Millaisia raskausoireita sinulla on?

Bella Swan

Moderaattori
Staff member
Administrator
Maalisäidit 2020
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Ennen plussausta:
Ovulaation jälkeen 5 päivää myöhemmin lievää nippailuepäilystä. Dpo 9-10 vatsakipua ja turvotusta.

Plussaamisen jälkeen:
Vatsan juilimista, nipistelyä, rintojen arkuutta, palelua. Sykkeet nousee enemmän urheillessa.

Nyt ihan viime päivinä on alkanut väsyttää, mutta toisaalta myös unirytmissä vähän heittelyä viime päivät. Aamuisin herääminen aina 1h ennen herätystä, eikä uni tule vaikka väsyttäisikin. Pahoinvointi loistaa poissaolollaan, toivottavasti näin pysyy. :stop:
 
Eilen plussasin, ja ei ole muita oireita kun tissien arkuus.
CB testi näytti viikkoja 1-2.
 
Vihlasuja ala vatsalla ja vasen tissi kipeä sekä leukaan pamahti hillitön määrä näppyä ja iho rasvottuu sikana.
 
Täällä ollut menkkamaisia kipuja jo yli viikon verran, rinnat arat, väsyttää ja aivan jäätävä nälkä kokoajan:hilarious:
 
Täällä jotenkin alkuoireiden jälkeen tasaantunut nyt, ehkä jotain vatsajuttuja tuntuu muttei turvottele niin pahasti. Nälkä on ja pysyy. Toivottavasti ei enteile mitään, jotenkin epäuskoinen olo vielä koko raskaudesta
 
Täällä jotenkin alkuoireiden jälkeen tasaantunut nyt, ehkä jotain vatsajuttuja tuntuu muttei turvottele niin pahasti. Nälkä on ja pysyy. Toivottavasti ei enteile mitään, jotenkin epäuskoinen olo vielä koko raskaudesta
Onko sulla mitkä viikot menossa? Täälläkin vielä ihan epätodellinen olo:nailbiting:
 
Onko sulla mitkä viikot menossa? Täälläkin vielä ihan epätodellinen olo:nailbiting:

Minulla on neuvolan arvion mukaan (standardi 28 kierto) 5+5, mutta oman arvioni mukaan 5+0 kun kierto 5 päivää pidempi ja ovulaatio myöhempi. Miten siellä, mitkä viikot? Ihanaa etten ole epäuskoni kanssa yksin! Kaippa tämä epäusko kuuluu asiaan, pakko oli vielä testata kerran tänään ja viivat vahvistuu :) tänä yönä kyllä heräsin nälkään/vessahätään ja uni ei oo sittemmin 3 jälkeen tullut :dead:
 
Täällä ei ole oireita, jotka poikkeaisi esim. normaalista kuukautisten tuntemuksista. Vähän alavatsajomoja sekä rinnat on arat ja tuntuvat raskaammalta. Mulla on myös hyvin epäuskoinen olo raskaudesta. Edellisenä iltana sanoin miehelle, että teen aamulla sen perus negan, jonka teen joka kuukausi. Voi sitten keskittyä muuttoon loppuviikon. Ja kappas, eilen aamulla se plussa sitten tulikin :happy: Eilen siis tuli jo digiin 2-3, joten oletettavasti siellä nyt oikeasti jotain tapahtuu. Testit eivät kyllä ole aikaisemminkaan sen enempää varmuutta tuoneet, kun silti kaksi alkanutta raskautta päättyneet keskenmenoon. Joten itse ainakin hyvin varovaisin mielin täällä :) Tänään 4+0.
 
Jotenkin huojentavaa lukea että muilla on yhtä epäuskoisia fiiliksiä. Mulla on viikon ajan ollut samaa alaselkäsärkyä mitä menkkojen aikaan, rinnat arat (mitä mulla ei oo koskaan), turvotusta ja väsymystä. Neuvolan arvion mukaan nyt olisi rv 4+5.
 
Minulla on neuvolan arvion mukaan (standardi 28 kierto) 5+5, mutta oman arvioni mukaan 5+0 kun kierto 5 päivää pidempi ja ovulaatio myöhempi. Miten siellä, mitkä viikot? Ihanaa etten ole epäuskoni kanssa yksin! Kaippa tämä epäusko kuuluu asiaan, pakko oli vielä testata kerran tänään ja viivat vahvistuu :) tänä yönä kyllä heräsin nälkään/vessahätään ja uni ei oo sittemmin 3 jälkeen tullut :dead:
Täällä neuvolan mukaan 4+2:angelic: eli vielä aika alussa, jospa pikkuinen pysyis mukana:facepalm:
 
Toivotaan että mukana pysyvät nämä pienoiset! On tää niin pitkä aika jännittää, ennenkuin varmentuu asiat. Mulla on kans sama pelko, kerran sen kokeneena en vaan voi uskoa että onnistuisiko muka seuraava :sad001
 
Täällä myös semmoinen tilanne, että ei käytännössä mitään oireita! Ihan perusmenkkaoireita oli vielä tuossa menkkojen normaalin alkamisajankohdan tienoilla, mutta nekin haipuneet. Ennen plussaa oli kyllä muutamia outouksia, jotka tajusi vasta jälkikäteen: maha oli muutaman päivän tosi löysällä, ja yhtenä aamuna heräsin tosi outoon mahakramppiin. Niihinkään en kiinnittänyt huomiota, koska olisivat periaatteessa voineet olla mistä tahansa johtuvia. Ainut edelleen vaivaava oire on unettomuus. Nukahdan ihan ok, mutta heräilen pitkin yötä ja aamulla sitten tunti-pari ennen herätyskelloa pirteänä. Mutta täällä myös erittäin epäuskoinen olo! Meillä takana useamman vuoden yritys ja hoidot, ja tämä on eka plussa ikinä. Aina on vaan tähdännyt siihen plussaan, mutta en ollut yhtään varustautunut elämään sen jälkeen :grin
 
Minulle tuli "se olo" viime viikolla ja pettymys oli suuri kun herkkä testi (4-8pv ennen alkua lupaa..) oli selkeä nega keskiviikkona. Kuukautisten piti alkaa sunnuntaina ja olikin menkkakipuja. Maanantaina sitten kaivoin testin kaapista heti aamupissalla ja ei-edes-haamuviivahan se siellä!
Paha olo iskee välillä kuin leka, mutta menee nopeahkosti ohi, tissit painavat muttei vielä nännikipuja. Ummettaa ja väsyttää.
 
Mä tein plussan pari päivää ennen menkkojen oletettua alkamispäivää. Kierto kuitenkin heitelly 23-29päivän välillä.
Pieniä menkkajomotuksia oli parina päivänä mutta ei muuta. Kahdessa edellisessäkään raskaudessa ei ole ollut kovin paljoa oireita(väsymys oli toisessa kova alussa) joten en ihmettele.
 
Ensimmäinen raskausoire ovulaation jälkeen oli edelleen jatkuva valkovuoto - yleensä mulla on tullut ”kuiva kausi” ennen menkkoja. Tämä on tapahtunut aiemminkin raskautuessa ja tästä tavallaan tiesin heti, että on tärpännyt. En vain tohtinut vielä myöntää sitä itselle :joyful: sitten oli erikoisia tuntemuksia alavatsassa ja rinnat oli täyden tuntuiset. Plussatessa oli pari päivää menkkajomotusta, mutta se on jo vähän hellittänyt. Rinnat on myös ajoittain arat (imetän taaperoa).

Nyt siis vasta viikkoja 3+5 ja plussasin taas tosi aikaisin (dpo 10 tuli haamu). Neljäs raskaus niin on oppinut aika hyvin tuntemaan oman kroppansa ja huomaamaan pienetkin oireet :) eilen ja tänään on ollut ajoittain vellovaa oloa ja tuli heti pelko, että alkaako pahoinvointi jo nyt :wacky: aiemmin se on alkanut 6-7 viikkojen tietämillä.

Mutta siis aika oireetonta vielä on täälläkin!
 
Turvottaako ketään muuta? :D mulle tuli eilen ihan hillitön iltaturvotus ja tänään on vielä pahempi. Ei tarvitse paljoa syödä kun maha on ihan pallo :hilarious: kiva näillä keleillä koittaa piilotella mahaa :grin

Sain myös lapsilta flunssan, vaikka yleensä säästyn noilta. Toivottavasti menee pian ohi!
 
Turvottaako ketään muuta? :D mulle tuli eilen ihan hillitön iltaturvotus ja tänään on vielä pahempi. Ei tarvitse paljoa syödä kun maha on ihan pallo :hilarious: kiva näillä keleillä koittaa piilotella mahaa :grin

Sain myös lapsilta flunssan, vaikka yleensä säästyn noilta. Toivottavasti menee pian ohi!

Mulla. Just oon jonkin verran laihtunu ja vanhat vaatteet taas alkoi istumaan päälle mutta tuntuu ettei istu enää.. :rolleyes:
 
Kyllä todellaki turvottaa!!! Ja tuo unettomuus. Argh. Joka aamu viideltä ylös. Mulla on ollu ovulaatio 18.5. Mut raskausviikot on vielä cähän hukassa. Kierto oli isompien lasten aikaan tlsi tarkka 28 päivää nyt vissiin ois ollu vaan 23. Ovulaatio oli kp 10 jo. Pissalla saa muuten ravata ihan koko ajan!!

Miten teille asettuu lasketut ajat? Mulla laskurit näyttäis 8.2.
 
Takaisin
Top