Miltä tuntuu synnärillä olo?

Keskustelun 'Synnytys' aloitti Vargynja, 29 marras 2018.

Vaihda nimimerkki! | Näin pääset alkuun/apua! | VAUfoorumin sovellus puhelimeen! | Top 100
  1. Vargynja Foorumi-vastaava Staff Member Administrator

Veikkaisin että on sairaalakohtaisia nuo herätysjutut. Minua ei herätelty, mutta aamulla kyllä sitten moitittiin, kun olin antanut vauvan nukkua (saatuani vihdoin nukahtamaan). :meh: Yöllä ei kyllä ketään näkynyt ellei kutsunut, yövuorolainen vain kävi illalla esittäytymässä. Päivällä näkyi vähän enemmän, mutta varmasti osittain sektion takia.
  2. siska Tuttu foorumilla Heinämammat 2018

Mun kohdalla ravattiin kahden tunnin välein, kun vauvan sokereissa oli häikkää. Ei ne naapuri sängyn luonna käynyt kuin vuoron vaihtojen aikana. Et riippuu varmaan tilanteesta.
  3. omppu15 Rakastunut foorumiin Toukomammat 2018

Mä oon synnyttänyt Mikkelissä. Siellä on perhehuoneitakin, mut en oo koskaan varsinaisesti toivonu niihin. Oon sit ollu neljän hengen huoneissa. Välillä ollu tupa täynnä (huh mikä vilske etenkin yöaikaan :hungover:) ja välillä ollu yksin vauvan kans ( aah mikä ihana rauha :happy:) . Ihanaa ku pyykkihuolto toimii ja ruuan saa kannettuna nenän eteen! Ja sit jos ei ollu ehtiny viiä imetyksen tms takia astioita takas niin kohta tulivat huoneen ovelle kuikuilemaan että jokos täällä ollaan syöty, saadaanko viedä astiat?

Vierailuaika oli n.pari tuntia päivässä ja pelkästään oma puoliso,lapset ja isovanhemmat. Vierailut pelkästään käytävällä että lepoa tarvitsevat/kenellä ei vieraita niin saavat olla hetken rauhassa edes. Niin siis mies sai olla osastolla vaikka koko päivän huoneessa jos halusi. Tää oli minusta ihan hyvä käytäntö.

Ekasta lapsesta olin kolme yötä, tokasta kuusi yötä joista viisi vauvateholla ja kolmannesta neljä yötä.

Kahden ensimmäisen vauvan kohdalla ruokailuväli oli max 2-3h ja nyt tämän kolmannen, 2018 syntyneen kohdalla kertoivat heti aluksi että nyt on alettu siirtymään enempi vauvantahtiseen syömiseen että yöaikaan voi tulla yksi 4-5h unipätkä ja muut ruokailuvälit sitten on yleensä luonnostaankin jo lyhyempiä.

Henkilökunta oli loistavaa! Vuoron alussa kävivät aina näyttäytymässä ja sitten jos kävivät huoneessa jonkun luona niin samalla tsekkasivat muutkin.
    Last edited: 7 joulu 2018
  4. Purpleribbon Aloittelija

Mä oon varmaan ihan kummajainen kun mulle tuli ihan haikee ja suru olo kun synnäriltä sai kotiin lähteä. Olin 6pvää NKL:lla jaetussa huoneessa. Ei siellä nukkumaan ees oikeen pystyny ei vauva enkä mä mutta silti mä nautin siitä ajasta. Just se kun sai puhtaita vaatteita ja lakanoita ottaa kaapista eikä tarvii ite pyykätä. Ja kun sai nappia painamalla imetysapua kellon ympäri ja ruokaakin monta krt päivässä.

Kyllä mulle tuli jotenki haikee olo lähtee sieltä. Ja kun tajus et nyt ollaan sitten ihan omillaan.
    • Tykkää Tykkää x 1

Jaa tämä sivu