Minkä kirjan luit viimeksi?

Keskustelun 'Mitä mielessä? Aihe on vapaa' aloitti Taikapilvi, 20 huhti 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. ViidesVauva Peruskäyttäjä Helmikuun äidit 2019

Luin pari Torey Haydenin kirjaa Häkkipoika ja Aavetyttö. Kyllä Haydenin tosikertomukset ovat aina niin koskettavia.. Ja läsnäolon, hyväksymisen ja rakkauden ihmeellinen voima, kuinka se voi muuttaa pahasti psyykkisesti sairaan lapsen elämän ❤️
  2. Tips Tuttu foorumilla Syysmammat 2018

Nyt äitiyslomalla olen hurahtanut Jarkko Sipilän dekkareihin. Realistisia ja sopivan koukuttavia, yhden kirjan lukee päivässä tai parissa. Pitää kohta keksiä toinen kirjailija kun loppuu kesken :)
  3. salainensydän Ihastunut foorumiin Huhtikuun äidit 2019

Tällä hetkellä työn alla on Rosie Walsh - Hän lupasi soittaa
  4. Taikapilvi Ihastunut foorumiin Joulumammat 2018

Viimeisin kirja oli hieman erilaista luettavaa, nappasin miehen kirjahyllystä :grin Antto Terras: Pilkkuun asti - Baarimestarin muistelmat
  5. Uusperhesatu Ylläpitäjä Staff Member Administrator

Mä aloin lukea Book Beatin kautta Laura Mannisen Kaikki Anteeksi -kirjaa. Vaikuttaa hyvältä.
  6. Suski75 Naimisissa foorumin kanssa Helmikuunmammat 2016

Kertokaa kirjoista vähän enemmän, kiitos! Monesti kirjan nimestä ei voi päätellä, mistä on kyse, tai jos aiheen voi päätellä, ei välttämättä kuitenkaan voi päätellä tulokulmaa.
    • Tykkää Tykkää x 1
  7. Uusperhesatu Ylläpitäjä Staff Member Administrator

Tämä kertoo parisuhdeväkivallasta. Perustuu kirjoittajan omiin kokemuksiin, mutta on kuitenkin tarinallinen romaani. Oli mielestäni todella hyvin kirjoitettu.
    • Tykkää Tykkää x 1
  8. MariQ Ihastunut foorumiin

Kun rakkaus ei riitä
    Tositarina autistisen pojan kehityksestä ja vanhempien taistelusta löytää lapselle sopiva kuntoutus jne
  9. elotyttö Aloittelija Toukokuun äidit 2019

Kimi Räikkönen.
    Vahva suositus, jos urheilumaailma kiinostaa yhtään.
  10. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Sain juuri luettua loppuun Erika Vikin kirjoittaman Nefrin tytär -kirjan ja rakastuin siihen. :Heartred Se on Kaksosauringot trilogian kolmas osa. Trilogia on nuorille aikuisille suunnattua steampunk fantasiaa. Kehitys on siis suunnilleen höyryveturiasteella. Fantasiaelementteinä taikuutta, taikavoimaisia olentoja kuten seleesejä (jotka muistuttaa monin tavoin ihmistä) ja tulilintuja (vähän kuin lohikäärmeitä, mutta ei sinne päinkään). Sisältää myös syvällisempiä teemoja kuten rakkauden erilaisissa muodoissaan, rasismin (tosin muodossa lajismi, kas kun eri lajeihin suhtaudutaan karsaasti) ja jossain mielessä mielenterveysongelmat (yksi olennainen hahmo on selvästi masentunut, syykin selviää sarjassa).
    • Tykkää Tykkää x 1
  11. Hena82 Rakastunut foorumiin Maalismammat 2018

Samuel Davidkinin Esikoisten lunastus
    Muoks. Kertoo poliisista joka tutkii juutalaiseen seurakuntaan liittyvää juttua Helsingissä. Kirjailija on itse juutalainen ja tietää siis mistä kirjoittaa historioineen, käytäntöineen ja tapoineen.
    Alkuun tuntui etten pääse eteenpäin mutta kun tarina alkoi kunnolla en malttanut lopettaa. Nyt työnalla tähän jatko eli Sodomasta pohjoiseen
    Last edited: 30 loka 2018
  12. Eeputzka Aloittelija

Luin viimeksi Anneli Kanto, Lahtarit. Sisällissodasta kertova kirja.
  13. Bella Swan Moderaattori Staff Member

Antti Tuiskun elämänkerta :Heartpink
  14. Ginger Rakastunut foorumiin Huhtimammat 2016

Gillian Flynn - Teräviä esineitä.

Hyvä dekkari! Dekkarien ystävänä etsin aina uusia, taidokkaasti kirjoitettuja kirjoja ja tää on nyt uusin suosikkikirjailijani. Oikein mukavalukuista tekstiä ja vaikka aihe on synkkä, kirja on mielenkiintoinen ja otteessaan pitävä. Olen ennen ollut erityisesti ruotsalaisdekkareiden ystävä, tässä vähän erilaista mutta silti samanlaista rapakon takaa.
  15. Pinkkihirmu Aloittelija

Kaikenlaisia vauva-opuksia on tullut luettua viime aikoina.. :D Käynyt kirjastosta hakemassa näitä. Viimeisin oli tuo Tyttökavereiden opas vauvavuoteen ja Tracy Hoggin Opi kuuntelemaan vauvaasi. Nyt minä luen Jetlagissa -kirjaa.

Ihan järkeenkäypä se EASY -menetelmä mitä Hoggin kirjassa neuvotaan. Saa nähdä miten onnistuu käytännössä, meneeköhän yhtä nätisti tosielämässä. :,D
  16. Taikapilvi Ihastunut foorumiin Joulumammat 2018

Vasta sain luettua loppuun Aki Linnanahteen kirjoittaman Jere -kirjan, joka siis on käytännössä Jere Karalahden elämänkerta.. Oli ihan mielenkiintonen kirja, vaikka välillä jääkiekkojutut olikin tietenki isossa osassa ja ne meni välillä yli ymmärryksen :D
  17. Rosalina Ei muuta elämää Elomammat 2018 Kesäkuunmammat 2015

Mä olin esikoista odottaessa sitä mieltä, että Hogg sipeltää kirjassaan järkitekstiä. Nyt neljän lapsen äitinä en enää allekirjoita sitä. Siinä kirjassa on...no, yhden ihmisen näkemys vanhemmuudesta. :D tai siis, onhan siinä kirjassa toki paljon hyvääkin, mutta paljon myös mustavalkoisuutta.

Jaa tämä sivu