Millaisia raskausoireita sinulla on?

On tää vaan jännä, porukoilla ei yökittäny yhtää, mut nyt ku ollaan turvallisesti kotona, nii oon yökkiny tässä jo koko illan.. :D
 
On tää vaan jännä, porukoilla ei yökittäny yhtää, mut nyt ku ollaan turvallisesti kotona, nii oon yökkiny tässä jo koko illan.. :D
Söitkö mamman lihapatojen ääres useammin kenties?-)
 
Minulla oireet pukkaavat helpommin päälle jos on rentoutunut olo. Keskellä tohinaa ei ehkä tule samalla tavalla kuulostelleeksi omaa oloaaan.
 
Vähäisiä oireita on. Kiukuttaa ja hermot aika kireällä ihan syyttä, myös väsymys alkaa nostaa päätään. Rinnat alkaa aristaa päivän mittaan, mutta ei mitenkään häiritsevästi. Ja tekee mieli syödä koko ajan kaikkea, vaikka maha oiski aika täys. Viime raskaudessa ei taas pystyny syömään eikä tehny mitään mieli, vaikka kuinka oli nälkä :shifty:
 
Ai ettien että, mie saan kantaa renniet mukana että kykenee olemaan. Närästys on sitä luokkaa et yleesä ihan ok olo mut sit ku se iskee ni lääke on saatava heti tai pahenee kunnon puristuksen tunteeks. Tulee pitkä loppuvuos jos tää jatkuu tätä tahtia.
Ruoka ei maistu, tuntuu et parista suupalasta kupu on ihan täys.
Ihanan kamalat repäisykivut on myös alkanut, etenkin yskiessä ja niistäessä riipii. Noh ihan kiva että on ees jotain oireita :woot:
 
6+0 tuli täyteen ja kuvotus alkoi! Olisin kyllä ihmetellyt suuresti, jos tämä raskaus olisi mennyt ilman tuota tunnetta. Ei sillä että sitä tuntemusta olisi ollut mitenkään ikävä :depressed:
 
Heijee, oviksesta 4+4 ja tissit katso et nyt on hyvä aika kipeytyä. Oireita, ihanaa! :smiley-ashamed004
 
Ällöä oloa aamupäivisin ja nälkäisenä, voimakasta väsymystä ja saamattomuutta. Saas nähdä kuinka työt onnistuu vapun jälkeen kun tänäänkin kevyet pihatyöt tuntui valtavan raskailta :hungover: Hermot myös menee normaalia herkemmin noihin taaperoihin.

6+1
 
Mulla on alkanut pahoinvoinnit. Ekassa raskaudessa oli minimaalinen pahoinvointi aamuisin. Tokassa ja kolmannessa oli illalla ihan järkky huono olo aina. Nyt sitten tässä raskaudessa tää aaltoilee aamusta iltaan. Huimauskin saa pahan olon. Äsken söin päivällistä ja se aiheutti taas huonoa oloa ja vähän ajan päästä se hävisi. Mitä ihmettä. On nää hormoni vaihtelut outoja. Ai niin ja onko kenelläkään koko ajan KYLMÄ? Mä oon kolmessa edellisessä raskaudessa ollu ihan lämpöpatteri mut nyt mulla on kylmä koko ajan. Ulkona auringossa ollessa ei ole kylmä mut jos meen vähänkin varjoon tai tuun sisälle niin paksu huppari päälle. Tosi kivoja nää uudet oireet :hungover:
 
Mä nyt oon muutenkin vilukissa mut on joo ollut ihmeellisiä vilukohtauksia - sisävaatteet, villasukat ja neule sekä paksu viltti päällä ja mä tärisen monta tuntia. Onneksi kuuma suihku on auttanut :)
 
Onneksi ilmat lämpenee ni toivottavasti vilu vähenee :D

Mulla ei vielä ole lämpöjen kans mitään, mutta kaikissa muissa raskauksissa on joko palellu koko ajan tai sitte kylmä ja kuuma on vaihdellu ääripäästä toiseen ihan yhtäkkiä.
 
Mua paleli alkuun päivisin ja hikoilin yöt, nyt on vähän tasoittunu, mutta edelleen oon viluisempi ku tavallisesti (normaalisti aina kuuma).

Muuten kumma metallinen maku jatkuu, välillä etoo, huimannuki on erikoisesti pari kertaa.. mutta tää NÄLKÄ. Syön siis muutenkin paljon, mutta nyt tää nälkä tulee vähän väliä kiusaksi ja ruoka maistuu Aiemmin saatoin olla pitkät pätkät syömättä ilman ongelmia ja nyt tuntuu 3-4 tuntia täysin mahdottomalta jopa ison aterian jälkeen. Operaatio pyykkilaudasta pesupalloksi on vissiin virallisesti käynnistetty
 
Aiemmista raskauksista tuttu valvominen on taas täällä. Jos herään yöllä, niin en saakaan enää unta. Toissayönä valvoin 2h ennenku nukahdin uudestaan ja viime yönä melkein 3h. Ihan kidutusta tämmönen.
 
Aiemmista raskauksista tuttu valvominen on taas täällä. Jos herään yöllä, niin en saakaan enää unta. Toissayönä valvoin 2h ennenku nukahdin uudestaan ja viime yönä melkein 3h. Ihan kidutusta tämmönen.

Mulla on tullut samaa. Nykyään näen todella kummallisia unia ja säpsähdän hereille noin klo 3.30. Sen jälkeen nuokun unen ja hereillä olon välimailla. Toisen kerran herään noin klo 6. Normaalisti olen aamu-uninen ja saisin nukkua pitempään.
 
Mua väsyttää koko ajan, ja nukun naurettavan paljon, mutta sitten taas välillä herään, vaikka saisi vielä nukkua.

Ja kyllä, KYLMÄ! Talomme lämpötila elää vuodenaikojen mukaan, ja yleensä näiden ulkolämpötilojen aikana mulla on t-paita ja paljaat jalat. Nyt ei puhettakaan, ja kaivan vielä vilttiä päälle. Hah.

Purkan jauhaminen (en koskaan yleensä pureskele) auttoi kummasti pahoinvointiin. Huomasin syödessä, että kuvotus pysyi pois tasan niin kauan kuin suu kävi. :p Mut ei tässä nyt voi koko ajan olla jotain syömässä, ei edes porkkanaa, niin purkka oli ihan hyvä vaihtoehto.
 
Kuinka täällä muut joutuu oksentamaan? Täällä oksennus tulee n. 4x päivässä :grumpy: ihan kokoajan yökkäyttää eikä mitään tee mieli/pysty syömään.

Mikä ihme tähän auttaa :smiley-ashamed008? Viikkoja tänään 8+4.
 
Aika vähäiset tällä hetkellä.
Etova olo vaikka nälkä onkin jatkuvasti,armoton väsymys,jano,lievät nippailut mahassa ja huimaus.
Nyt siis 7+6
 
Mulla on tullut samaa. Nykyään näen todella kummallisia unia ja säpsähdän hereille noin klo 3.30. Sen jälkeen nuokun unen ja hereillä olon välimailla. Toisen kerran herään noin klo 6. Normaalisti olen aamu-uninen ja saisin nukkua pitempään.

En tiiä kumpi ois parempi, olla tuhannen väsyny vai sitte tämä valvominen ja ylikierroksilla käyminen :D

Kroppa kyllä selvästi käy ylikierroksilla ku valvomisen lisäksi sykkeet on noussu reippaasti ja nyt on kuuuuuuma koko ajan. Ja oikein ku kuvitteli, niin tänään on muutaman kerran tullu lievästi etova olo. Se lisää vähä kyllä mielenrauhaa.
 
Täällä nyt rv 7+2 ja on ollut todella huono olo. Oksentamista parhaillaan jopa 14 kertaa päivässä + yökkäilyt päälle ja 24/7 todella kuvottava olo. Mitkään syömiset tms. eivät ole auttaneet, melkein kaikki tulee pihalle. Tähän vielä päälle 2-3 päivän välein tulevat migreenikohtaukset. :arghh: Neuvolasta jo neuvottiin hakeutumaan tiputukseen, jos olo jatkuu tälläisenä. Onneksi tämä päivä on ollut parempi *koputtaa puuta*. Kai tästä hengissä selvitään.
 
Takaisin
Top