Milloin kevät alkaa?

Uusperhesatu

Asioista perillä oleva
Mua hämmentää, kun monet puhuvat heti vuodenvaihteen jälkeen niin kuin olisi jo kevät. Tämähän on ihan sydäntalvea. :D Milloin teidän mielestänne kevät alkaa, ja onko se kalenterisidonnainen juttu vai kiinni säästä?

Minulle maaliskuu alkaa olla kevättalvea ja huhtikuu sitten jo enemmän kevättä. Riippuu toki vähän säästäkin, joinakin vuosina maaliskuukin tuntuu vielä ihan täydeltä talvelta jos lunta ja pakkasta riittää. Tammikuu ei ehdottomasti ole kevättä tai edes kevättalvea. :)
 
Mulle kevät alkaa tasan maaliskuun eka päivä. :grin oli keli mikä hyvänsä.
Ja kesä alkaa kesäkuun 1. Syksy syyskuun 1. Ja talvi joulukuun 1.
 
Mulle kevät alkaa kun päivät on selkeesti valoisampia, aurinko paistaa useemmin, lumet sulaa, eli yleensä siinä maaliskuun paikkeilla, viimestään huhtikuun alussa!
 
Mä yllätyn joka vuosi, kuinka kevät ei alakaan vielä maaliskuussa. Eli mulle se on sääsidonnainen asia.

Mulla vähän sama kyllä. Periaatteessa maaliskuu on kevätkuukausi, mutta aika monena vuotena sitä ei voi vielä kevääksi kutsua. Joinakin vuosina talvi on vasta alkanut kunnolla helmikuussa, ja maaliskuussa on hanget korkeat nietokset. :D
 
Mulla se on sääsidonnainen asia. Talvi alkaa kun tulee lunta ja pakkasta, kevät tulee kun lumi alkaa sulaa. Paitsi jos lumi sulaa joulu-tammikuussa, se ei ole vielä kevät. Se on syksyä. Jos lumet sulaa helmikuussa (siis pysyvämmin) silloin tulee kevät, jos maaliskuussa on lunta ja pakkasta on vielä talvi.
 
Oma fiilis keväästä on pikkumuksusta lähtien lähtenyt syntymäpäivästäni, joka on 19.3. Silloin alkaa kevät! :D
 
Vähän sääsidonnainen mulla, mut maaliskuun puolenvälin ja huhtikuun alun välillä alkaa kevät :)
Kesä alkaa kesäkuun alussa, syksy elo-syyskuun vaihteessa (liukuva sekin, jos kelit on syksyä jo elokuun lopussa ni sit on jo syksy). Talvi alkaa joulukuussa, ellei marraskuussa tule jo kunnolla lunta ja pakkasta.
 
Piti ihan asiaa googlelta kysyä :grin talvipäivän seisaus on 22.12 eli sen jälkeen lähtee päivä pitenemään ja mun mielestä kun päivä pitenee niin mennään kevättä kohti.

Ginger mainitsi et hänellä kevät alkaa 19.3.
No samalla googlailu kerralla huomasin et kevätpäivänseisaus olis 20.3 :wink
Eli kyllä maaliskuu on ihan täysillä jo kevättä mun mielestä :)
 
Minä haluan että kevät alkaa heti vuoden vaihteessa, joten sehän alkaa :D:D:D Mutta yleensäkin mietin tätä asiaa enemmän valon kuin lämpötilan kannalta.
 
Lapsena kevät alkoi kun sai vaihtaa talvitöppöset lenkkareihin ja pyörä kaivettiin varastosta. Eli tiet olivat jo sen verran (paljon) sulia, että pyörällä pääsi kouluun tai kavereille.
 
Mä en oikein tiiä, mulle se on semmonen fiilis.. Liittynee valoon. Mä meinaan kärsin ihan hirveestä kevätväsymyksestä. Yleensä se iskee kuin moukari naamaan maaliskuun lopulla. Tosin mulle tuli ekaa kertaa viimeviikolla semmonen "kevät on tulossa" pakokauhu, kun oli kirkasta ja noh.. kevät talvimainen fiilis? :rolleyes:
 
Takaisin
Top