Milloin otit äitiysvaatteet käyttöön?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Missä vaiheessa raskautta aloit käyttämään äitiyshousuja tai -paitoja?

Itselläni kaikki housut alkoivat puristaa aikaisin ja olo oli todella tukala. Ensin siirryin rentoihin housuihin. Taisi olla rv9-10 kun ostin ensimmäiset äitiysfarkut.
 
Taisi olla rv 11, kun oli pakko hankkia äitiysfarkut. On melkein ikävä äitiysvaatteita, kun ne olivat niin naisellisia ja samaan aikaan mukavia!
 
Raskausviikko 8 tai 9 kun otin käyttöön äitiysfarkut. Normifarkut kyllä menivät vielä, mutta painoivat todella ikävästi jo tuolloin alavatsaa jolloin äitiysfarkut olivat huomattavasti mukavemmat käyttää
 
Muistelisin että ainakin farkut jäi kaappiin aika aikaisessa vaiheessa, kun alkoivat puristaa. Paidat sen sijaan meni pitkään sillä käytän tavallisesti löysiä paitoja.
 
Sovittelin kaupassa äitiyshousuja jo rv7+1 koska tavalliset farkut alkoivat ahdistamaan loppupäivästä. En ostanut koska väri ja malli ei miellyttänyt. Pienellä paikkakunnalla mahdoton löytää erikoisvaatteita.
 
Oisko ollut rv 8-10. Toisella kolmanneksella siirryin isompaan vaatekokoon muutenkin, kun ei enää housut mahtuneet ja paitojen helmoista loppui pituus.
 
Esikoisesta vasta n. rv 11-13 (olin tosi pieni pitkään) ja keskimmäisestä ja kuopuksesta n. rv 7-9, vatsa pullahti nopeasti ulos.
 
Oisko ollu vko 9 piti työpäivän aikana avaa vetoketju housuista ja virittää kuminauhalla kiinni. Sit siitä pari viikkoa ni ostin ekat äitiyshousut. Äitiyspaitoja aloin käyttää vasta rv 20 jälkeen kun olin töissä kertonut raskaudesta. Sitä ennen menin normi toppi ja löysä villapaita systeemillä :) mahakin kyllä pullahti vasta puolivälissä kunnolla
 
Mä oon joka kerta menny np-ultraan mammapöksyissä. Vähän naftimman kokoset mammapöksyt jalassa oon hiihtäny jo tyyliin rv 8?? Lähtien mutta ne housut ei oo menny loppuun asti. Puseroihin oon siirtyny vähän myöhemmin ennen puoliväliä kuitenkin. Jotkut normipuserotkin menee kotioloissa.
 
Nyt rv 13+ oon ottanut rinnakkain käyttöön äitiysfarkut, mutta pidän rennompia normaalifarkkuja myös. Ekassa raskaudessa otin paljon myöhemmin raskausvaatteita käyttöön.
 
Mulla menee muuten vielä normaalit housut, mutta sukkahousut alkoi ahdistaa mahan kohdalta viime viikolla (h8+). Siispä siirryin äitiyssukkahousuihin - ja nyt tuntuukin, että voisin käyttää näitä aina :joyful:
 
Mulla ei ole ollut kenestäkään varsinaisesti äitiysvaatteita, kuin vasta imetystoppi/-paita/-liivit vauvan synnyttyä. Muuten olen pärjännyt lökövaatteilla, mekoilla,jne. Odotusajan farkut voisin harkita hankkivani, mutta en vielä ole tilannut.
 
Muistelisin ekassa neuvolassa rv8-9 olleeni löysimmillä perusfarkuillani ja suunnanneeni siitä suoraan äitiysfarkkuostoksille. Äitiyspaitoja ostin muistaakseni vain yhden, synnytyksen jälkeen sitten imetystoppeja oli kyllä.
 
Minulla oli ainoastaan yksi äitiysmekko ja yhdet äitiyssukkahousut, joista tykkäsin tosi paljon. Muuten pärjäsin leggingseillä ja yli-isoilla paidoilla, joita muutoinkin käytin. Äitiysmekko on edelleen käytössä, kun pötsi jäi tuohon, vaikka vauva tuli ulos :D Se mekko ei sinänsä oikeasti näytä äitiysmekolta, joten olen nyt sitten käyttänyt sitä välillä muutoinkin. Kyllä pitäisi ehdottomasti uusia vaatevarastoa.
 
Mä "sinnittelin" tämän gallupin perusteella pidempään, mutta toisaalta kaapista ei löytynytkään mitään super tiukkaa housua. Mukavuudenhaluinen kun on liikkuvassa työssä, niin rennommat housut menivät tämän ekan raskauden aikana viikolle 15-16. Siinä vaiheessa alkoi tuntua, että istuvanpia housuja tarvitaan ja ah, onhan nuo perus h&m:n farkut olleet mukavat.

Ps. Mä myös ehkä arastelin äitiysvaatteiden ostoa, ajattelin että touhotan liian aikasin ja mitäs jos tässä vielä jotain käy...
 
Oma alavatsa alkoi pullottamaan niin näkyvästi jo rv 8 että normihousuja en pystynyt enää pitämään (edes kuminauha tai naruviritysten kanssa). Oli vain pakko alkaa ostamaan raskausvaatteita, vaikka en olisi niin varhaisessa vaiheessa niitä edes halunnut hankkia. Alkuraskaus meni kaiken lisäksi kotona sairastellessa ja muistan kuinka harmitti jotain uutta vaatetta vain sängyssäloikoilua varten hankkia. :meh:
 
Kylläpä on kaikki aikaisin siirtyneet, mistä ootte edes löytäneet sopivia noin aikaisin :eek: mäkin olisin halunnut siirtyä jo siinä 12-14 viikolla, kun normifarkut puristi, mutta eihän mistään kaupasta löytynyt sopivia farkkuja kun kaikki oli auttamatta liian isoja vatsasta. Nyt omistan kahdet (viikko 20+1), ja vieläkin vähän pussittaa tuolta ihan alhaalta. Tulee kyllä muutenkin niin alas tuo mistä tuubiosa alkaa, häpyluun päälle, että tuskinpa sieltä ikinä istuu ellei nyt jotain mystisiä pimppiläskejä kasva:hilarious: legginsit taas on ylhäältä liian isot :hilarious: mulle toki on normihousujenkin löytäminen ollut aina vaikeaa, koska peppua löytyy mutta niin myös vyötärö. Eli lähes poikkeuksetta pepusta yli menevät housut on 10 cm liian isot vyötäröltä. Nythän se oli toki normifarkuissa vaan etu. :joyful: Toinen ongelma onkin sitten lyhyet jalat: sopiva pituus on 27-28, ja niitä ei kyllä mammapuolelta löydä kun normipuoleltakin joutuu erikseen tilaamaan ja valinnanvaraa on pari mallia. mun oli pakko ostaa myös paitoja samalla kun siirtyi äitiyshousuihin, koska mun normipaidat on sen verran lyhyitä, että näkyy se housujen tuubiosa alta. :meh:
 
Takaisin
Top