Millaisia raskausoireita sinulla on?

Täälläkin aamu alkoi oksentamalla tyhjän vatsan sisuksia ulos, rv 15+4 eli nyt on ohitettu sekin 14 viikon rajapyykki jolloin neuvolalääkärin mukaan pitäisi helpottaa. Tai ehkä hämäys onkin siinä, että on kuvitellut pahoinvoinnin loppuvan kokonaan ja tilalle tulevan energisen kauden. Nyt on kuitenkin jo sellaisiakin päiviä että pahoinvointia on vain lievänä ja hetkittäin. Kai se helpottaminen tarkoittaa vaan sitä ettei yrjöä joka päivä. :wtf:
 
Joo sama täällä. Meni 2vk niin etten oksentanu sinä aikana kun kerran viikossa, nyt sitten oksentanu kolmatta päivää putkeen. Oli siis ihan hyvä olo ja yhtäkkiä iski takasin :sad001
 
on tämä kyllä joo hanurista, toivottavasti pahat olot menisi kaikilta pian pois ja voisi alkaa.. miten se menikään.. nauttimaan ja hehkumaan raskaudesta :smiley-bounce016
 
Mä oon jo hyväksynyt ettei se paha olo mene pois. :rolleyes: Jotenkin helpompikin olla kun ei ees odota että alkaisi joku hehkun ja energian aika. Kunhan vaan loppuisi raskausaikaan! Viimeksi oli imetysaikanakin huono olo ja se kyllä ahdistaa, kun pitäs jaksaa vauvan kanssa.
 
Täälläkin viikon tauon jälkeen tuli yökittyä, mutta jospa se taas tästä lievenisi.
 
Mulla on pahoinvointi vähentynyt tän ja viime viikon aikana tosi paljon. Eli kun 14 viikkoa tuli täyteen, niin alkoi helpottaa :)
 
Itsellä tuntuu että tämä toinen raskaus tuntuu ihan toisella tapaa kuin ensimmäinen. Kaipa sitä ensimmäisen kanssa oli jotenkin niin pilvilinnoissa ettei huomannut kaikkea. Nyt jotenkin huomaa kaikessa tekemisessä että on raskaana; juilii sieltä sun täältä, kaamea väsymys.. Ei auta kyl yhtään ajatus että kyllä se sitten helpottaa kun viikot on 20+.
 
Onko muilla jo paljon supisteluita? Mulla on tosi paljon kivuttomia mutta epämukavia supisteluja. Yhdistän ne rasitukseen ja pissahätään. Ekassakin raskaudessa oli, mutta nyt on välillä myös sellaista painon tunnetta. En muista oliko tämä samanlaista jo ekassa raskaudessa, tai johtuuko tuo painon tunne just siitä että kroppa on nyt erilainen. Mietin vaan pitäiskö noita nyt vältellä eli levätä aina kun alkaa tulla.
 
Onko muilla jo paljon supisteluita? Mulla on tosi paljon kivuttomia mutta epämukavia supisteluja. Yhdistän ne rasitukseen ja pissahätään. Ekassakin raskaudessa oli, mutta nyt on välillä myös sellaista painon tunnetta. En muista oliko tämä samanlaista jo ekassa raskaudessa, tai johtuuko tuo painon tunne just siitä että kroppa on nyt erilainen. Mietin vaan pitäiskö noita nyt vältellä eli levätä aina kun alkaa tulla.
Mulla on ollut, ja selvästi just rasituksessa. Ei mitään kipeitä ollenkaan, mut sellaisia että tuntuu kuitenkin. Mä oon ottanut vaan vähän iisimmin, mut yritän liikkua kuitenkin edelleen.
 
Onko muilla jo paljon supisteluita? Mulla on tosi paljon kivuttomia mutta epämukavia supisteluja. Yhdistän ne rasitukseen ja pissahätään. Ekassakin raskaudessa oli, mutta nyt on välillä myös sellaista painon tunnetta. En muista oliko tämä samanlaista jo ekassa raskaudessa, tai johtuuko tuo painon tunne just siitä että kroppa on nyt erilainen. Mietin vaan pitäiskö noita nyt vältellä eli levätä aina kun alkaa tulla.

Mä en tiedä onko nää supistuksia mutta kävellessä tulee sellanne inhottava tunne aika useinkin. Ehkä enemmän kun on pissahätä (mikä on melkein kokoajan :D), mutta päivittäin kuitenkin. Ei kai tästä voi enää enempää levätä :wideyed:
 
Taidan kysäistä rakenneultrassa näistä supisteluistakin. Luultavasti ovat harmittomia, mutta ihmeen paljon niitä tulee ja se paineen tunne on omituinen.
 
Onko jollain ollut raskausaikana virtsatietulehdus? Mistä sen tunnistaa.. Soitin nyt kuitenkin neuvolaankin ja maanantaina vasta pääsee labraan pissaamaan purkkiin. Tää supistusolo muuttuu koko ajan kummallisemmaksi. Seisaalla ollessa alavatsa on sellainen kireän tuntuinen ja kävellessä tuntui samalta kuin silloin kun esikoinen ihan loppuraskaudessa laskeutui kohti synnytyskanavaa.
 
Onko jollain ollut raskausaikana virtsatietulehdus? Mistä sen tunnistaa.. Soitin nyt kuitenkin neuvolaankin ja maanantaina vasta pääsee labraan pissaamaan purkkiin. Tää supistusolo muuttuu koko ajan kummallisemmaksi. Seisaalla ollessa alavatsa on sellainen kireän tuntuinen ja kävellessä tuntui samalta kuin silloin kun esikoinen ihan loppuraskaudessa laskeutui kohti synnytyskanavaa.

Mulla ei oo ollut mutta kirvely pissatessa?
 
raskaudet etenee, millaisia oireita teillä nykyään on? Täällä ei onneksi pahoinvointia ole kuin silloin-tällöin, huimaa kyllä nykyään toisinaan ja alaselkä juilii ja häntäluu on kipeä. Pahin väsymys on ohi mutta toisinaan tulee sellaisia päiviä kun nukuttaisi aamusta iltaan ja mahdollisuuksien mukaan tulee sitten otettua torkkuja eikä nekään tunnu sen kummemmin piristävän.. Ja sit taas toisena päivänä jaksaa touhuta vaikka ja mitä! Ensi viikon alussa on rakenneultra, hengissä tytsy ainakin on kun jytää välillä niin kovasti, toivottavasti muutenkin olisi asiat hyvin.
 
Ei oo kauheesti oireita. Välillä saatan vieläkin oksentaa jos oon päästänyt ruokailuvälin liian pitkäksi. Tuntuu että ihan tyhjä vatsa ei oikein osaa ottaa vastaan sitä ruokaa ja sit se nousee ylös. Tosin aamuisin sitä ei oo kyllä tapahtunut pitkään aikaan vaikka silloinhan se ruokailuväli vasta pitkä onkin.

Jos kävelen tai seison pitkään, alkaa alaselkää särkeä ja ajoittain vähän viiltelee alapäätä, mutta useimmiten oon itse asiassa voinut oikein hyvin nyt viimeisen ehkä 2-3 viikon verran :)

Nyt tässä parin viikon sisään on tapahtunut semmonen jännä juttu, että mun ei oo enää tarvinnut käydä öisin vessassa. Mulla siis alko melkein heti plussan jälkeen se ja nyt on loppunut! Tää on varmaan joku hetken lepotauko kunnes kohtu kasvaa lisää ja alkaa painaan kunnolla rakkoa :joyful:
 
Mun oirelistalla on supistukset (kivuttomat ja vähän kivuliaammat), paineen tunne ja muut alapäätuntemukset varsinkin jos joudun istumaan paljon, välillä selkäsäryt, jatkuva pissahätä (yöllä käyn vessassa viitisen kertaa, päivällä voi joutua istumaan takasin saman tien kun on pöntöltä noussut) ja mielialan heittelyt. Päikkäritarvetta on välillä, mut onneksi alun sumuinen väsymys on väistynyt ja mieliala on hyvä - jos ei hormonit heitä päälle selittämätöntä ”eniten vituttaa kaikki” olotilaa. Mulla on supistusherkkä kohtu ja siksi raskausvatsan olemassaoloa ei voi unohtaa, se on koko ajan vähän aristavan tuntuinen.
 
Täällä oireina kammottava meralgia, lievät supistukset/kiristyksen tunne alavatsalla välillä kävellessä ja jatkuva pissahätä. Mulla kohtu ilmeisesti tosi alhaalla kun painaa kyllä nyt jo rakkoa. :grin Välillä vihloo masun sivuilta, ja välillä tosi ikävästi alapäästä, emättimestä ja peräsuolesta. :oops: Selällä makaaminen on ollut epämiellyttävää jo monta monta viikkoa. Mikään paha olo tai pyörrytys siitä ei tule, mutta kohtu painuu tosi ikävästi johonkin. Helpottuu kyllä kun hetken makoilee ja paikat ikään kuin asettuu aloilleen.

Nännit on edelleen vähän arat, mutta sitä rintojen kasvua odottelen edelleen :grin ei oo tähänkään mennessä kasvaneet tippaakaan, vaikka vähän arat olivatkin alkuraskaudessa. Pahoinvoinnit onneksi kesti mulla vaan pari viikkoa (8-10 tms) ja väsymyskin loppui kun siitepölykausiloppui.

Pari viimeisintä päivää meni kunnon mökötysmoodissa, mutta tuokin meni ohi kunnon ruoalla ja kunnon salitreenillä :happy:
 
Mulla on ollut viimeiset pari viikkoa taas ajoittaista pahoinvointia. Tällä viikolla olen oksentanut pariin otteeseen myös.
Väsymys vaivaa ajoittain, mutta se voi johtua lähestyvästä kesälomasta :rolleyes: Selällään makaaminen ei tunnu enää mukavalta, joten sekin vaikuttaa nukkumiseen, kun normaalisti nukun selälläni.
 
Täällä alko just rv22. :)
Suht helpolla oon päässy alku väsymyksen ja etovan olon jälkeen ja noin kk verran oon ollu energinen ja hyvävointinen:happy:

Mutta ajoittain oireina on ollut kipuja nivusissa, välillä jomotusta, välillä vihlasevaa. Myös nopeita ei kauheen kipeitä vihlaisuja tuolla alhaalla ollut koko raskauden ajan...


Inhottavin oire on ehdottomasti kohdun kasvuun liittyvä kauhea turvotus ja kipu koko vatsan alueella. Vaihtelee päivittäin, välillä on tosi kevyt olo vatsan kanssa kun taas esim tänään kiristää koko vatsaa ja tuntuu että vatsa on ihan pinkee ja ”räjähtää” kohta :inpain: Oon koittanut syödä pienempiä annoksia ja useammin mutta ei tunnu paljoa auttavan.. (oon hoikka ja pienikokoinen)

Harjoitussupistuksista en ole varma, on varmaan pari ollut.

Nyt viikon sisällä uutta on se, että jos makaan esim vasemmalla kyljellä niin joskus tuntuu siltä että alkaa joku kova painamaan vasemmalla puolella mahaa, tuntuu vähän supistukselta, mutta kun kosken mahaan niin toinen puoli mahasta ei tunnu niin kovalta. Hetken päästä tunne katoaa.. Voikohan se olla että vauva painaa sitä kohtaa ja tuntuu noin hyvin läpi??? Toivottavasti niin eikä ole supistuksia kun näitä tulee tosiaan vaan levossa. Kellään muulla samanlaista? :scratch
 
Mulla on kans toi tosi pinkee olo joinain päivinä, tuntuu ettei oo hengityksellekään tilaa! Koskas nää vatsat laskeutuukaan, kai vasta joskus lopussa...
 
Takaisin
Top