Milloin lapsesi oppi nukkumaan koko yön heräämättä?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Niin, otsikossa se tuli. Minkä ikäisenä lapsesi rupesi nukkumaan ilman ainuttakaan yöheräämistä? Vai vieläkö heräillään?

Itse odotan tätä aikaa toivoen että se joskus koittaa. Kyllä poika välillä malttaa nukkua koko yönsä. Joskus on saattanut olla pitkiäkin aikoja, kun on nukuttu hyvin. Nykyisin poika suurimpana osana öistä kipittää jossain vaiheessa yötä meidän viereen. Poika on siis 3v ja 5kk vanha.
 
Meidän esikoinen alkoi nukkumaan kokonaiset yöunensa 3kk iässä. Aikaisintaan aamulla klo 6 heräs maidolle, ja vielä senkin jälkeen jatkoi unia.

Kuopus alkoi nukkumaan kokonaiset yöunet 1kk iässä, mut siitä pari kuukautta eteenpäin alkoikin yöt muuttumaan levottomiks ja heräili useita kymmeniä kertoja. Siirrettiin poika veljensä kanssa samaan huoneeseen 2,5kk sitten, ja siitä asti nukkunu täydet yöt heräämättä.
 
Meillä alkoi kokonaiset yöt joskus reilun vuoden iässä, mutta se oli vain joku vaihe.. 2,5v alkaen on pääasiassa nukuttu heräämättä. Toisella isommista refluksi vaivaa välillä öisin ja toisella taas reumakivut voivat herätellä. Painajaisia silloin tällöin pidän normaaleina heräilyinä vielä tämän ikäisellä. :)
 
Poika oli 4 kk, kun sain neuvolasta luvan antaa lapsen nukkua koko yön ilman herättämistä maidolle. Ja siitä lähtien lapsi nukkui yöt heräämättä. Painon nousu kyllä tyssäsi aika lailla tuohon yösyöttöjen lopettamiseen, joten minulla tuli kuitenkin tavaksi viedä lapselle pullo sänkyyn sitten kun itse menin nukkumaan puolenyön aikaan, lapsi joi sen heräämättä. Nyt lapsi on 2 v, eikä edelleenkään heräile öisin. Voihan se olla, että jossain vaiheessa lapsi alkaa heräillä, kun vähän tästä kasvaa, mutta peukut pystyssä, että yöt jatkuisivat edelleenkin rauhallisina.
 
Takaisin
Top