Miltä ovulaatio tuntuu?

Felinea

Oman äänensä löytänyt
Ilmeisesti ovulaatio on mahdollista huomata ja tunnistaa ilman testejäkin. Miltä ovulaatio siis tuntuu? Mistä sen tunnistaa?
 
Minulla ovulaatio sattuu, kipu on pistävä ja terävä jomman kumman munasarjan kohdalla. Kävely ja tärinä aiheuttavat lisäkipua. Kipu kestää aika tarkkaan vuorokauden ja menee pois. Kaksi kertaa kävin lääkärissä kivun takia, ennen kuin opin tunnistamaan sen ovulaatioksi. Lääkärissä siis ultralla todettiin, että on ovulaatio.

Edit: minulla on endometrioosi, joka tekee kivuliaan ovulaation. Ei ainakaan koskaan tarvitse arvuutella, milloin on ovulaatio :P
 
Hei! Monet naiset eivät tunne eroa kun on ovulaatio. Mutta yleisimmät oireet ovat lisä valkovuoto, ei tarvitse olla siis valkoista vaan yleensä läpinäkyvä ja tahmainen vuoto. Pieniä kuukautis kipuja. Halukkuus .
 
Koskee alamahaan ja alaselkään, pistävä ja polttava kipu munasarjoissa. Mikään muu mahakipu ei ole samanlaista, eli oviksen tunnistan helposti.
 
Pistävä / tuikkaava / viiltävä kipu yleensä oikealla puolella alavatsalla. Parin päivän sisällä tästä poistuu kohdunkaulanlima, joka on sellainen pitkänsitkeä, räkäklöntin näköinen limalöntti. Väriltään vaalea, hieman samea. Tämä kohdunkaulanlima on siis kohdunkaulassa / -suulla ja sen tehtävänä on helpottaa siittiöiden kulkua emättimestä kohtuun. Kun otollinen aika on ohi, lima poistuu. Mitä hedelmällisempi kuukausi kyseessä, sitä runsaampi lima.
 
Mulla tuntuu siltä kuin olis tennispallo toisella puolella alavatsaa, samalla tuntuu vihlontaa. Tätä voi kestää muutaman tunnin.
 
Minulla ovulaatio on täysin oireeton, eikä sitä voi millään tavalla havaita. Joillakin siis näinkin.
 
Takaisin
Top