Minkä kokoisia kenkiä lapsesi käyttää?

Riippuu kengästä. Hankin talveksi Kuomat kokoa 21, mutta tuli ostettua liian isot kengät. No, ainakin niihin mahtui runsaasti sukkia paukkupakkasilla. Nyt ostin kumpparit kokoa 22, uskoisin niiden olevan sopivat. Vähän vielä on hakemista oikean kokoisten kenkien valitsemisessa!
Niin, ja poika siis tällä hetkellä 1 v. 5 kk.
 
Juuri ostin kohta 4v täyttävälle tyttärelle kokoa 30 kun 28 jäi liian pieneksi. Ei voi käsittää tätä kasvua...
 
1v 10kk 25koko
3v 8kk 32koko
Molemmat poikia. Esikoisella ollut aina mun mielestä iso jalka, oikein räpylät :hilarious: nuoremmalla kasvaa vähän maltillisemmin :)
 
9-vuotiaalla tytöllä ja 7-vuotiaalla pojalla on samankokoinen jalka, kengänkoko 34.
3 v 2 kk käyttää kokoa 27-28, ja kuopus 1 v 8 kk kokoa 21-22.
 
1,5v:llä on vielä käytössä koko 21, myös koko 22 menee, mutta tuntuu kenkämallista riippuen vielä hiukan liian isolta.
 
Nyt täytyy tunnustaa että en tiedä mikä on nyt meidän 4,5v pojalle oikea koko. :oops: Kuomat ja kumpparit (syksyllä ostetut) on kokoa 28, mutta pitää mitata taas jalka ja tarkistaa että kumpparit sopii ja todennäköisesti hankkia uudet kengät.
 
Kolmeveellä on 28. Joistakin kengistä menee kokoa pienempikin vielä jalkaan (ainakin reinotossuista joilla tepastelee sisällä) ja kumpparit taitaa olla 29, joskin ovat löysät ilman paksua villasukkaa.
 
9 vuotiaalla on 35, kohta 7 vuotiaalla 33, 5 täyttävällä 27, 4 täyttävällä 25 ja 2 vuotiaalla 25. Kaksi vanhinta on poikia ja loput tyttöjä.
 
Vajaa 4v tytöille menee vielä 26, mutta alkaa jäädä pieneksi. 1,5v tyttö käyttää kokoa 20. Kemgänkoko ei kyllä oikeastaan kerro mitään, koska saman kokoiset kengät voivat olla aivan eri kokonumerolla varustettuja.
 
Vajaa 4 v poika 28 ja reilu 2 v poika 24 mä oon yrittäny pahvisia jalankuvia piirtää ja niitten kanssa arvioida. Epävarmuutta on ilmassa kyllä edelleen sopivan kengän kanssa. Ei tosin niin paljoa kun esikoiselle ensikenkiä hommatessa. Kolmannelle on ensialkuun töppösiä ja stonzeja muitten vanhoina. Mahassa tosin monottelee menemään vielä ilman. Missähän meidän isommat stonzit on? Oon tässä pohtinu.muutossa löytyy viimestään.
 
Tytöllä 2v 4kk Kuomat ja kumpparit 26, mutta saattaisi mennä vielä myös 25. Lenkkarit ostin useamman kuukauden kasvunvaraa sisältäen koko 27.
 
Nyt täytyy tunnustaa että en tiedä mikä on nyt meidän 4,5v pojalle oikea koko. :oops: Kuomat ja kumpparit (syksyllä ostetut) on kokoa 28, mutta pitää mitata taas jalka ja tarkistaa että kumpparit sopii ja todennäköisesti hankkia uudet kengät.

Koko tarkistettu ja Kuomat poistettu käytöstä. Onneksi niitä ei säänkään puolesta enää tarvita. Kumpparit oli juuri sopivan rajoissa. Pitää siis hankkia pian uudet nekin, mutta hetken vielä menevät.
 
Takaisin
Top