Minkä kokonen perhe haaveissa?

Hassua, mä en oikeastaan edes tiedä montako lasta mies haluaa. Mä haluan ehdottomasti 4-5! :D Iso perhe olisi just ihana ja mä olen aina ollut sitä mieltä, että juuri äitiys tekisi minut kokonaiseksi. Mun elämä sais äitiyden kautta merkityksensä. Saattaa kuulostaa höpsöltä, mutta näin mä olen lapsesta asti ajatellut. :D Mitä isompi perhe, sitä enemmän rakkautta! :Heartred
 
Mä tahtoisin kolme lasta :Heartpink mies haluaa kaksi. Olen kyllä tullut siihen tulokseen että kaksikin riittää, mutta mistä sitä ikinä tietää... Itse ole isosta perheestä, varsinainen serranonperhe suorastaan kun äidin uuden miehen lapsetkin muutti meille jo pienenä. Mies taas kasvanut isovanhempien luona ainoana lapsena.
 
Uusperheenä tää yksi yhteinen riittää, mä kyllä voisin tahtoa vielä toisenkin kaveriksi :joyful:
 
Meille näillä näkymin on tulossa vain tämä yksi ja ainokainen :) Mies ja minä molemmat sitä mieltä että yksi lapsi on hyvä, etenkin kun kummatkin ollaan suht matalapalkkaisilla aloilla töissä niin on kiva pystyä tarjoamaan lapselle mahdollisuus harrastaa ym. ilman jatkuvaa kituuttamista rahan kanssa. Ja voihan tietty olla ettei toista edes tulisi vaikka yrittäisi :)
 
Meillä on yksi lapsi ja nyt jos saadaan tää toinen, niin se saa riittää ainakin toistaiseksi. Olisin noin 27 kun tää toinen syntyisi, joten vielähän sitä ehtii muuttaa mieltään myöhemmin. Kaksi oli kuitenkin aika käytännöllinen määrä, kun on kaksi aikuista :)
 
Tämä on mieheni neljäs ja hänen puolestaan viimeinen. Hänellä on itsellään vain 1 sisko. Mulla on sisaruksia yhteensä 7 (sisarpuolet ja vastaavat uusioperhe-sisarukset yhteensä) ja olen aina toivonut saavani monta lasta.

Tämä siis minun toinen raskaus ja tuntuu TODELLA ahdistavalta ajatella että tämä olisi viimeinen raskaus! Siis hirveältä! Todennäköisesti tulis vielä yks siis, mutta siitä väännetään sit aikanaan.

Lapsipuoleni ovat mulle yhtä rakkaita kuin biologinen lapseni, mutta asuvat meillä valitettavasti vain n. puolet ajasta. Ja en ole saanut nauttia heidän raskaudesta, synnytyksestä enkä vauva-ajasta. He olivat 4v ja 6v kun meistä tuli perhe 2012. Tänä vuonna siis täyttävät jo 9v ja 11v.

Miehen asenteeseen vaikuttaa mielestäni eniten raha. Onhan muksut kalliita, mut eniten ne ekat maksaa, kun seuraavat hyödyntää kaiken ekoille ostetun uudestaan.
 
Mä kans olin aina sitä mieltä et lapset tehdään nuorena ja viidestä silloin joskus haaveilin. No kaksi lasta sain parikymppisenä ja olisin halunnut lisää mutta sitten tuli ero. Kuopuksesta asti ollut hirveä vauvakuume päällä, isäehdokas on vain puuttunut..

Muutama vuosi sitten perustettiin kans tällainen uusioperhe, jossa miehellä on neljä lasta entuudestaan ja minulla se kaksi. Kaikki kuusi lasta ei luonnollisestikaan ole aina yhtäaikaa paikalla ja vanhimmat ovat jo todella isoja (16 ja 13) joten välillä talo tuntuu hyvinkin tyhjältä. Miehelle olen puhellut että voisin mieluusti pyöräyttää vielä kolme yhteistä lasta ja tämä on hänelle ainakin toistaiseksi sopinut. :)
 
Jos saisin edes tämän toisen elävänä syliin niin olisin ennemmän kun tyytyväinen:Heartpink toki olen onnellinen vaikka esikoinen jäisi ainoaksi :) kaikille nämä lapset ei ole itsestään selvyyksiä
 
Sekä minä että mies illan molemmat kolmilapsisesta perheestä lähtöisin. Itsekin toivoisin kolmea. Mutta lasten tekeminen ei käy kaikilta niin kuin sormia napsauttaen, joten tyytyväinen olisin tähän ensimmäiseenkin. Ja jos luoja suo niin enemmänkin olisi tervetulleita. Ikääkin tulee kokoajan lisää, niin ei se lapsen saaminen ainakaan tästä eteenpäin helpotu.
 
Me mietitty aina kolmea. Nyt kun toinen tulossa niin puhuttiin että saa kyllä jäädä kahteen. Ellei nyt sit iltatähtee 10-15 vuoden päästä hah. :)
Mies 25, minä 22.
 
Meille kolmas tulossa, Iltatähti :wink Kaksi lasta ennestään, isot yli 10v kumpikin. Juteltiin että tämä olisi sitten viimeinen. Mutta eihän sitä koskaan voi tietää...
 
Meille nyt ensimmäinen tulossa, toivotaan että kaikki menee loppuun asti hyvin. Toiveissa olisi, että lapsella olisi joskus sisaruskin tai kaksi. Eli 2-3 olisi kiva, mutta tosiaan, raskaus kerrallaan.
 
Näillä näkymin meille taitaa riittää 3 lasta.
Yksi siis ennestään ja kaksoset olis nyt sitten tulossa. Aluksi oltiin ajateltu että ainakin se 2 lasta, jos vain suinkin mahdollista, mutta nyt tämä muuttui suorilta siihen kolmeen :happy::happy090
 
Takaisin
Top