Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tsemppiä Uutukaiselle, tuo on ihan hirveä olotila.

Mun pitää joka aamu ottaa lääkkeet veden kanssa tyhjään mahaan. Vesi maistuu tuolloin aamulla ihan hirveän pahalta, ja sen jälkeen saa yökkiä ja nieleskellä ihan tosissaan, ettei lääkkeet tule pihalle. Olisi ihana ottaa jotain appelsiinimehua tms sen tilalle.

Mitä lääkkeitä käytät? Uskon kuin hankalaa on olla yökkimättä niitä heti pois. Mulla menee vitamiinit huomattavasti helpommin alas mehun kans. Ei maista niitä pahan makusia tabletteja ja nieleminen jotenki niin paljon helpompaa.
 
Onko muilla ollut ihan alussa (mulla 4+6) sellaista ajoittaista mahakipua tai nippailua? Mulla on sellasta aina välillä. Ei nyt ihan menkkajomotusta, mutta laimeampaa.

Muuten vaikuttaa siltä, että aika samat olot ainakin näin alussa kuin edellisessäkin eli tosi vähäoireista. Mielialat kyllä vaihtelee enemmän kuin normaalisti, liikutun ja herkistyn ja sitten taas raivostun pienestä. :wacky:

Mulla oli pari päivää sitte menkkajomon tapasta. Melkeen yhtä vahvanakin kun kuukautisten aikaan mutta oli onneks vaan hetken. Levolla helpotti eikä oo tullu uudestaan. Mielialat mullaki vaihtelee laidasta toiseen ba liikutun ihan huvittavista asioista välissä. :joyful:
 
Mulla ei nyt vielä toistaiseksi ole juuri pahoinvointia ollut. Aluksi oli välillä vähän huono olo. Esikoisen aikana oli joitain viikkoja sellanen krapulamainen olo, mutta kertaakaan en joutunut oksentamaan ja sekin huono olo tuli varmaan vasta joskus viikkojen 10-12 jälkeen, en muista tarkkaan. Ehkä ei tässäkään raskaudessa sitte tulis sitä pahoinvointia varsinaisesti. En kyllä muutenkaan oksenna ikinä, siis en ikinä.

Onko muilla ollut ihan alussa (mulla 4+6) sellaista ajoittaista mahakipua tai nippailua? Mulla on sellasta aina välillä. Ei nyt ihan menkkajomotusta, mutta laimeampaa.

Muuten vaikuttaa siltä, että aika samat olot ainakin näin alussa kuin edellisessäkin eli tosi vähäoireista. Mielialat kyllä vaihtelee enemmän kuin normaalisti, liikutun ja herkistyn ja sitten taas raivostun pienestä. :wacky:

Täällä kanssa jomottelua ja menkkakipuja, mutta vähäisempänä kun menkoissa. Silti joka kerta pelästyttää :sad001 Mutta mulla oli niitä ihan alusta asti että tuskin liittyi vuotoon.
 
Mulla ei nyt vielä toistaiseksi ole juuri pahoinvointia ollut. Aluksi oli välillä vähän huono olo. Esikoisen aikana oli joitain viikkoja sellanen krapulamainen olo, mutta kertaakaan en joutunut oksentamaan ja sekin huono olo tuli varmaan vasta joskus viikkojen 10-12 jälkeen, en muista tarkkaan. Ehkä ei tässäkään raskaudessa sitte tulis sitä pahoinvointia varsinaisesti. En kyllä muutenkaan oksenna ikinä, siis en ikinä.

Onko muilla ollut ihan alussa (mulla 4+6) sellaista ajoittaista mahakipua tai nippailua? Mulla on sellasta aina välillä. Ei nyt ihan menkkajomotusta, mutta laimeampaa.

Muuten vaikuttaa siltä, että aika samat olot ainakin näin alussa kuin edellisessäkin eli tosi vähäoireista. Mielialat kyllä vaihtelee enemmän kuin normaalisti, liikutun ja herkistyn ja sitten taas raivostun pienestä. :wacky:

On ollu nippailuja ja edelleen pistelee välillä. Nyt 6+3. Sama mulla pahoinvoinnin kanssa ja todella harvoin oksennan, vihaan sitä henkisestikin niiiiin paljon että oksennan vaan jos ihan pakko.
 
tsempit pahasta olosta kärsiville!!! Miten ihmeessä voi jaksaa jos ei pysty normisti syömään :wideyed: Mulla ainakin välillä niin tolkuttoman pohjattomia ne nälät ettei tosikaan, siis ihan erilailla kun normaalisti, siis ei raskaana. Nyt tuntuu et tulee kuolema jos ei saa ruokaa :hungover:
Ja juu, kaikenlaisia nippailuja on toisinaan vatsankin puolella, mutta just nyt taas vihloilee/supistelee tuolta selän puolelta ja kyljistä :nailbiting: ooomituista..
 
tsempit pahasta olosta kärsiville!!! Miten ihmeessä voi jaksaa jos ei pysty normisti syömään :wideyed: Mulla ainakin välillä niin tolkuttoman pohjattomia ne nälät ettei tosikaan, siis ihan erilailla kun normaalisti, siis ei raskaana. Nyt tuntuu et tulee kuolema jos ei saa ruokaa :hungover:
Ja juu, kaikenlaisia nippailuja on toisinaan vatsankin puolella, mutta just nyt taas vihloilee/supistelee tuolta selän puolelta ja kyljistä :nailbiting: ooomituista..
No mulla on ruokahalu huono jo ennestään, niin ei oo mitenkään uutta mulle. Nyt tietysti yrittää edes syödä vaikka onkin huono olo. Vaikka vararavintoa löytyy tosta vyötäröltäkin, jos tulee tiukka paikka :hilarious:

Täällä alkaa päivän pahoinvointiaalto väistymään vihdoinkin, kauppareissu oli täyttä tuskaa. Mä en ymmärrä, miksi niitä hajuvesiä pitää läträtä sen seittemän litraa. Ja miesten etenkin. Jos en olisi yksin kotona, laittasin miehen käymään kaupassa. Ei oo kivaa mennä pahoinvoivana kauppaan ja haistaa kaikennäköiset hajuvedet päällekkäin... :yuck:
 
Musta on tullu herkkis :hilarious::p tai oon mä muutenkin tämmönen herkistelijä mut nyt erityisesti :p
Viime raskaudessa kyllä tuli itkettyä niin hölmöille asioille että alko itteeki jo naurattaa, ihanaa jossain kaupassa pidättää kyyneliä ja naurua samaan aikaan:hilarious:

Mutta mies on ihana, tänäänkin sanoi että kuinka tykkää kun oon niin liikkis herkistelyjeni kanssa:hug003
 
Hajuaisti on kyllä supertarkka! Ei kiva yhtälö pahoinvoinnin kanssa. Töissä haistoi esim. tulostimen musteen ja työkaverin purkan tosi vahvasti. Kauhee vainukoirameininki.
 
Kävin täällä aiemmin ahdistumassa oireettomuudesta. Nyt on sentään jotain uuttakin ilmennyt: kauhea jano ja nälkä, ja tänään on huimannut monta kertaa
 
Mitä lääkkeitä käytät? Uskon kuin hankalaa on olla yökkimättä niitä heti pois. Mulla menee vitamiinit huomattavasti helpommin alas mehun kans. Ei maista niitä pahan makusia tabletteja ja nieleminen jotenki niin paljon helpompaa.

Thyroxinia kilpirauhasen takia. Siinä on ikävän tarkasti määritelty, miten pitää ottaa :/
 
Minulla on nyt kaikennäköistä kipuilua. Ekassa raskaudessa eka kolmannes oli 24/7 "hetki ennen menkkoja" - jomottelua ja se oli ihan järkyttävän ärsyttävää. Kai se oli vain kohdun kasvukipuilua :)
 
Mä oon vähän sellainen, että epäilen, johtuuko oireet raskaudesta vai sittenkin jostain muusta. Vaikkapa väsymyksestä ajattelen, että oon nyt vaan nukkunut liian vähän :shifty:

Mutta raskauteen liittyviä oireita, joita on ollut viime päivinä, saattaa olla finnit, jano ja pissahätä, nippailut alavatsassa ja tän aamuinen lievä heikotus ja huono olo. Lisäks pari päivää vatsassa (ei kohdussa) oli sellainen olo kuin olis jännittänyt paljon eli nipistelyä ja vellontaa, ei aavistustakaan, mistä toi johtui. :rolleyes:
 
yöh, nyt "pääsin" minäkin tähän pahanolon-klubiin :wtf: olisin kyllä pärjännyt aivan hyvin ilmankin, toivottavasti tämä lähtee ihan yhtä nopsaan kun tulikin..
Mullakin on thyroksin lääkitys ja aika usein otan sen aamu 5-6 väliin kun mies lähtee töihin, oma aamiainen siinä 7 pintaan niin pitäisi olla lääke kerennyt imeytymään. Mulla lääkitys vasta aloitettiin useiden kkm takia, aloitettiin puolikkaalla pillerillä ja sit kävin kontrolli verikokeissa, arvot olivat parempaan päin mutta olisivat voineet olla vähän paremmatkin joten nostettiin sit vielä 1/4 tabulla. Oma lääkäri oli juuri hiihtolomalla ja tulokset soitti toinen lääkäri, hän myös vaihtoi thyroksinin johonkin toiseen, (ihan siitä syystä että pakkauskoko uuteen annostukseen oli siinä toisessa sopiva, pilleriä ei olisi tarvinnut pikkoa vaan olisi voinut ottaa yhden kokonaisen sitten) mutta huomasin tämän raskauden just samoihin aikoihin niin en hakenut sitä toista lääkettä kun jostain luin että raskaana suositellaan käytettävän nimenomaan thyroxinia. Neuvolan kanssa sovittiin että kontrolloidaan arvoja sitten 10vkon verikokeissa jos sinne asti päästään, kysyn sitten vaihdetaanko tuo lääke vai mitä..
 
Ei sitten yhtään pahoinvointia ilmennyt. Miten onkin näin oireeton olo jos ei nippailuja vatsassa lasketa. Neljä edellistä raskauttani olivat tosi uuvuttavia oireineen. Eiköhän olot mahtavat oota vielä tässäkin mutta nauttikaamme minkä voimme!
 
Mies juuri yritti lohdutella mua huonoissa oloissani että kyllä ne ihan kohta menee ohi, meni esikoisestakin. Totesin että ei voi kyllä siihen verraten olla varma mistään. Näköjään kaikki raskaudet todella on erilaisia samallakin äidillä! Jännittää tuleeko kovia kipuja loppuaikana, kun en ole kovin hyvässä kunnossa lihaksiltani. Suuret oli suunnitelmat liikkumisesta raskauden aikana tämän asian vahvistamiseksi, mutta nyt tuntuu että surkastuu viimeisetkin lihakset kun ei jaksa suunnilleen pukea päälle.
 
Mul ei kyl oo kauheesti oireita. Tissit vähän kipeet, välillä vähän huippaa ja pissattaa. Muuten ihan ok olo.
 
Moi kaikille,

Täällä eletään vasta 4+5. Olo ja oireet tuntuu vaihtelevan päivän mukaan, joinakin päivinä ei mitään oireita. Oireina ollut oikeastaan ollut kipeät nännit ja välillä menkkamaista kipua. Joskus tulee isomman aterian kova ähky ja paine mahassa

Urheillessa tulee vähän heikko olo ja hengästyy helposti. Eilen lähin ennen tunnin loppua jumpasta pois ja tänää tuli aika rauhassa tehtyä kuntosalin puolella.
 
Mulla alkaa toi pahin pahoinvointi näköjään hilliintyä, eilen oli kamala päivä mutta tänään taas parempi. Ei pahoinvointia juuri ollenkaan.
Uutena oireena tuo jatkuva virtsalla hyppääminen.
Rinnoissakin on alkanut näkymään muutoksia. Ja iltaturvotus on omaa luokkaansa. :hilarious:
 
Takaisin
Top