"Minä en sitten ainakaan ikinä...!"

Zeni

Tietävä tietäjä
Tammimammat 2017
Kesäkuun äidit 2019
Tuli mieleeni tästä jutusta http://www.iltalehti.fi/perheartikkelit/201802022200715714_pt.shtml , missä asioissa olet joutunut joustamaan lapsen saatuasi?
Mä olen aina sanonut, ettei meille kanneta mitään ylimääräistä roinaa ja lelut on laadukkaita puuleluja ja minähän en mihinkään tavaroihin kiinny... As if, juuri lajittelin VIISI äitiyspakkauksellista erinäisiä erittäin tärkeitä vauvamuistoja omiin laatikoihinsa kaikille omat, ja joka paikka pursuaa jos jonkinlaista romua ja laadutonta muovilelua :facepalm:
 
Minun piti käyttää kestovaippoja, mutta lapsi sai ihottumaa ensimmäisistä joita kokeiltiin niin se sitten jäi. Ei myöskään ollut tarkoitus antaa purkkiruokaa. No kyllä lapsi pääasiassa kotiruokaa syö, mutta kyllä niitä purkkiruokiakin välillä on tullut tarjottua.
 
Silloin kun minulla ei ollut vielä lapsia, niin ajattelin, että minä en anna lapsen katsoa tv:tä pienenä, enkä varsinkaan tablettia. No kyllä meidän 2-vuotias neiti vaan katsoo tv:tä päivittäin, mutta toki pieniä hetkiä kerrallaan eli ei useita tunteja kuitenkaan. Ja välillä katsoo myös tabletilta hetken aikaa jotain ohjelmaa tms.. Toinen asia mitä ajattelin, että en nuku lasteni kanssa samassa sängyssä, vaan lapset nukkuvat omissa. No kyllä meidän vauva nukkuu minun vieressä, ihan sen helppouden takia. :grin
 
Me ajateltiin että lapsi nukkuu pinnasängyssä eikä vieressä. Vaan kuinkas kävikään. Sinnehän vauva joka yö jäi meidän viereen, kun itse nukahdin kesken yöimetyksen. Ja vauvakirjaa täytetään ahkerasti. Kun olisikin täytetty. Niin paljon jäi merkitsemättä. :/
 
Mä vannoin, etten sorru imettämiseen, vaan pulloruokin lapsen. En tahtonut imettää laisinkaan, jotta oma vapaus säilyisi paremmin ja lapsen olisi helpompi jättää hoitoon. No, jossain vaiheessa yöllä jääkaappi ja korvike olivat niin kaukana, että epätoivoisena yritin totutella lasta tissille (lypsän, joten maitoa tulee) mutta eihän se vauva parka siitä mitään ymmärtänyt.

Vannoin myös, että minä en missään perhekahviloissa juokse juttelemassa vauvajuttuja. Että mulla on omat kaverit ja juttelen niitten kanssa muita juttuja. En ole kahvilaan vielä mennyt, mutta kiinnostais kyllä kovasti.
 
Takaisin
Top