkellä ehkä eniten. Varmaan vaunuihin tulee satsattua sellaiset 800-1000 euroa, kaipa sillä ihan hyvän menopelin saa. :)
 
Mä oon nyt kallistumassa myös lopulta käytettyihin Teutonian vaunuihin. Jos rakenneultrassa on kaikki ok menen tiistaina illalla katsomaan yksiä vaunuja, jotka on mun suosikkiväriä, eli lilat / violetit (prioriteetit kunnossa). Jos ei hyvän värisiä löydy, niin sit tilaan Saksasta. Ehkä :D. Pidätän oikeuden vielä muuttaa mieltä useampaan kertaan ;P.

Ehdottomasti SueC kannattaa käydä liikkeissä useammankin kerran ja myös tehdä hintavertailua, eli uudet vai käytetyt ja mitä kautta ostaa. Esim. Teutoniat saisi Saksasta huomattavasti halvemmalla kun Suomesta. Ja kannattaa miettiä mitkä on ne omat tarpeet, eli missä ja miten liikkuu eikä kuunnella vaan mitä muut sanovat.
 
Minä löysin nyt alennuksesta bugaboon Cameleonit! Niistä on tulossa III-mallisto ulos, niin ne möi mulle näytekappaleen ja sain sen heti otettua kotiin mukaan! :) Ne on kyllä näppärimmät ja näteimmät vaunut, mitkä oon tähän asti nähny!
 
muksis, Pitää tosiaan tehdä vielä hintavertailua ja miettiä, mistä ne vaunut sitten loppujen lopuksi hankkii. Nyt varmaan loppu vuodesta ja ensi vuoden alusta voisi saada vanhenevan malliston vaunuja halvemmalla. Varmaan ensi tiistain rakenneultran jälkeen voisi täälläkin ryhtyä tositoimiin hankintojen kanssa. :)
 
Meillä on kahdet erimerkkiset ns. ykkös vaunut on Bora Breaker-yhdistelmävaunut [Limenvihreä-vaalearaita] (suht. kevyet) ja ns. kakkos vaunut Emmaljungal (Duo Edge)-yhdistelmävaunut nekin (Musta-harmaat väriltään.)
 
Mä nyt rakenneultran kunniaksi repäisin ja kävin ostamassa käytettynä lilat/violetit Teutonian Mistral S:t. Mukaan tuli hoitolaukku, päivänvarjo, jalkapeite ja kaksi sateensuojaa. Olen oikein tyytyväinen, kun tuo väri on muutenkin mun suosikki. Ihanat <3. Pitää vielä opetella käyttämään niitä kaikkia eri säätöjä. Onneksi on hyvin aikaa :).
 
Tuo päivävarjo on söpö noissa vaunuissa :) Tuohon meilläkin olevaan Emmaljungaan saisi vissiin tuon varjon. Jos sellainen jossain tulee vastaan yksittäin myytävänä, voinee lähteä mukaan meille :)
 
Mä kävin pikapyrähdyksellä Tanskassa ja kiinnitin huomiota, että siellä ihan Kööpenhaminan keskustassa jengillä oli ihan hillittömän kokoisia vaunuja. (mitäs sitä nyt muuta enää kaupungilla tuijottaisikaan) Tuntuu että Helsingin keskustassa näkee vaan mahdollisimman pieniä vaunuja ja yleensä kääntyvillä etupyörillä. Tanskassa taas pyörät olivat lähtökohtaisesti tosi isot ja vähemmistössä nuo pienet ja näppärät. 

En onnistunut keksimään mistä tämä kulttuurieroavaisuus johtuu :). Lunta siellä kaiketi pitäisi olla vähemmän. Kova tuuli kylläkin, mutta en tiedä miten paljon se vaikuttaa. Vai onko kyseessä vaan vallalla oleva muoti / tarjonta?
 
Ostin käytetyt Teutonia yhdistelmävaunut, tuleva käyttö sitten näyttää millaiset ovat käytössä.:) Nämä oli olleet jo parilla pienokaisella käytössä, vuoden 2005mallia. Tosi hyvin pidetyt. 
 
Emmaljungan mondial duo combit classic sport rungolla, tulee meille noin viikon päästä :) Olisin ostanut käytettyinä mutta sain hyvillä alennuksilla. Melkein samaa pyysivät käytetyistä.

Kaverillani ovat samanlaiset, ja ovat erittäin tyylikkäät, ja sopivat näihin lapin oloihin todella hyvin. Olemme mieheni kanssa pitkiä ihmisiä niin halusin kunnon kokoiset vaunut, lisäksi joudun kulkemaan 2 km:n matkoja asioilla.
 
Takaisin
Top