Millaisia raskausoireita sinulla on?

Nyt on ollut pari päivää tosi onnellinen ja herkkä olo. Ihana tunne :Heartred
 
Tänään pitäisi olla 6+0. Esikoisesta alkoi tällä viikolla etova olo, joka rv8 muuttui oksentamiseksi ja jatkui päivittäisenä viikolle 20 saakka... Nyt on toinen tissi kipeä ja vähän on pientä nipistelyä mahalla silloin tällöin. Äsken tuli vähän vaaleanpunaista vuotoa Esikoisesta tuli myös näihin aikoihin vähän jotain tuhrua.
 
Tissit on arat ja vähän turvoksissa, ällöttää jos ei ehdi syömään ajoissa (varsinkin makeat hajut) ja sit jos syö nälissään liian nopeita hiilareita, alkaa huimata. Ruuan jälkeen palelee. Janottaa jonkin verran. Vatsaa turvottaa :rolleyes:, vaikee pitää kohta salassa. Pahinta on kuitenkin hirvee väsymys, varsinkin töiden jälkeen. Ihan ku krapulassa. Väkisin nukahdan sohvalle.
Sit aamuyöllä heräilen ja pitää käydä pissalla.
5+5
 
Eilen oli oireista rauhallisempaa tänään ällöttää, päätäsärkee, vatsa on kovalls, väsyttää, eilen en meinannut millään saada unta vaikka väsytti, nänneissä verisuonet pinnassa, tissit turvoksissa ja arat edelleen, kuumia aaltoja tulee, tukka rasvoittuu paljon nopeammin kun normaalisti ja samoin naama.
 
Mulla alkoi hirvittävä väsymys muutamia päiviä ennen plussaa, viikko ovulaatiosta. Oloista ei voinut erehtyä vaikka esikoisesta ei näin kova väsymys ollutkaan!
 
Matkapahoinvointi, pahoinvointia muutenkin, maha kovalla, piereskelen paljon ja haisen ihan kuolemalle.
 
Täällä tänään 7+0 ja etova olo kova. Esikoinen(s2008) oli vain julmettu päänsärky, ei muuta. Mutta nyt.. Puuskuttaa liikkuminen, turvottaa, etovaolo, ja joku mainitsikin juoksevan valkovuodon, niin täältä löytyy... Ja mulla taas menny masu löysäksi itkuherkkä.. Välillä mietin että kuinka julmetun pitkäaika on ultraan.. Itellä neuvola 2.7(8+2),jolloin vasta varataan uä. Mutta kun näitä oireita on, helpottas tieto että nämä oireet tulevat juuri sen takia että siellä joku kasvaa.. Niin ja nää hormooni näpyt naamassa.. Apua.. Ja tosiaan olen ollut 4vko kesälomalla, huomenna paluu töihin ja yritän pitää salassa uä:n saakka.. Toivottavasti onnistun
 
Täällä myös itkuherkkyys noussut pinnalle :smiley-angry017 ja kaikin puolin vaihtelevat mielialat...
 
Mulla alkoi pahoinvointi pari päivää sitten (nyt siis 6 + 2) Maha on myös sekaisin, ummettaa, nännit kupeet, välillä menkkamaista juilintaa ja alaselkäkipuja. Varhaisultra ois torstaina ❤️
 
Niin ja ihan järkyttävä väsymys! Viiem yönä nukuin 10 tuntia ja just heräsin parin tunnin päikkäreiltä. Haukotuttaa koko ajan
 
Täällä myös itkuherkkyys noussut pinnalle :smiley-angry017 ja kaikin puolin vaihtelevat mielialat...

Itkuherkkyyttä täälläkin tosin pahimmillaan se on seksin jälkeen :grin Kamalaa selittää, että itken onnesta tai jostai:grin
 
Pääsin polille päivystyslähetteellä viikon jatkuneen tiputtelun takia. Katkarapu köllötteli omassa säkissään, sykekin näkyi ja vuoto kuulemma normaalia verestystä. Muuten oireina edelleen kipeä rintavarustus, väsymys ja välillä etova olo, joka ekassa raskaudessa alkoi myös näihin aikoihin. Nyt parempi mieli, kun pääsi nopeasti käymään lääkärissä. Ei tarvitse nyt varata varhaisultraa yksityiseltäkään.
 
Täällä pahoinvointi vaan lisääntyy... eli ilmeisesti sama meno kun esikoisen kohdalla. Koko juhannuksen olin töissä ja oksentelin vähän väliä, tänään hain sairaslomaa seuraavat kolme päivää ja siitä jatkuukin sit kesäloma elokuuhun saakka. Väsyttää myös ihan tajuttomasti kokoajan, aamuisin taas herään jo klo 7 mikä ei oo yhtään mun tapaista :grin tänään nukuin päivälläkin esikoisen kanssa 3h ja nyt taas jo valmis nukkuun.
Neuvolasta ehdottivat että katsottais ensi viikolla elektrolyyttejä ja sen pohjalta sitten lähetteellä tippaan. Tosiaan kun esikoisesta se pahoinvointi oli toooooodella rajua ja kesti pitkään.
 
Täällä todella ”mukavia” uusia oireita :sad001 24/7 oksentelu, pahantuulisuus ihan itkemiseen asti ( en tiiä mikä kiukuttaa mutta kiukuttaapahan vaan ), siippa tekis mieli laittaa kuuta kiertävälle radalle vaikka raasu ei ole tehny mitään väärää :banghead:
 
Oksentaa ei ole vielä tarvinnut ja pahoinvointia esiintyykin lähinnä nälkäisenä. Esikoisesta oli samaa, mutta pahoinvointi oli pahempaa. Nyt pahinta on aivan sairas väsymys. Silmät ei meinaa kestää auki ja nukahtelen istualleni. Yhtään ei jaksaisi olla pystyssä kun huimaa.
 
Täällä menossa viikot 8+1. Lievää pahoinvointia on oikeastaan koko ajan, ruokailuvälien pidentyessä pahenee huomattavasti. Lisäksi rintoja aristaa, pissittää sekä väsyttää. Tämä väsymys on kyllä hurjaa, eilen illallakin nukahdin yhdeksältä, vaikka olin nukkunut tunnin päikkärit. Onneksi olen nyt kesälomalla, toivottavasti väsymys helpottaa loman aikana.
Tsemppiä kaikille!
 
Hirveen huono olo on. Pönttöä halattu tänään *2. Oksettaa ihan koko ajan. Mä oon niin kypsä jo tähän oloon :sad001
 
Viime viikolla oli vähän menkkajomotuksia, mutta nekin helpottaneet.. Nukun jostain syysyä tosi huonosti. Ehkä se on tämä pieni pelko mikä tässä mukana kulkee näin alkuun ja meillä on kyllä huippu kiireinen viikkokin ollut. Pahoinvointia ei ole vielä ainakaan ollut ja Toivottavasti jäisikin vähäiseksi, ei millään pystyisi 24/7 krapulaan :depressed:
 
Oireet liventyny tai siltä ainakin tuntuu. Tissit on kipeet 24/7 ja turvonneet tosi paljon. Muuten vaan väsymys aaltoja. Pelko nostaa päätään.
 
Mulla oireet aaltoilevat hyvin paljon. Välillä on ihan sellaisiakin päiviä, ettei juurikaan tunnu mitään erityistä. Ja sitten on taas niitä päiviä, kun tuntuu koko päivän, et olisi krapulassa. Väsyttää, on paha olla ja etoo. Tissikipukin on todella aaltoilevaa. Viime yönä, kun heräsin yöllä vessaan rinnat oli todella kipeät. Pari tuntia myöhemmin, kun kello soi, ne oli taas normaalit.
 
Takaisin
Top