Miltä vatsassa tuntuu alkuraskaudessa?

Vieras

Hei!

Vauvaa yritetään kovasti aluilleen, ja nyt on saattanut tärpätä. Haluaisin kuulla kokemuksia alkuraskaudesta, miltä se siis tuntuu alavatsassa ekojen viikkojen aikaan?
Pistelee jotenkin? "neulamainen" tunne toisella puolella? Kertokaa ja kuvailkaa! :-)

 
Varmaan sekin on hyvin yksilöllistä, mutta mulla ehkä vatsassa tuntui välillä sellaista menkkamaista juilimista. Rinnat kyllä kipeytyi ja turposi aika paljon, että se oli ensimmäinen varsinainen raskausoire. Aika pitkälle siis ihan alkuun oli samanlaisia tuntemuksia, kuin mitä olisi jos menkat on alkamassa.
 
Mulla ei kyllä ennen plussausta ollut oikeastaan minkäänlaisia oireita, viikko testin tekemisen jälkeen oli jo rinnat tosi arat mutta se oli ainut oire. Ainut sellainen juttu minkä ennen plussausta huomasin oli se, että yhtenä iltana tuntui alavatsassa oikealla puolella todella viiltävä kipu joka kesti puolisen tuntia. Ihan hengittäminenkin oli vaikeaa! Mutta tosiaan se oli ainut juttu :) toivottavasti teillä on nyt tärpännyt! :)
 
Mulla olo oli melko samanlainen ku ennen menkkoja et mahaa vihloi ja päätä särki hieman oletetun ovuloinnin jälkeen. Sitten hieman sen jälkeen iski joku ihme turvotus vatsaan ja rinnat kipeyty nii ettei voinu koskee (etenkin nännit) ja alko palelu vaikka ois ollu kuinka monta peittoa päällä. Siitä sitten heräs epäilys ja plussasin joskus rv ~5+0 kun menkkoja ei kuulunut ja 6+0 alkaen alkoi sitten se kuuuluisa pahoinvointi ja haju yliherkkyys + ihmeelliset mieliteot.

Yksi mistä arvelin kans jonkun olevan ei nyt pielessä mut et jotai tapahtuu kun ei saunaolut uponnut vaan oli pakko kaataa pois parin huikan jälkeen.
 
Mulla tuntui reilun viikon ajan ihan kun menkat olisi tulossa, vaikka eivät siis olleet myöhässä. Yhtenä päivänä tuntui kunnon vihlasu alavatsassa niin että jalat oli mennä alta. Muutamia päiviä tämän jälkeen autossa auton mutkitellessa tuli todella paha olo. Epäilykset alkoivat ja päätin ostaa testin vaikka menkat eivät siis olleet myöhässä. Plussahan sieltä tulla tupsahti heti  <3
 
Mulla oli menkkamaisia vatsakipuja, semmosta vihlontaa. Yhtenä päivänä muistan, että piti käydä pitkäkseen kesken töitten, kun tuntu, että alko ihan heikottaa. Rinnat mulla oli myös tosi arat. Mutta ihan eka oire oli kyllä näppylät leuassa, niitä riittää vieläkin, vaikka muut oireet on helpottanu! Onnea teille testailuun! :)
 
Kaikilla ilmeisesti samat oireilut, eli mullaki menkkamaista kipua alamahassa jo ennen menkkojen alkamista ja tissit, niistä aloin heti epäileen, ihan käsittämättömän kipeät, arat ja turvonneet. 
 
Samanlaisia oireita on täälläkin :) Rinnat todella arat ja alavatsaa nipistelee kuin kuukautiset olisi alkamassa. Turvotusta ja hieman pientä pahoinvointia on nyt myös havaittavissa.. Esikoisen kohdalla nämä alkuvaiheen tunteet meni aivan ohi, mutta nyt osaa nämäkin havaita.
 
Mulla alkoi heti oviksesta menkkamainen kipu joka ei loppunut, ja ilmavaivoja riitti. Yleensä kummatkin helpottaa parin päivän päästä oviksesta mutta tällä kertaa ne vaan jatkui, menkat ei vaan alkanutkaan :)
 
Opetellaas käyttämään tätä keskustelu sivustoa. Olen niin monet keskustelu palstat käyny läpi, joissa puhutaan alkaraskaudenoireista, mutta ne on pari vuotta vanhoja, joten nyt tänne sit liityin kun on tuoretta juttua :)
Täällä siis kirjoittelee vauvakuumeilija. Minulta poistettiin kierukka lokakuun 3.
sen jälkeen alkoi pikku vuoto ja siitä sitten kahdet säännölliset kuukautiset olleet. Nyt on menossa kp29/28 (laskureiden mukaan) eilen odottelin kuukautisten alkavan, tai oletin niiden alkavan.. tänäänkään ei miään.. :O
Oviksesta kun oli kulunut jonkin aikaa, tuli kahdenpäibän pienenpientä tuhru vuotoa, ei kipuja tms.. sen jälkeen nipistellyt vasemmalta sekä oikealta alavatsaa (toivottavasti en kuvitellut niitä:))
aamuisin ennen töihin lähtöä PAKKO syödä, mikä hyvin outoa, en ole vuosiin syönyt aamupalaa.. muutenkin tuntuu että ramppaan jääkaapilla jatkuvasti, yölläkin herään jotain napostelemaan.. Lievää pahoinvointia, ei oksentelua..
Alaselän jomottelua pari kertaa ollut, jota yleensä on ollut vain päivä kaks ennen kuukautisia.
kaksi viikkoa sitten selkäni oli niin arka, että töissä oli tuskaa olla, odotin vain että pääsen kotio riisuutumaan ja kömpimään peiton alle, sielä sitten tutisin iltaan asti ja uni maittoi, mikä on outoa, "vihaan" nukkua päiväunia..
Eilen alkoi illasta sama selkäarkuus juttu ja flunssainen olo, nukuin reilusti kellonympäri, alku yöstä heräsin ties kuinka monta kertaa juomaan ja naposteleen :-D ja olin ihan hiestä märkä, outoo sekin.. :O
Odotan vain että nää pyhät on ohi ja pääsen testailemaan.. viikko sitten tein varhais testin, miksälie sitä kutsutaan, ja negaa näytti, liian aikaisin kai testasin.. :O
Ei vaan malttas osottaa ja odottaa ja tää itsensä tutkiminen on rasittavaa.. :D 
toissa päivänä alkoi rinnat kipeytymään, ja olivat kosketus arat... nyt kumminkin voin liivejä pitää :O niin ja lisään vielä että pari viikkoa ollut ilmavaivoja?!
Tää on ehkä epäselvä kirjoitus, mutta kysyä saa ja kommentoida.. haluaisin vain tietää onko muilla ollut vastaavia oireita, selkäarkana, lämmön nousua samanaikaisesti, yöheräilyjä-hikoilua...?
ps. jos nyt kirjottelen väärään ketjuun tai väliin niin sanokaa, en oo kerennyt tutustumaan suvuihin vielä :)
 
Itselläni oli sellainen jännä tunne, "selittämätön", kylmiä ja kuumia aaltoja, liikutuksia ja raivoa ennen testiä. Ravasin myös pissalla 4 päivää ennen testin tekemistä ja sitähän jatkui pitkälle raskauden ajan.
Eniten ihmetytti outo olo selässä, alamahalla ja rinnoissa.
Mahaa pisteli, tuikki jännästi ajoittain. Tosi pieniä "pistoksia". Luulin kuvittelevani kaiken, mutta samaan aikaan olin 99 % varma, että olen raskaana. Tein testin varuiksi 2-3 pv:ää sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Maha myös turposi jo viikko ennen testin tekemistä - en saanut korkeavyötäröisiä housuja kiinni, mutta laskin sen joulukinkun syyksi silloin.

No, nykyään:
Raskausepäily tuli kun mahaan tuli TAAS selittämättömän outo tunne. Pientä painoa, pistelyä, liikutuksia, olen valmis jättämään jokaisesta riidasta miehen, jota tapailen tällä hetkellä.
Lapseni on nyt hieman yli 2 v ja olen vannonut, että teen seuraavaksi lapsia sitten, JOS joskus saan tilaisuuden opiskella hyväpalkkaisemman ammatin kuin nykyiseni.
Ja naurettava asia, herkät - älkää lukeko: Vaikka olen 23 v, minulla on suonikohjut yläreiteen asti, kun kuukautiset lähestyvät suonikohjuja tulee vielä ylemmäs.. tuonne yhteen paikkaan ;-D Nyt niitä ei ole näkynyt?
Ruokahalu on kateissa hieman, PMS-finnit pongasin kyllä, mutta nyt naamassa ei ainuttakaan? En sitten tiedä.
Huomenna, tai toisen kalenterin mukaan jo tänään kuukautisten olisi pitänyt alkaa?
Ei näy, ei kuulu.
Ainiin, ja seksihimot - huh. Seksihimot ovat taivaissa, niinkuin silloin kun odotin lasta. Seksi tuntuu niiiin hyvältä.
Olen myös samaan aikaan tosi tyyni, samaan aikaan voisin raivostua MISTÄ TAHANSA - eli mielialanvaihteluita on :) (Ja juuri äsken taas tuikkasi mahaan, hhhhhuuuii!).
Tajusin myös, etten ole pystynyt nukkumaan 5 päivään kylkiasennossa, koska tulee huono olo jotenkin (tämä oli samaa viimeksi, nukuin KOKO raskauden alusta asti selälläni...).. HHHMMMMM.

Huomenna testiä hakemaan..................
 
Mielenkiinnolla olen lukenut teidän kaikkien oireita. Mulla on viikko oviksen jälkeen ollut tosi etovaa oloa, koiraa yhtenä iltana lenkittäessä piti ihan yökkäillä. Myöskään makea ei juuri maistu. Ja väsyttää, tuntuu, ettei jaksaisi tarttua mihinkään hommaan.

Ihmeellistä on myös se, että kun nojaa keittiön posliiniseen lavuaariin vatsallani (päällä useampi vaatekerros), tuntuu vatsassa järjettömän kylmältä. Tämä oli jotain ihmeellistä, kun aika usein olen siihen tottunut nojaamaan. Ja yhtenä iltana ehdin juuri nukahtaa peitto korviin vedettynä, kaksi paitaa päällä, collegehousut ja kahdet sukat jalassa, niin heräsin siihen, että mun hampaat kalisi kun oli niin kylmä! Mies siinä vieressä ihmetteli, miten voin palella. Ja "kipukohtauksia" alavatsassa aina ajoittain.

Testin ostoa oon miettinyt, mutta menkkojen alkuun olisi vielä viikko, joten ei taida olla ajankohtaista vielä? Koska te ootte testaillu? Jännittää, ja toisaalta en haluis olla liian innoissaan, ettei kroppa tee kepposia..
 
Ennen testin tekoa ei ollut mitään oireita. Tein testin "ihan muuten vaan", kun sattui ylimääräinen kaapissa olemaan. Viikkoja oli testin tehdessä 5+2.
Mutta viikon kuluttua testin teosta alkoi äkilliset huimaamiset kun nousi ylös tai jos lähti kävelemään. Huimauksia on edelleen, viikkoja nyt 17+6. Kerran pyörryinkin huimauksen seurauksena.
Jonkinverran oli alussa myös alamaha jomotusta, niinkuin menkkojen aikaan.
Mutta kaikista voimakkain oire on alusta asti ollut jano, juon vettä vähän väliä ja yöllä menee pullollinen. Edellisessö raskaudessa oli myös alusta asti järkyttävä jano.
Pahoinvointia ei ole ollut ollenkaan.
 


Vieras kirjoitti:
Itselläni oli sellainen jännä tunne, "selittämätön", kylmiä ja kuumia aaltoja, liikutuksia ja raivoa ennen testiä. Ravasin myös pissalla 4 päivää ennen testin tekemistä ja sitähän jatkui pitkälle raskauden ajan.
Eniten ihmetytti outo olo selässä, alamahalla ja rinnoissa.
Mahaa pisteli, tuikki jännästi ajoittain. Tosi pieniä "pistoksia". Luulin kuvittelevani kaiken, mutta samaan aikaan olin 99 % varma, että olen raskaana. Tein testin varuiksi 2-3 pv:ää sen jälkeen kun kuukautisten olisi pitänyt alkaa.
Maha myös turposi jo viikko ennen testin tekemistä - en saanut korkeavyötäröisiä housuja kiinni, mutta laskin sen joulukinkun syyksi silloin.

No, nykyään:
Raskausepäily tuli kun mahaan tuli TAAS selittämättömän outo tunne. Pientä painoa, pistelyä, liikutuksia, olen valmis jättämään jokaisesta riidasta miehen, jota tapailen tällä hetkellä.
Lapseni on nyt hieman yli 2 v ja olen vannonut, että teen seuraavaksi lapsia sitten, JOS joskus saan tilaisuuden opiskella hyväpalkkaisemman ammatin kuin nykyiseni.
Ja naurettava asia, herkät - älkää lukeko: Vaikka olen 23 v, minulla on suonikohjut yläreiteen asti, kun kuukautiset lähestyvät suonikohjuja tulee vielä ylemmäs.. tuonne yhteen paikkaan ;-D Nyt niitä ei ole näkynyt?
Ruokahalu on kateissa hieman, PMS-finnit pongasin kyllä, mutta nyt naamassa ei ainuttakaan? En sitten tiedä.
Huomenna, tai toisen kalenterin mukaan jo tänään kuukautisten olisi pitänyt alkaa?
Ei näy, ei kuulu.
Ainiin, ja seksihimot - huh. Seksihimot ovat taivaissa, niinkuin silloin kun odotin lasta. Seksi tuntuu niiiin hyvältä.
Olen myös samaan aikaan tosi tyyni, samaan aikaan voisin raivostua MISTÄ TAHANSA - eli mielialanvaihteluita on :) (Ja juuri äsken taas tuikkasi mahaan, hhhhhuuuii!).
Tajusin myös, etten ole pystynyt nukkumaan 5 päivään kylkiasennossa, koska tulee huono olo jotenkin (tämä oli samaa viimeksi, nukuin KOKO raskauden alusta asti selälläni...).. HHHMMMMM.

Huomenna testiä hakemaan..................

Kuulostat iha minulta itseltä :D ikää saman verran ja tunbteet heittelee laidasta laitaan :)
Minulla on 5.vuotias poika, jok aoli minulle aikoinaan "pieni" yllätys, olin jo rv 19 kun tein testin :) vaikka olen hoikka/normaalikokoinen sitä en itse huomannut, muut huomasivat, söin niin paljon että turposin päästä varpaisiin niin en itse mahaa erottanut. :d oli se kamalaa olla kuin valas.. :d no eniseis, kun testin tein, siihen tuli haalea viiba, viikkoja tosiaan 19 :O
Tein eilen aamulla testin, odotusaika oli 5min jotta tulos näkyy, no en kerennyt kelloa kyttäämään, testin hetin kaapin perälle kiireessää, jossain kohti katsoin, nega (ja pettymys).. päivällä kun tulin kotio huvikseni katsoin testiä, siinä oli haamu :O tuo testi jolla tein (en muista nimeä) luin muiden kokemuksia siitä, monet sanoivat että tekee "huvikseen haamuja" joten...? no hieman siinä sitten aloin uskomaan että nonni, jos tää on sit sitä itteensä :P
en malttanut olla menemättä ostaan uutta testiä, joten kaappasin pojan mukaan ja ryntäsin apteekkiin.
Ostin 2kpl apteekin omaa testiä, eilen illalla sitten vielä tein yhden, johon ilmestyi haamujen haamu.. ajattelin että se vaa on joku häiriö, viivanpaikka tms, vertasin sitä tekemättömään testiin valoa vasten niin ei  puhtaassa testissä mitää viivoja näkyny, joten taas aloin uskomaan että olen raskaana.. Aamulla teen toisen..
nyt olis siis menkat viis päivää myöhässä ja haamu tuli aamulla, ehkä hitusen selkeempi kuin illalla.. nyt on ajatukset ihan sekasin kun luin niin paljon muiden haamujuttuja yms.. 
toivoa ehkä antaakin se, että olen lähiaikoina niiin monet apteekin omat testit testannu, ja niihin ei oo mitään haamuja tullut, vaikka kuinka kyttäis.. nyt on.. :)?
Joo anteeks pälätän ja pälätän, mutta kivaahan tää on "keskustella" muiden kaa <:
Mites sulla kävi, ootko testin tehnyt? kui kävi?
 
Mulla on nyt jokseenkin perusteltu epäilys siitä, että saattaisi olla käynyt raskaaksi tulo. Tätä on itseasiassa ollut ehkä jo päivä pari aiemminkin, mutta alavatsassa on nyrkkiä pienempi, kovan tuntuinen kohta, joka on kuin liekeissä. Semmonen mötti, joka tuntuu painavan rakkoa ja muuta. Aiemmin on tapahtunut seuraavaa: ehkäisyrenkaan laitto tauon jälkeen myöhästyi päivän. Ilmeisesti joillekin on riittänyt vähempikin gäppi käytössä. Ennen joulua olin varma, että olen vatsataudissa ja yhden päivän olin ihan vesiripulilla. Toisena päivänä sohvalla maatessani palelin täysissä vaatteissa parin viltin alla. Myös tiputteluvuotoa on ilmennyt.

Vauvakuume on ollut kova minulla ja myös miehellä, vaikkei se sitä suoraan ole sanonutkaan :) Päätettiin yhdessä, että katsotaan jos tässä nyt on perää ja odotellaan sitten loputkin 8 kuukautta jos on, mitä odottaa. Pannahinen, että huominen on pyhä eikä mistään saa testejä!
 
mulla oli kanssa semmosta menkkamaista kipuilua ja hetimiten alko närästämään ym.neuvolassa täti ihmetteli tota närästystä kun tuli ensimmäisenä oireena.plussasin kumminkin vasta rv 4+6.
 
Hauskan kuulonen toi "mötti".. :)
Itsellä en ole mahassa/alavatsassa tuntenu mitään. Siis käsin tunnustelemalla, onhan noita nippailuja yms.. :)
Eilen ein taasen positiivisen testin (en usko että olen raskaana;D)
Huomen aamuna teen uuden, jotta mieskin näkee tuloksen heti.. sitten neuvolaan soittoa. 
Voi tätä onnellisuuden tunnetta, mutta toisaalta taas on pelko persiissä, että menee kesken tai on kohdun ulkoinen, vaikka mitään siihen viittaavaa oiretta ei ole ilmennyt, mutta kaikenmaailman ajatukset vilisee päässä.. toivossa on hyvä elää :)
Missä vaiheessa sulla oli tota tiputtelu vuotoa? ja kuinka paljon??/vähän :)
 
Mä olen ihan alkuvaiheessa.. Ennen raskaustestin tekemistä, kyllä ala vatsassa tuntui nipistelyä silloin tällöin.. ja nytkin joskus kuukautis kipuja tuntu! Rinnat on niin painavat ja kipeet.. Väsyttää koko ajan ja haluan nukkua suuremman osan päivästä! mut eipähän tästä alkaa muutaman kuukauden päästä nää alkuraskauden oireet loppumaan! 
 
Takaisin
Top