Milloin raskaus alkaa näkyä?

  • Ketjun aloittaja minnihiiri
  • Aloituspäivämäärä
Mie sain pidettyä salassa suurimmalta osalta jouluun eli viikolle 12. Yksi ystäväpariskunta bongasi aiemmin. Työn ja tuskan takana piilottelu, kun kasvoi tosi aikaisin. Kuvan tallensin kesämassun kasvattajat puolelle, on ollu ton kokonen monta viikkoa.
 
 
Hei!

Olen huomenna rv 20, eikä vieläkään näy. [>:]

Olen 175cm pitkä ja norm. painoinen, aluksi ehkä hieman alipainoinen. Neuvolatäti lohdutti että kun on pitkä, niin raskausvatsa ei välttämättä näy kun ihan loppuvaiheessa, koska vauvalla on ns tilaa vatsassa muutenkin kun olen pitkä.

Itse kyllä huomaan kun selälläni makaan, että vatsa pämpöttää -JEE napa näkyy! Haluaisin oikein näkyvän massun...
 
Heippa!

Täällä mennää kans rv 12 ja kovasti jo masu näkyy. Oon muutenkin kyllä tosi pikkunen eikä ennen raskautta mahaa juuri ollut, mutta ei mulla käynyt pienessä mielessäkään, että tämä näin äkkiä näkymään rupeaisi [:)]
 
Hei Minnis.
Onnistuit pitämään jouluun asti salassa, niin minäkin =)
Tai no äiti jo arvaili hieman joulun alla, mutta mitään en tunnustanut etukäteen. Nyt sitten on sana levinnyt pitkin kaupunkia, vaikka ei ole kyllä kerrottu kuin parille kaverille. Maha ei vielä hirveästi näy, vaikka on jo 20+1... Iltaisin ja jos on joku tiukka paita niin näkyy hyvinkin, mutta normaalisti jos on huppari päällä niin ei kyllä kukaan tajua. Kuitenkin vielä ihan normaalisti omissa farkuissa kuljen enkä mitään äitysvaatteita ole edes hommaamassa.
 
Niinä päivinä kun on oikein turvonnut olo, niin näyttää että olisin vaan lihonut mahan seudulta[;)] Muuten ei kyllä huomaa mtn. Tosin vasta aika alku raskautta tässä elellään (11+4 rv). Mutta arvelin että kun oon normaalisti hoikka ja painoindeksin mukaan alipainoinenkin, että maha pullahtaisi heti näkyviin! Nyt lievästi sanoen ärsyttää kun ilman mahaa ei meinaa välillä itsekään uskoa olevansa raskaana..Maha tekisi raskauden konkreettiseksi.[:)] Rinnat sen sijaan ei meinaa enää mahtua normi liiveihin..Kai tässä pitäisi lähteä ainakin rintsikka kauppaan..       
 
Hellou!

Itse en enää muista milloin alkoi esikoiselta maha näkymään kun siitä on jo melkein 8 vuotta... Nyt toista innolla odottelen ja toivon että massu alkaisi pian näkymään. Olo ja masu on kyllä ollut tosi turvonnut jo muutaman viikon ja tuntuu vaan pahentuvan. Pieni appelsiinin kokoinen kohtu tuntuu selällään maaten [:)]
Esikoiselta vatsa kasvoi ihan eteen ja tuli selkeästi näkyviin vasta kuudennella kuulla, mutta olen kuullut joidenkin sanovan että toisessa raskaudessa vatsa näkyy jo aijemmin. Sitä odotellessa...
 
Oi voi, itelläni meneillään nyt 15. vko, masusta tietookaan.... Viimesetkin turvotukset laskenu ja tuntuu että näin hoikassa kunnossa oo ollu sitten viime kesän ;D

Esikoista odottelen syntyväksi lokakuun alkuun, joten kaippa tässä kerkee vielä masuileen :)
 
Minulla on raskaus viikolla 11+0. Minulla raskaus näkyy rinnoissa. Ne ovat alkaneet suurentua. Olen ostanut jo isompia rintaliivejä. Myös pientä tasaisen kiinteää pyöreyttä näkyy alavatsalla. Siitä ei saa kunnolla otetta sormilla. Tietenkään raskaus ei pistä silmään, jos ei tiedä minun odottavan vauvaa.  Raskauteni näkyy luultavasti vatsassa varmaan juhannusviikolla. Farkut tuntuvat epämiellyttäviltä, myös tuulipuvun resori nipistää inhottavasti. HYvän asian takia voin pienen nipistelyn kestää, toki äitiysvaateiden ostaminen on edessä kesän aikana.[;)]
 
Moi! minulla on rv 18 menossa ja ei mahasta tietoakaan. aikaisemmin oli jonkinverran turvotusta, mutta sekin on hävinnyt kokonaan. Olen kovin alipainoinen ja muutama kilo on vasta tullut lisää. Pahoinvointia on vielä jonkin verran aamuisin. Olisi niin mukavaa jos edes vähän näkyisi, niin raskaudesta tulisi jotenkin "todellisempaa".
 
mulla on ennestään yksi lapsi ja yksi keskenmeno.. ekasta masu näky vatsa puolessa välissä.. nyt masu näky jo rv7 [:)] ei auttanu salailla.. kai se enimmäkseen oli jotain turvotusta.. kuulemma istukkahormoni turvottaa.. ja jos ei o vattalihakset timmissä kunnossa niin se kuulemma pulpahtaa heti.. vaik vauva tosin ei o vieläkään kovin iso.. [:)] no ei se mitään.. nautin isosta masustani jo..:) hih.. rv9 [:D]
 
moi! täällä ollaan 12+1 viikolla ja masus on pientä turvotusta, ihan tuossa alamasussa. mulla on omasta takaa vähän tuollaista "pömppistä" niin en nyt sit tiedä näkyykö vai ei :D mutta farkun napit on joutunu istuessaan jo availemaan ja ekat mammahousut ostin, ne on niin mukavat! :D eiköhän tuo tuosta pian kasva, toivon niin!
 
Täällä ollaan 14+6 eikä mahaa näkyvissä. Jotenkin sitä toivoisi, että masu jo näkyisi kun tämä on pitkän yrityksen tulos. Saisi jotain konkreettista todistetta siitä, että vauva tosiaan on siellä masussa. Mutta on näemmä tosi yksilöllistä koska vatsa pompsahtaa näkyviin. Ei kau auta muuta kuin odotella ja tosiaan... loppuvaiheessa varmaan monta kertaa menee hermot ison mahan kanssa.  
 
Mulla o yks kaveri josta ei edes pari päivää enne synnytystä huomannu että se odottaa.

Perinnöllisyys ja geenithän ne vaikuttaa..

Toisella kaverilla oli jo 5kuulla nii iso masu kuin olisi ollu viimesillää.

Joten nauttikaa vielä kun olette "normi" mitoissa, kyllä kerkeette tuskastumaan vielä myöhemmässä vaiheessa.


Itelläni ei näy muuta ku masu o turvonnu ja olen onnellinen siitä. TIsseistä ehkä eniten huomaa ku o jo kahta koko isommat liivit hommattava...siis kupilleen.
 
Hei!

Nyt puhutaan aiheesta joka on tosiaan lähellä omaa napaa. Nää kasvut on niin niin yksilöllisiä kun voi olla.

Olin pari viikkoo sitte sukujuhlilla tämän uuden mahani kanssa ylpeänä. Oven suussa tuli vähän tuntemattomampi vatsa vastaan ja sitten se naama, tuntemattommpi sekin. Tälleen pallokkaina utelemaan tietysti että koskas sulla? Ja niinhän siinä kävi että tää toinen pullauttaa jo viiden viikon päästä ja me vasta marraskuun lopulla. Masun koossa ei ollut paljonkaan eroa.

Meillä vielä kasvetaan lisääkin. Isäni on kyllä kolmos-vauva-katraan keskimmäinen, mutta meille eka ultra näytti helpotukseksi yhtä pikkuista... Ellei sitten toinen lymynnyt jossain!

Kasvamisiin siskot! Omasta ylpeänä.
 
Itsellä viikko 10 tai 11 menossa ja vauvamasu ei vielä näy, oon kyllä tosi ylipainoinen. Alavatsa on kyllä pikkusen paisunut ja normaalit housut ei oo enää pariin viikkoon sopinut, joten äitiyshousuihin oon jo siirtynyt. Ens viikolla on ultra ja sillon varmistuu LA.


Tänään oli ultra ja tuohon vatsan kasvuun löytyi selitys, mulla on kohtu ihan edessä, joten sen vuoksi oon "joutunu" siirtymään äitiyshousuihin muutama viikko sitten
 
Mulla alko raskaus näkyä vasta 20. viikolla sillai selvemmin. Siihen asti näytin vaan vähän läsöltä. Ihan normaalipainoinen oon ollu, mutta hiukka pelastusrengasta löytyy, minkä takia kai ei masu suostunut esille kunnolla aiemmin. Nyt on siirrytty äitiyshameeseen ja oon tosi tyytyväinen :)
 
mulla on raskaus viikolla 9+4 ja alkaa kyllä masua jo näkymää,varsinki syömisen jälkee maha on kuin ilmapallo [:D] farkkuja en pysty enää kunnolla pitämään kun painaa alavatsaa niin paljon, paitsi tietty silloin kun pitää napin auki [:)] ensimmäinen ultra on heinäkuun alussa ja toivotaan että siellä masussa nyt on oikesti elämää[:)] pahoinvointia ei ole ollut käytännössä ollenkaan, pientä etovaa oloa on ollut pitkin päivää mutta oksentamaan en ole onneksi montaa kertaa joutunut [;)] mutta eiköhän kaikki raskaudet oo yksilöllisiä.. 
 
Täältähän löytyi vanha ketju joka tuntuu juuri nyt ajankohtaiselta joten vastataanpa [:D]
Minä nyt rv 10+6 ja mukavia äitiyshousuja pitänyt jo ainakin kaksi viikkoa. Muut housut puristaa ja ahdistaa sekä fyysisesti että henkisesti alavatsalla liikaa. Pömppöä löytyy jo omasta takaa muutaman kilon verran, mutta on se jotenkin selvästi kasvanut jo nyt. Ultrassa ei vielä käydä kuin 3 viikon päästä, joten kohdun asennosta (saati sikiöiden lukumäärästä) en osaa vielä sanoa. Toivomme että kaikki on kondiksessa. 
 
Mulla on ylipainoa ja taaksepäin kääntynyt kohtu, mutta silti huomasin jo viikolla 14 vatsan olevan eri muotoinen kuin ennen. Nyt olen 17 viikolla ja olen jo parin viikon ajan saanut pitkiä katseita työkavereilta, mutta koska tosiaan olen ylipainoinen niin ei ole korrektia kysyä suoraan [:D]

Toivon että voin pitää vielä salaisuuden rakenneultraan asti, koska mulla vaan on sellanen olo että en halua kertoa ennen kun kaikki on ihan varmaa vaikka kaikki on hyvin mennyt tähän asti.
 
Takaisin
Top