Milloin raskaus alkaa näkyä?

  • Ketjun aloittaja minnihiiri
  • Aloituspäivämäärä
mä odotan kahdeksatta lasta[:)]ja masun näkymisestä monta kokemusta[:)]
Suht saman kokoisesta lähdöstä oon kaikkia alkanut odottaa,ekaa ja tokaa aviistuksen hoikempana(46kg)eli 48-50kg/158cm
eka alkoi näkyä rv 21
toka rv 22
kolmannesta jäin kiinni muille rv 10[:)]
Neljäs viides ja kuudes pömpöttivät kaikki myös jo rv 12 alkaen ihan selkeesti vauva masuna.
Mut seiska taas pysyi piilossa rv 18 asti kuten tämä kasikin.Ja tässä on ollut ihmetyksen ja huolestumisen aihetta kun ei masu ookkaan pömpännyt aikaisin[8|]Mut kaikki on hyvin ja näemmä on niin erinlaisia kaikki raskaudet vaan[:)]
 
Huh, mukava huomata että muilla on ihan samanlaisia huolia masun näkymisestä :) Täällä sitä on odoteltu kuin kuuta nousevaa ja nyt vasta viimeisen parin viikon aikana on pullahdus tapahtunut! Ennen viikkoa 21 ei oikeestaan näyttäny kun vaan läskiltä, vaikka oonkin ihan suht sutjakassa kunnossa. On se vaan ihanaa, kun on selkeä pömppis ja tuli niin hyvä mieli kun puolituttu kaupan kassatäti kysyi, että milloin jään pois töistä <3

Kyllähän sitä väkisinkin vertailee muiden masuihin vaikka ei sais, mutta ei sitä oikein voi välttää:)

Kärsivällisyyttä odotteluun, kyllä se vielä palkitaan :)
 
Mä oon 12rv+6 ja vatsaa ei voi peitellä enää mitenkään. Olin toivonut, että oisin ekan 4 kk voinut pitää piilossa, mutta vatsa pullahti esille jo kun 8rv, eli sillon jo sai miettiä mitä paitoja laittaa ja yrittää vetää vatsaa sisään kun kulkee muiden ohi [;)]. Oon aika hoikkakroppanen, mutta ei kai senkään pitäis niin vaikuttaa... Ja siis vasta esikoista odotan. Mietin, että jos vatsa jo nyt on näin selkeä, niin mitähän se on puolen vuoden päästä!!!!
 
Mä oon nyt rv 12 ja ihan selkeä vauvamaha näkyy. Sitä ei oo enää pitkään aikaan saanu piiloon, joten eipä ole pystynyt pitämään tätä raskautta salassa! Hoikka oon ollu koko ikäni, mutta ei kai sillä tosiaan pitäis olla merkitystä. Itekin oon miettiny, et minkäköhän kokonen must mahtaa tulla ku nyt jo näin selkee maha [:D] Tosiaan töissä arvasivat jo viikolla 7 et oon raskaana [:-]
 
Minulla menossa vasta viikot 5+3 ja ei tietenkään ole vielä mahasta tietoakaan. [:D] Itse toivoisin, että maha alkaisi kasvaa myöhäisessä vaiheessa. Sillä tavoin saisin nimittäin pidettyä asian mahdollisimman pitkään salassa. Vain minun perheeni ja muutamat hyvät ystävät tietävät asiasta tässä vaiheessa. Kohtu ainakin on sijoittunut taka-alalle, joten sen suhteen on vähän toivoa siitä, että raskaus ei ihan heti alkaisi näkyä. [;)]
 
Hei! Olen vasta liittynyt tänne ja aloin lueskella mielenkiinnosta näitä juttuja. Itselläni on menossa rv7 ja kaikki on vielä niin uutta ja hienoa! Ensimmäinen ja kovasti toivottu siis tulossa Mutta asiaan.. Olen aina ollut normaalipainoinen (163cm ja 55kg), mutta nyt on parin viikon aikana tullut pari kiloa ylimääräistä ja maha on kasvanut tosi paljon. Osa kyllä varmasti turvotusta. Farkkujen pitäminen on alkanut tuntua hankalalta ja ihonmyötäisten paitojen pitäminen mahdotonta ilman päällyspaitaa, ettei kaikki huomaisi (Mukavaa näillä keleillä)... onhan se varmaan kyllä sitä ylimääräistäkin  Tulisi vaan pian se haaveiltu kiinteä ja pyöreä vauvamaha! Vanhemmilleni olen jo kertonut asiasta ja äitini viikonloppuna huomasikin jo muutoksia ulkomuodossani.
 
Mulla on nyt menossa 15+1 ja eipä kyllä mun mielestä ole mitään eroa havaittavissa. Mulla aina ollut iso maha ja pömppö.. Miehen mielestä se kyllä vähän pömpöttää mutta vaikka pömpöttäiskin niin helposti ihmiset voi sitä kattoo ihan makkara mahaksikin [:D] Toivois niiin paljon et se pullahtais sieltä jo näkyviin.. Jotenkin pelkää jo ihan että vauva ei kasvakkaan enää.. Ensimmäistä täälläkin odotetaan ja veikkaan että tää oma rönttö maha tässä vähän hidastaa sitä selkeätä vauva mahan näkymästä.. Sit ku tuo maha kasvais ja tuntis vaikka liikkeitäkin niin varmaan älyäis että mitä on tapahtumassa, kun on koko matkan ollut tosi vähä oireinen raskaus ja ainoot kokemukset siitä vauvasta on tuolta ultrasta ja seuraavaan on pitkä matka. Meilläkään kun ei vissiin neuvolassa ole minkään laisia ultria/kuuntelulaitteita että äitiyspolille on mentävä jos sydämmet haluaa kuulla. 
 
[font="courier new"]Minullakaan ei näy vielä olen nyt 16+3. Ja toivoisin että näkyisi, ei siksi että kaikki tietäisi, vaan että saisin konkreettisen olon itselle asiasta. Sillä minulla ei ole ollut oikeastaan mitään oireita tämän raskauden suhteen ja niinkui basurakin sanoi että vain ultrassa nähnyt ja olen kuullut että kyllä jokin ihana kasvaa sisälläni...mutta ihan sellainen olo että kasvaako ollenkaan kun ei näy vielä...mutta minäkin olen aika iso kokoinen...eräs kaverini kyllä sanoi että mahani näkyy jo vähän, mutta minun mielestäni tämä on ihan samanlainen kuin aina ennenkin :) rinnat mulla on enemmän turvonneet kuin maha...seuraavaan ultraankin on vielä kk.
 
ALKUPERÄINEN: Bluerose

[font="courier new"] Ja toivoisin että näkyisi, ei siksi että kaikki tietäisi, vaan että saisin konkreettisen olon itselle asiasta.


Tiiäkkö mä odottelin ihan samaa, tämä jo siis 2. raskauteni ja 1. sitä niin jotenkin käpertyi itseensä ja siihen raskauteen että oli jo se tunne hyvästi ennen kuin mitään alkoi näkymään/tuntumaan (paitsi pahoinvointi). Nyt tätä kakkosta odotellessa ei oikein raskaus konkretisoitunut alkuun mitenkään, sydänäänet kyllä kuului mutta eivät ne saaneet semmosta 'vau olen raskaana' -tunnetta aikaiseksi. Liikkeet alkoivat tuossa 19 viikon jälkeen tuntumaan jatkuvasti eikä vain tunnustellen niin se on helpottanut tätä orientoitumista odottajaksi ja siihen että mun massussa ihan oikeasti kasvaa toinen ihminen. Myös se, että sukupuoli selvisi rakenneultrassa, vahvisti tunnetta ja nyt kun pojanalkua voi kutsua nimellä, se jotenkin tekee asiasta paljon konkreettisemman.
 
lueskelin tässä mitä muut ovat kirjoitelleet, ja jotenkin pisti silmään, et jotkut haluavat piilotella vauvamasuaan, vaikka muuten haluaisivatkin muiden tietävän olevansa raskaana..sen ymmärrän, jos raskaus halutaan salata mahdollisimman pitkään kun vaan mahdollista, mutta se ei vaan mahdu mun päähän, että miks pitää laittaa se ihana vauvamasu piiloon jos haluaa muiden tietävän.
itse oon viikolla 12+5 ja jonkinmoinen vauvamasu näkyy. ei ole käynyt pienessä mielessänikään että laittaisin vauvamasuni piiloon muilta. olen sen nimittäin päättänyt, että kävelen niin maha pystyssä kun vaan voi ja olen ylpeä vauvamasustani.[:)]

pahoittelen jos tää mun viesti pahoitti jonkun mielen, mutta tää on vaan mun mielipide.
 
En minäkään sitä lilminni ole enää sen ekan päivystys ultran jälkeen peitelly ja kun rv12 ylittyi reippaasti. Tosin mahassa ei juurikaan ole eroa kun on iso maha muutenkin [:D] Nyt sitten kyllä olen kulenut ylpeänä tämän (eniten turvotusmahan) pienen raksaus mahanikin kanssa. Näytän siltä että olen lihava tai sitten että olen jollain rv 25 [:D] enemmän varmaan kuitenkin tuota ekaa vaihtoehtoa. 
 
Minulla ei näy vielä minkäänlaista vauvamahaa ja silti kuljen maha pystyssä [:D] Olen niin onnellinen raskaudesta että esittelen sitä muillekin vaikkei sitä edes vielä huomaa mahasta, mutta siis kävelytavasta varmastikin näkyy [:D] (pitävät hulluna tietty, että mikähän kreisi akka tuossakin taapertaa kuin ankka[:D])
 
basura: mullakin on ennestään isohko maha (pienen ylipainon takia), mutta en välitä vaikka muut pitäisivätki mua lihavana, pääasia on että itse tiedän miten asian laita on, koska tuleehan se masu siitä enemmänkin vielä pyöristymään, mitä enemmän viikkoja tulee täyteen.[:)] vaikka vauvamasuni onkin vielä pieni, niin olen siitä kuitenkin ylpeä.[:)]

Ang1: oot ihan oikeella asenteella, voihan sitä vauvamasua esitellä, vaikkei sitä näkyiskään ulospäin vielä[:)] jos ei muuten, niin pullistat masua vähän ulospäin, niin kyllä se siitä[:D]
 
Itselläni alkoi vatsa "turpoamaan" jo tosiaan viikolla 8. hieman jo ennen sitäkin.Mutta viikolla 8 ei enää vanhat farkut istuneet mahan kohdalta. [:D]
Välillä on päiviä kun on ihana esitellä pientä mahaa (itselle isoa [:D]), mutta välillä taas pukee mielellään jonkun kivan löysän ja vilpoisan paidan tai tunikan päälle! [:)]
 
Itselläni oli alkuraskaudessa hyvinkin reipasta turvotusta ja jo rv 8-10 maha pullotti aivan selvästi, hoikka kun olen. Tuo oli kuitenkin tosiaan pääasiassa turvotusta joka nousi ja laski, joten rv 12-18 sain kovasti odotella "oikeaa" vauvamasuani kunnes se viikolla 19 plopsahti kunnolla esiin :) Esikoista odottaessa maha näkyi suunnilleen samoilla viikoilla, ehkä hieman myöhemmin. Se kun on niin yksilöllistä :) 
 
Itselläni on nyt neuvolan laskujen mukaan viikkoja 10+2 ja kyllä tuo maha on ollut näkyvillä jo muutaman viikon. Varmaan turvotust niin hulluna, plus en tietenkään ole mistään laihimmasta päästä että sekin varmaan vaikuttaa hiukan. [:D]
 
Musta yks mahtava puoli raskaana olemisessa on, että ei kerrankaan tarvii kauhistella pömppömahaansa tai yrittää vetää sitä sisään - kaiken voi laittaa raskauden piikkiin ja ihan rauhassa kulkea maha pömpöllä. Ihmiset luulee, että se on kaikki vauvaa, vaikka itse tietää, että osa on vauvaa ja osa turvonnutta pömppömahaa. (Aamuisen sen huomaa, kun vatsa on aina paljon pienempi). Ja mieskin on vain innoissaan mitä isompi maha on. :-)
 
Oon ihan samaa mieltä, Happy73 !!! Minäki kuljen ihan ylpeänä maha pömpöllään vaikka siinä tosiaan on myös jotain ihan muuta kuin vauvaa, ja kaikki muut luulee että se on vaan sitä raskautta, hih [:D] On mulla vatsa jo melko paljon kasvanut, sen itse huomaa kun se tuntuu ihan pinkeältä, mutta tosiaan aamulla se on paljon pienempi kuin iltapäivällä. Nyt 16+1. Mulla huomasi vatsan kasvun jo viimeistään viikolla 13.
 
Mulla oikeastaan alkoi näkyä vasta rv 25 luulisin... nytkin vielä vähän vaatteista riippuen se näyttää ehkä enemmän vain isolta vatsalta, ei välttämättä siis raskausmahalta. Sisko on ihan normipainoinen (itse siis ylipainoa reippaasti) mutta hänelläkin alkoivat molemmat raskaudet näkyä vasta 7. kuulla eikä kaikki silloinkaan huomanneet. Ilmeisesti tilaa jossain tuolla sisällä minne vauva mahtuu pullottamatta ulospäin.. [:)]
 
Mulla on nyt ensimmäinen raskaus ja rv 5+1, enkä millään malttais odottaa että masu tulee esille!!
On vaan hirvee turvotus ja pöhötys päällä...
 
Takaisin
Top