Minkä ikäisen käänsitte kasvot menosuuntaan?

Pingu94

Näppärä viestien naputtelija
Meillä on rattaissa heittoaisa ja lapsi voi siis istua sekä kasvot työntäjään että menosuuntaan. Mietityttää olisiko jo aika kääntää olemaan pääasiassa kasvot menosuuntaan. Mistä sen tietää? Missä vaiheessa te olette kääntäneet? Ihan tyytyväinen hän ainakin on ollut näinkin päin.
 
4-kuisena käänsin, kun kyllästyi katselemaan mun naamaa. :grin Sen jälkeen poika istui tyytyväisenä, kun sai tutkailla ympäristöä.
 
Olisko ollut 1,5-vuotias. Kun alkoi itse haluta katsella eteenpäin ja yritti kuikuilla. Aikaisemmin lasta pelotti jos ei nähnyt äitiä. Nyt 2-vuotiaana haluaa taas istua mielummin äitiin päin. Ei ole tarvetta kääntää jos lapsi on tyytyväinen. Meidän lapsi alkoi 2-vuotiaana vasta viihtyä rattaissa hereillä ollessa, aiemmin viihtyi vain sylissä.
 
Kaksoset siirtyivät istumaan 7kk ikäisinä ja kääntyivät silloin kasvot menosuuntaan. Viihtyivät hyvin ja seurustelivat keskenään. Ei siihen aikuinen olisi edes mahtunut väliin.

Nuorin kääntyi 5kk iässä, ellei nukkunut vaunukopassa. Tykkäsi hurjasti katsella maisemia! Joskus yritin toisilla rattailla kääntää kasvot minuun päin, josta seurasi järjetön kiukku, joka laantui heti, kun pääsi takaisin maisemia katsomaan. :D
 
Meillä on nyt käytössä sellaiset yhdistelmävaunut rattaina, joissa ei ole heittoaisaa, ja ihan tyytyväisenä poika niissä vielä matkustelee selkä menosuuntaan. Tykkää "jutustella" minun kanssani, ja seurailee kyllä ympäristöään, välillä kurkkii menosuuntaankin sieltä rattaiden laidalta. Meillä on kyllä toisetkin rattaat, joissa on heittoaisa, mutta ne ovat niin vanhat, ettei tämä ominaisuus ole kovin helppo käyttää enää. Lisäksi niiden renkaat ovat rikki, enkä nyt oikein tiedä, pitäisikö sijoittaa ilmaiseksi saatuihin rattaisiin renkaiden verran rahaa. Pärjätään toistakseksi nyt niillä selkä menosuuntaan -rattailla.

Voisihan sitä tietenkin ostaa uudetkin rattaat, mutta kun en yhtään tiedä, minkä ikäiseksi asti niitä tarvitaan, niin en ole nyt sitten ostanut tähän hätään. Rattaiden tarve on kyllä nykyisellään aika pientä loppujen lopuksi.
 
Meilläkään ei ole heittoaisaa, mutta istuin on helppo kääntää toisin päin milloin vain. Painaa nappia ja nostaa, kääntää ja laittaa takaisin kiinnikkeisiin.

Oon myös huomannut että lapsi tykkää kysellä, näyttää sormella asioita ja keskustella ulkona. En näkisi enkä kuulisi mitään jos lapsi olisi naama menosuuntaan.
 
Meilläkään ei ole heittoaisaa, mutta istuin on helppo kääntää toisin päin milloin vain. Painaa nappia ja nostaa, kääntää ja laittaa takaisin kiinnikkeisiin.

Oon myös huomannut että lapsi tykkää kysellä, näyttää sormella asioita ja keskustella ulkona. En näkisi enkä kuulisi mitään jos lapsi olisi naama menosuuntaan.

Itse olen vetänyt kuomun ihan alas, niin näen minne etusormi milloinkin osoittaa. Tämä vinkiksi niille, joiden lapsi ei suostu matkustamaan selkä menosuuntaan. :)
 
Itse olen vetänyt kuomun ihan alas, niin näen minne etusormi milloinkin osoittaa. Tämä vinkiksi niille, joiden lapsi ei suostu matkustamaan selkä menosuuntaan. :)

Meillä ei saa kuomua alas. Se menee taaimmillaan pystysuoraan kuten selkänoja pystyssä ollessaan. Ja on sitten kuitenkin niin iso etten lasta sen takaa näe.
 
1v 7kk oisko ollut...? Niillä main, kun oli pakko vaihtaa istuinta, eikä pojan ison koon takia enää hankittu selkä menosuuntaan olevaa istuinta.
 
Esikoinen viihtyi hyvin selkä menosuuntaan about vuoden verran, kuopus käännettiin naama menosuuntaan 6kk iässä kun oli kova hinku päästä kattelemaan kunnolla ympärilleen. :)
 
Kiitos vastauksista. :) Ei varmaan ole vielä siis kiire meidän tytöllä, kun on tyytyväinen äitiä tai isiä katsellessa. Katselee hän siinä ympärilleenkään, mutta ei pyöri katsomaan taakseen.
 
Takaisin
Top