Milloin hankitte ekat tavarat vauvalle?

haidi86

Jostain jotain jo tietävä
Elikkäs millon hankitte ekan tavaran/vaatteen tulevalle vauvalle?
Mikä se oli?
Ihana olis jo ostaa kaikkea mutta on vielä liian aikaista... (4+4)
Tosin tilasin vauva lehden noin 4kk sitten ja sen mukana tuli rintareppu..
Eli periaatteessa eka hankinta on jo tehty [:)]
Itse mietin että ehkä kun äitiyspakkauksen saa niin sitten olisi hyvä alkaa keräämään vaatteita ym.
 
No tässä on nyt hyväkshavaittua neuvoa jaettava eteenpäin; jos ei oo taloudellista mahdollisuutta/muutoin haluja ostaa kaikkea täysin uutena, niin kannattaa jo tossa puolenvälin tienoilla alkaa etsiskellä. Erityisesti vaunujen suhteen voi tehdä löytöjä, jos on aikaa tehdä huutoja nettimarkkinoilla tai kierrellä oikeita kirppiksiä.

Ja vastatakseni kysymykseen, niin kyllä mä taisin sortua jo siinä rv 10 tienoilla jotain pientä ostelemaan ;) En kyllä muista mitä, mutta todennäköisesti jotain vaatetta. Ajatus oli, että kyllä sitä voi omaksi ilokseen jotain pientä ostella, jos meneekin kesken, niin sen voi säästää, koska varmasti myöhemmin käyttäjä löytyy...
 
Meillä odotettiin rakenneultraan ja sit vasta alettiin katsoa tavaroita pikku hiljaa..ootettiin "virallista" näkyä et vaavi on vielä kunnossa ja mahd. sukupuoli ois selvinnyt...Eipäs saatukaan sukupuolta selville, joten hommattiin neutraaleja värejä...
 
Taisin ostaa ensimmäisen pikkuruisen bodyn silloin positiivisen tuloksen jälkeen, ehkä just viikoilla 4-5. Se on nyt lähdössä sairaalaan kotiintulovaatteeksi[:)]

Muuten odoteltiin rakenneultraan, ennen kuin mitään isompaa ostettiin. Ja niin kuin SannaKoo sanoi, että jos ei oo kaikkeen uutena varaa, niin kannattaa katsella käytettyinä, kun ne on ihan käypää tavaraa, kun ei ne niin vauvalla kulu. Itse oon ostanut huutonetista pinnasängyn, sitterin, vaatteita ja kestovaippoja, itkuhälyttimet, mobilen+ joitakin leluja. Ja saanut just ne mitä oon halunnutkin. Vaunuja sieltä katselin kanssa, mutta sitten mutsi halusi ne välttämättä ostaa uutena.

Onnea odotukseen!
 
Ekat hankinnat tuli aika pian plussatestin jälkeen. Ja vaatteita olivat ja sellaisia heräteostoksia kun olivat kaupassa niin ihania ja pieniä :D tavarahankinnat esim.hoitopöytä yms. hankittiin n. 6. raskauskuulla.
 
Täällä mennään 13. viikolla, ja niin kovasti jo sormet syyhyää mennä ostelemaan kaikkea ihanaa vauvatavaraa :grin
Ei kuitenkaan tunnu siltä, että vielä kehtaisi aloittaa :grin
 
Minulla on viikkoja nyt 17+4 ja tilasin eilen vaunut ja turvakaukalon... Mahdoinko hätäillä. Sitterin/koliikkikeinun löysin edullisesti käytettynä ja haen sen tällä viikolla, lisäksi olen ostamassa kehdon. Sänky löytyy jo (pikkusiskon vanha) ja hoitopöytää en aio hankkia, kun esikoisen kanssa se oli täysin turha. Joten eiköhän nuo isommat hankinnat ala olla jo tehty :D Vaatteita ostin ehkä n. rv 10 paikkeilla, niitä nyt ei ole paljoa vielä mutta jotain kumminkin :)
 
Viikkoja en muista mutta taisin vedellä silloin kuudennella kuulla, haha. Ja ensimmäisenä ostin jonkun pehmolelun lapselle, sitten vasta alko tulla nämä tärkeimmät ;D
 
Nyt 23.viikko menossa ja alkaa olla lähes kaikki hankittuna. Pinnasänky, vaunut, turvakaukalo, vaatteita iso läjä, leluja, tuttipullot, hoitotuotteita... Olen aika kärsimätön enkä malttaisi odottaa, että saan vihdoin tuon nyytin syliini :Heartred
 
Esikoiselle hommasin ekat vaatteet jo ennen plussaa...:rolleyes: ja heti kohta plussan jälkeen aloin ostella sopivia vastaan tulevia juttuja kirppikseltä ja jotain kaupastakin. Pari-kolme kk ennen LA hankittiin vaunut, pinnis jne siltä varalta, että ois tullut etuajassa (mut yli LA:nhan se sit meni :P).

Nyt kolmoskierroksella ei enää tarvi paljoa ostella mitään, mutta pian plussan jälkeen löysin kirpparilta lelukaaren ja myöhemmin mobilen. Joitain yksittäisiä vaatteita olen ostanut. Kotiinlähtövaatteet aion ostaa uutena RU:n jälkeen parin vk päästä.
 
Pitää varmaan todeta, että liian myöhään... :)
Meillä oli siis oikeasti la 3.5 mutta kun tyttö syntyikin jo yli kymmenen päivää huhtikuun puolella, niin ei ollut kuin äitiyspakkaus ja jotain saatuja vanhoja vaatteita...

Onneksi mies oli sentään vaatinut, että auton turvakaukalo ja telakka ostettiin n. 7 kuukauden kohdalla, kun tarjouksessa olivat... Muuten olisi tullut tosi kiire. Kotiutumispäivänä me mentiin tytön kanssa kotiin ja mies lastentarvikeliikkeeseen :wink
 
Esikoiselle ekan vaatteen ostin np-ultran jälkeen, mut kunnolla hankintoja tehtiin vasta rakenneultran jälkeen. Toiselle vauvalle tulee varmaan ekat hankinnat tehtyä ulkomaanreissussa. Isoja hankintoja tosin ei tarvi ees tehdä kun esikolta kaikki tallessa :)
 
rv 25 rattaat ja saatuja vaatteita kassillinen + äitiyspakkaus tulossa, ei muuta :). Eikä varmaan auton turvakaukaloa ihmeelisempää (+hoitoalusta, jotain pientä) hankitakaan ennen vauvan tuloa.
 
Aika nopeasti plussan jälkeen ostin muutaman vauvan vaatteen. Osa vaatteista ja esim. vaunutoli vielä edellisiltä lapsilta tallessa. Rakenneultran jälkeen kiertelin enemmän kirppiksiä. Kirppiksiä kiersin oikeastaan ihan loppuun asti ja ostin aina kun näin jotain kivaa ja/tai hyödyllistä :)
 
Me hankittiin pitkin raskautta. Ekat vaatteet ostettiin nt ultran jälkeen. Vaunut lähti matkaan vähän rakenneultran jälkeen vaikkei vielä niin aikaisin pitänyt ostaa, mutta oli hyvässä tarjouksessa. Aika nopeesti oli myös pinnasänky ja hoitopöytä ym ostettu.
 
Me taidettion hankkia heti alussa jo jotain pientä,ja rakenneultran jälkeen aika nopeasti kaikki. Sitten olikin piiitkä aika oottaa, kun pinnasänkykin oli koottu jo seitsemännellä kuulla :D
 
Me hommattiin ekana vaunut rv18 tienoilla. Noin aikaisin ihan vaan sen takia kun olivat hyvässä tarjouksessa. Seuraavaksi tuli hoitopöytä joskus rv21, oli heräte ostos kun ihan sattumalta näin torissa ilmoituksen sellaisesta minkä halusin ja hinta kohdallaan. :)
 
Takaisin
Top