Milloin yhteys äitiysneuvolaan?

mariana87

Silmät suurina ihmettelijä
Elikkäs kyselisin että millonkas teidän mielestä kannaattaa ottaa yhteys neuvolaan tai milloin itse ootte sinne soitelleet? Ensimmäinen raskaus, joten olen vähän tietämätön!

Kun omien laskujen ja raskauslaskureiden mukaan viikot ja päivät on 4+3 ja jostakin luin, että neuvolaan yhteys vasta vk 6-7...?
Lauantaina eli toissapäivänä plussasin kaks kertaa, molemmilla kerroilla selkeä vastaus ilmestyi lähes heti. Samana päivänä ku menkkojen olisi pitänyt alkaa.

Voiko oikeasti olla, että jo nyt minulla on oireina rintojen aristusta, huonovointisuutta/pahoinvointia, huimausta ja väsymystä (haukottelen koko ajan!)jo noilla viikoilla??

Itellä kävi mielessä semmoinenkin, liekö edelliset menkat ollu 'valemenkat' ku kesti vaan pari päivää...? Onko yleistä tai jollain kokemusta?
 
Voit heti soitella sinne neuvolaan ja varata aikaa :) Ja tietääkseni noita oireita voi tulla jo varhasessa vaiheessa, en oo kuitenkaa satavarma koska itselläni ei ollu minkäälaisia raskauden oireita kun aloin odottamaan :D
 
Voi ottaa yhteyttä ihan heti, niin itse tein. Mulla ei muita oireita oikeestaan edes tullut kuin väsymys ja kipeät rinnat.
 
Voih, soitin äitiysneuvolaan ja sain ajan vasta elokuun lopulle, eli 10. viikolle. Olisin toivonut jo aiemmin, ja halunnut varulta varhaisultran, mutta ultra-lääkäri on kuulema valitettavasti lomalla elokuuhun saakka ja äitiyspoli kuulema suljettu nyt remontin takia.

Ei auta kun odotella 21.8. asti!
 
Moikka! Samojen pohdintojen kanssa olin itsekin viime viikolla, kunnes rimpautin neuvolaan. Täälläkin nyt siis ensikertalainen jännäilee ekaa ultraa, joka on 8.8. Olen silloin viikolla 10. :) Jännää ja kivaa...tsemppiä ja hyvää vointia!
 
neuvolaan kannattaa melko pian vaan soitella... :) Itse pitäisi koittaa huomenna soitella, mutta nuo soittoajat eivät ollenkaan sovi hyvin omaan työaikatauluun :)
 
Itse olin noin viidennelläviikolla kun tein positiivisen testin, joka tuli jotenkin yllätyksenä jonka takia soitin vasta n. viikonpäästä plussauksesta että saimme rauhassa sulatella asiaa.

nyt olen 12+2 ja alustava la on 9.2.2013 :) ensimmäiseen ultraan 1.8 ;)
 
Takaisin
Top