Millaisia raskausoireita sinulla on?

Vargynja

Admin
Staff member
Administrator
Helmikuiset 2021
Millaisia raskausoireita sinulla on vai onko (vielä) ollenkaan?

Täältä löytyy artikkelimme alkuraskauden oireista - kuulostaako tutulta?

Täältä voi puolestaan lukea, mitä kaikkea keholle tapahtuu raskausaikana.
 
Väsymys oli isoin oire ennen plussaamista ja alkuviikosta oli pientä aamupahoinvointia. Tämän vuoksi teinkin huvikseni ylimääräisen testin, mutten todellakaan odottanut positiivista tulosta.

Nyt eilen ja tänään on ollut täysin oireettomat päivät, menkkajomotusta on vain kaiken aikaa. Hassua miten ihmisen mieli muuttuu hetkessä, alkuun olin paniikissa kun plussasin ja nyt pelkään ettei kaikki ole kunnossa ja menkat alkaa kohta..
 
Kuvotus, nälkä ja palelu häiritsevimmät oireet. Mutta tämä energisyys... Ihan huippua, saisi jatkua ainakin sinne puoli väliin asti:rolleyes:


Edellisissä odotuksissa energiapiikki tullut vasta viime metreillä pesänrakennusvietin kanssa ja silloin oikeasti jaksaa tehdä enää hyvin vähän tähän verrattuna. Tänään 4+1
 
En ihan vielä olisi halunnut tätä pahoinvointia mukaan, toki ei mikään paha vielä, mutta vatsa heittelee kuperkeikkaa iltaisin ja aikaisin aamulla. Oksentamaan en ole (thank lord) vielä ainakaan joutunut, sillä pelkään/inhoan oksentamista yli kaiken ja pidätän aina viimeiseen asti.... Edellisissä odotuksissa jouduin oksentamaan esikosta kerran ja kuopuksesta kolme tai neljä kertaa koko odotuksen aikana. Toivottavasti nytkin selviäisin vähällä, kuvotus ihan riittää:cool:

Pissahätä ja närästys kans sellaisia, etten ihan vielä olis kaivannut.... Mutta toisaalta, vähän varmempi olo, että kyytiläinen vielä matkassa, kun olo on kaikkea muuta kuin hehkeä:grin Tänään 4+3
 
Ennen testiä oli hirvee väsymys iltaa kohden, yleensä oon tosi iltavirkku. Nyt on ollu kamalaa palelua, närästystä, repäisykipuja ja välillä meinaa lentää oksu. Tänään 4+4. :)
 
Mulla oireita tulee välillä kunnolla ja sitten on taas hetkiä, jollon mietin oonko raskaana ollenkaan, kun en tunne mitään.:grin Mutta yleisesti oireita olleet väsymys, huimaus, öinen levottomuus, jatkuva nälkä ja pahoinvointi (varsinkin jos on pidempi pätkä syömättä) sekä tietty mielialavaihtelut ja itkuherkkyys.:rolleyes: Nyt rv 4+2
 
Täällä varmaan pahimpana oireena alaselkäkipu joka ei taho antaa etes nukkua kun ei hyvää asentoa löydy (nytkin kello 3.19) :dead: Väsymys myös vaivaa ja parina iltana hillitöntä palelua. Eilen tuumasin jo miehellekin että ompa maailmanlopun närästys. Närästänyt siis normaalistikin aika usein ennen tätä. Vielä ei muuta oo ilmaantunu vaan vielähän sitä toivottavasti ehtii muutaki tulla. :shy: Tänään siis 4+3 :grin
 
Selkäkipu. Aamuyön valvominen. Vatsakipu. Eilen oksennettua tuli pari kertaa. Kokoajan häiritsee toi vatsakipu kun pelkona et nytkö menee kesken..
 
Väsyttää ja nukun päikkäreitä. Paleltaa. Yököttää. Nukkumaan mennessä asennon löytäminen vaikeaa, koska vatsassa paineen tunne.
 
Väsymys, aamuyön valvominen, hetkittäinen etova olo, välillä on pientä menkkajomotusta. Pinna tuntuu olevan aika lyhyt tällä hetkellä :grin
 
Jäätävä ketutus _kaikesta_:cool: Mikään ei ole hyvin, ainakaan kauaa:hilarious:

Paleltaa, väsyttää ja liikunnan jälkeen vihloo mahaa niin, ettei sekään kiinnosta. Pyöräily ja rauhallinen kävely ovat ainoita, joiden jälkeen olo normaali....

5+2
 
Jäätävä ketutus _kaikesta_:cool: Mikään ei ole hyvin, ainakaan kauaa:hilarious:

Paleltaa, väsyttää ja liikunnan jälkeen vihloo mahaa niin, ettei sekään kiinnosta. Pyöräily ja rauhallinen kävely ovat ainoita, joiden jälkeen olo normaali....

5+2

Mul hei samaa, armoton vit... koko päivän. Mieskin sanoi et miks oot niin kiukkunen kokoajan..
 
Mul hei samaa, armoton vit... koko päivän. Mieskin sanoi et miks oot niin kiukkunen kokoajan..


Meillä mies jo ymmärtää pitää etäisyyttä, kun näkee, että myrsky nousee. Toki oon nollasta sataan molempiin suuntiin aika nopee, alle viidessä minuutissa, mun turhauma aina jo ohi:hilarious::hilarious:

Hienommalta nimeltä, nää on varmaan niitä mielialavaihteluita:p
 
Selkäkipu. Aamuyön valvominen. Vatsakipu. Eilen oksennettua tuli pari kertaa. Kokoajan häiritsee toi vatsakipu kun pelkona et nytkö menee kesken..
Mulla kans on vatsakipuja. Semmosta jomotusta vähän kun menkat tekis tuloaa. Välillä aika kovaakin. Huomaan sen tulevan jos kävelen paljon, esim töissä. Teen fyysistä työtä. Vapaapäivänä ei ollut. Pelottaa kanssa. Onko sulla aikasempia lapsia? Mietin että jos vaan toi kohdun kasvu tekee nyt mulla toisella kierroksella kipeempää, kiinnikkeet venyy tms?

Muoks: soittelin neuvolaan ja huomenna ultrattavaks kipujen takia. :confused2
 
Muokattu viimeksi:
Mulla kans on vatsakipuja. Semmosta jomotusta vähän kun menkat tekis tuloaa. Välillä aika kovaakin. Huomaan sen tulevan jos kävelen paljon, esim töissä. Teen fyysistä työtä. Vapaapäivänä ei ollut. Pelottaa kanssa. Onko sulla aikasempia lapsia? Mietin että jos vaan toi kohdun kasvu tekee nyt mulla toisella kierroksella kipeempää, kiinnikkeet venyy tms?

Muoks: soittelin neuvolaan ja huomenna ultrattavaks kipujen takia. :confused2

Mulla on kaikkea mahdollista taustalla (kiir.sektio, endometrioosi). Odottelen varhaisultraan niin sit selviää...hyvä et pääsit ultraan. Tuu kertoman sit mitä selvisi..
 
Kuvotus on väistynyt ainakin toistaiseksi. Olo on jopa hyvä! Olen edelleen hyvin väsynyt. Alavatsassa kohdun kohdalla hento kohouma. Turvottaa, mutta voi johtua ihan vappuherkuista. :rolleyes:
 
Täällä kuvotus jatkuu ja väsymyksen tilalla unettomuus:inpain: Se torkkuvaihe oli kyllä kivempi, kun nyt on päiväsaikaan väsynyt, muttei ihan päikkärit helpolla onnistu, päivällä kyllä nukuttais....

Unettomuus tuonut tullessaan jo synnytyspohdinnat, vaikka viikkoja vasta 5+3:p
No, anopilla menee silti vielä paremmin, oli jo nähnyt unta, että meille oli syntynyt tyttö.... Sillä hujahti 9kk äkkiä:hilarious:
 
En tiedä liittyykö raskauteen, mutta mulla nyt kolmatta päivää poskia punottaa/kuumottaa. Vähän niin kuin ois ollu pikkasen liian kauan auringossa.
 
Mulla on kanssa ollut mahassa jomotusta ja mietoja vihlasuja. Näitä tuntemuksia on onneks molemmin puolisesti.

Myös on rinnat ja nännit arat, huonoa oloa aamupäivisin ja mielialat vaihtelee aika tiuhaan tahtiin :smiley-angelic002

5+4
 
Mulla oli ennen kun plussasin vasen reisi niin kipeä, että kokoajan juili :grin. Nyt on ollut ällötystä, oksetusta, rinnat kipeät ja vatsaa välillä vihloo. En muista kummastakaan edellisestä oireiden olleen näin ”vahvoja”.
Sitten yks mistä en oo varma onko raskausoire, mutta alkoi plussan jälkeen. Mulla on kokoajan ihan älyttömän onnellinen olo! Vaikka töissä iso sesonki ja korona vaikeuttaa työntekoa erittäin paljon niin yllättävän vähän se mua harmittaa ja tuntuu vaan niin onnelliselta olo kokoajan :cheers:love7
 
Takaisin
Top