Millaisia raskausoireita sinulla on?

Adoptointi on kyllä ihana ajatus! En tosiaan ymmärrä missä se paljon puhuttu raskaushehku on. Ei tässä kovin hehkeä olo ole pieruverkkareissa ihan turvonneena ja väsyneenä :dead:
 
Täytyy sanoa kyllä, että jossain määrin aika kultaa muistot.. En muistanut kuinka rankkaa henkisesti ja fyysisesti tämä voi olla. Siltikin, en olisi halunnut jättää yrittämättä, mutta oli varmasti hyvä, ettei ihan heti yritetty ja aivan nopeasti ei tärpännyt. Esikoisen kanssa nyt suht helppoa mm nukkumisten suhteen, toisen pienen vauvan kanssa tämä olisi ollut superrankkaa.

Mä en ole oksentanut kolmeen päivään! Huono olo on edelleen kyllä. Ja tänään ultrassa oli onneksi kaikki hyvin :)
 
Vähän kyllä säälittää lukea suurimman osan oireita täällä, tuntuu kuin olisi itse päässyt epäreilun helpolla. Mulla ei ole ollut huono olo viikon 5 jälkeen ja silloinkin se oli aika vähäistä. Nyt on 11+4 ja melkein kaikki ne pienet oireet mitä on ollut alkaa katoamaan. Rinnat sattus ennen enemmän, ummetus on parantumassa, yöt nukkuu paremmin, eikä nyt viikkoon ole edes turvottanut pahemmin. Ainoa kunnon oire taitaa olla se jatkuva hirveä nälkä. Tänään oli nt ultra jossa kaikki oli kunnossa joten oireiden vähyys ei edes johdu mistään ongelmasta. :happy:
 
Mulla kanssa oli eka raskaus aikanaan niin helppo ettei tosikaan, ei ollut alkuraskaudessa mtn näitä negatiivisa juttuja. Kun taas nyt.. On sit vissiin sen oireettomankin raskauden oireet tähän samaan syssyyn.. Ja juu, tää kestetään mutta mulla on jo ikääkin sen verran että eiköhän tämä toinen kerta nyt ole se viimeinen sitten..
 
Miulla on ihan samat oireet kuin edellisessä raskaudessa :) etovaa oloa ja ruoka ei oikein maistunu alkuun mutta nyt alkaa pikkuhiljaa helpottaa. Repäisykipuja kylkeä kääntäessä tai venytellessä, kauhea väsymys ja vessassa saa ravata :grin että suht helpolla oon viel päässy :)
 
Mulla oli ekalla kolmanneksella jatkuvaa etovaa oloa ja jouduin yökkäilemään paljon, mut en hirveesti oksentanut. Se loppui hiljalleen rv 11-12.

Nyt kuitenkin lähiaikoina on ollu sitä, et syön aamupalan ja sen jälkeen iskee paha olo ja laattaan kaiken ulos. Kroppa oikein ottaa ohjat, et joo tää on hyvä idea ja oksentaminen on melkein hallitsematonta. Mut sit sen jälkeen paha olo loppuu kuin seinää ja loppupäivä ihan normaali. :shifty: Pitää ehkä ruveta aamuisin syömään varovasti, vähäsen kerrallaan. Tuntuu olevan yhteydessä ruuan määrään. :wtf:
 
Onko muita joilla huono olo iskee iltapäivällä ja illalla? Olen tajuttoman väsynyt edelleen ja alan iltapäivällä torkkua töissä niin että hädin tuskin pystyn pitämään itseni hereillä. Samaan aikaan iskee sellainen vellova krapulamainen huono olo joka kestää koko illan. Ei tee mieli syödä mitään ja kaikki ällöttää. Oksentanut en ole mutta huono olo ei näytä helpottavan yhtään, nyt kuitenkin jo rv 15 eli pitääkö tässä alkaa varautua siihen että jatkuu loppuun asti?
 
Mulla tulee iltapäivästä ja illasta kans vieläkin väsy ja huono olo vaihtelee, se ei ole enää samanlaista kun aluksi vaan sellasta ällötystä. Viikko sitten oli jo parempi mutta taas ihan poikki. Nyt rv 13. Ja oikeen mitään ei tee mieli syödä. Syön kyllä väkisin mutta olis kiva jos olis kunnolla nälkä ja tekis mieli syödä eikä vaan ällöttäis kaikki ruoka. Miten ikinä saan lihottua tässä raskaudessa jos syöminen on näin huonoa.
 
Täälä bingo! Huono olo pahinta iltapäivisin ja pahenee entisestään kohti iltaa, oon kärsiny tästä ihan raskaustestistä saakka ja nyt rv 14 olen ensimmäistä kertaa pärjännyt koko päivän ilman pahoinvointilääkettä. Ällötystä edelleen, mutta vihdoin parin viime päivän aikana olen alkanut nähdä valoa tunnelin päässä josko tämä paha olo hellittäisi.. Aamulla eka tunti on hyvää ja tuolloin on kiire syödä aamupala, joka sekin tökkii lopussa ja sen jälkeen paha olo alkanut hiljalleen pahentua pitkin päivää. Paino on vielä sama kuin lähtötilanteessa.. :wtf:
 
Huh onneksi on kohtalotovereita, koska mietin jo onko mulla raskausdiabetes tai muutoin kropassa jotain enemmänkin pielessä kun on niin huono olo. Aamupalan jälkeen tulee sellainen heikotus, ettei huvittaisi tehdä mitään. Saatan pystyä silti aamupäivän ihan hyvin toimimaan ja voi jopa tulla joku energiapiikki liikkumiseen ja touhuamiseen. Mutta iltapäivällä viimeistään yleensä huolo olo ja heikotus palaa. Tuntuu että ruoka ei sula eikä imeydy. Vatsassa raskas olo ja tuntuu kuin ruokaa ois kurkussa asti, mutta muu kroppa on heikko kuin ei ois ravintoa nähnytkään. Viime raskaudessa vauvan kasvu hidastui lopussa, joten ehdin jo stressata onko tää oikeasti joku imeytymishäiriö. Mut ilmeisesti muillakin olot jatkuu vaikka eka kolmannes on ohi...
 
Joo mulla käy sellanen "romahdus" voinnissa heti aamupalan jälkeen ja sitten pitkin päivää pahenee hiljalleen, illalla tuntunut että pitää olla pää pöntössä koko ajan :yuck:

Myös vatsan vetämättömyys kuulostaa tutulta ja esim liharuuat (ja kala kana) on hyihyi. Tuntuu ettei imeydy tai sula yhtään ja ehkä sen vuoksi kroppakin tekee stopin liharuokien kanssa. Ällöttää siis niin ettei edes maistu. Salaatit, puurot ja jukurtit menee parhaiten (ja niillä oonkin aika paljon elellyt) :grin Jatkuva nälkä ja "tukossa oleva" vatsa ei oo kiva yhdistelmä kun ei tiiä pitäskö koko ajan syyä vai ei :shifty: :hilarious:
 
Joo mulla käy sellanen "romahdus" voinnissa heti aamupalan jälkeen ja sitten pitkin päivää pahenee hiljalleen, illalla tuntunut että pitää olla pää pöntössä koko ajan :yuck:

Myös vatsan vetämättömyys kuulostaa tutulta ja esim liharuuat (ja kala kana) on hyihyi. Tuntuu ettei imeydy tai sula yhtään ja ehkä sen vuoksi kroppakin tekee stopin liharuokien kanssa. Ällöttää siis niin ettei edes maistu. Salaatit, puurot ja jukurtit menee parhaiten (ja niillä oonkin aika paljon elellyt) :grin Jatkuva nälkä ja "tukossa oleva" vatsa ei oo kiva yhdistelmä kun ei tiiä pitäskö koko ajan syyä vai ei :shifty: :hilarious:

Tosi tutulta kuulostaa! Lohdullista että tää siis taitaa kuulua asiaan ja ehkä loppuukin joskus. Mutta tsempit kaikille huonosta olosta kärsijöille! Mulla jatkui viimeksi tuo aamupalan jälkeinen heikotus myös vauva-aikana ja siksikin mietin onko jotain vialla. :sad001 Mut hormonithan silloinkin jyllää joten olisko ihan vaan sitä että kroppa ei ole normaalitilassa.

Onko tää närästystä kun ruoan jälkeen pitkään tuntuu että sitä safkaa olisi kurkussa asti, ja tuntuu että pitäisi röyhtäistä mutta ei pysty tai ainakin yrjö tulee kurkkuun jos niin tekee? Mitään polttelua ei ole jonka mielikuvissani yhdistän närästykseen mut oiskohan tää samaa sarjaa kuitenkin ja voisko siinä tapauksessa Rennie tms. auttaa? Vai auttaako se vaan juuri siihen poltteluun.
 
Onko tää närästystä kun ruoan jälkeen pitkään tuntuu että sitä safkaa olisi kurkussa asti, ja tuntuu että pitäisi röyhtäistä mutta ei pysty tai ainakin yrjö tulee kurkkuun jos niin tekee? Mitään polttelua ei ole jonka mielikuvissani yhdistän närästykseen mut oiskohan tää samaa sarjaa kuitenkin ja voisko siinä tapauksessa Rennie tms. auttaa? Vai auttaako se vaan juuri siihen poltteluun.

Mulla närästys on ennen ollut todella polttelevaa ja jopa kurkussa asti ja ihan tosi kovaa kipuakin rinnassa, mutta nyt se ei oo niin kipeää tai polttelevaa vaan sellasta "ylitäyttynyttä" oloa, juuri kuten tuossa kuvailit. Ihan niinku ois syönyt ittensä kirjaimellisesti kurkkua myöten täyteen ruokaa. :hungover:

Mulla on ollut omeprazol käytössä jo ennen raskautta ja sain lääkäriltä luvan syödä sitä tarvittaessa myös nyt. Maalishuhtikuulla ku närästys ja pahoinvointi oli pahempaa niin käytin tuota ja siitä oli apua, nyt olen pyrkinyt pärjäämään mahdollisimman pitkälle ilman vaikka tukala olo onkin..
 
Mulla on ollut nyt jo jonkin aikaa järkyttävää röyhtäilyä! Oksettaa ja tuntuu et tulee yrjö mut sit tuleeki iso röyssy o_O
 
Kyllä minullakin vatsan toiminta jotenkin tuntuu tähän huonoon oloon liittyvän. Tuntuu ettei ainakaan yhtään lisää halua lapata sisään tavaraa kun muutenkin on tukala olo. Vatsa toimii harvoin ja kaasua riittää, onko kellään mitään neuvoa jolla voisi oloa ilman lääkkeitä helpottaa?

Mulla on tosi vaihtelevaa mitkä ruoat tökkii. Voi olla että toisena päivänä yksi leipä on ainoa jota saan alas ja seuraavana se vain pyörii suussa. Välillä en pysty kuvittelemaan yhtään ruokaa jota voisin niellä. Saan silti aina jotain alas mutta on tosi epämiellyttävää, etenkin ihmiselle joka on oikea kulinaristi ja jolle nyt paras mahdollinen annos voi olla nuudeli koska se on pehmeää
 
Samaan aikaan iskee sellainen vellova krapulamainen huono olo joka kestää koko illan. Ei tee mieli syödä mitään ja kaikki ällöttää.

Itse olen kokenut vastaavaa oloa raskauden ukopuolella nestehukan seurauksena. Mä olen aina ollut vähän huono juomaan tarpeeksi vettä ja tämä kuulostaa just siltä miltä tuntuu iltasin jollen ole pitänyt huolta juomisesta. Varsinkin jos on töissä ollut tosi kiire päivä eikä ole ehtinyt pitämään taukoja normaalisti. Mut tämä on tosiaan mulla raskauden ulkopuolella, nyt raskaana samaa ongelmaa ei ole ollut kun on tullut pidettyä lisämotivaation ansiosta paljon tarkempaa huolta nestetasapainosta.
 
En enää muista missä ketjussa oli radiasiaa mutta ehkä täältäkin tavoittaa: millaisia ruokavalio-ohjeita olette saaneet? Mä sain viimeksi paperilla jota ei ole tallessa. Ajattelin että voisin niitä taas katsella että saisi verensokerin jotenkin hallintaan tän jatkuvan nälän kanssa, vaikka ei radia olekaan nyt todettu.
 
Voisi laittaa varmaan tuosta radista ihan oman ketjun kun siitä varmaan tosi paljon puhetta tulee kuitenkin...
 
Laitoin oman ketjun tuonne radi-asioista mutta toki siis voi täälläkin asiasta keskustella :happy: tuli vaan mieleen että siitä tosiaan tulee varmaan niin paljon asiaa. Itu1 kysymykseen liittyen, tuolla jossain aiemmin olikin puhetta, että radi-ruokavalio-ohjeissa suositellaan ihmeen paljon leipää. Ainakaan itse en kyllä siltä osalta noudattanut ohjeita, ei olisi sokerit pysyneet muuten alhaalla. Lihaa, kasviksia (paitsi perunaa ja riisiä) ja juustoja voi ohjeen mukaan syödä laskematta hiilareita. Muista maitotuotteista, hedelmistä ja marjoista ja viljatuotteista sitten lasketaan. Ja tietysti herkut, esim karkit. Eli itse ainakin käytännössä lisäsin kasvisten määrää ja vähensin perunaa, riisiä ja pastaa. Jätin yogurtit ym pois ja karkit. Leipänä söin Vaasan kaurasydän- nimistä leipää, siinä oli vähän hiilareita. En kyllä joka aterialla tosiaan leipää syönyt kun en syö normaalistikaan enkä ymmärtänyt miksi leipää pitäisi niin paljon syödä, mutta aamupalalla ja iltapalalla siis. Olisiko vähän hiilareita ollut myöa niissä Fazerin juuresleivissä, kannattaa vähän leipäosastolla vertailla niitä hiilarimääriä pakkauksista.
 
ääh, pahaolo tuli takaisin, oli jo hetken poissa ja kerkesin asiasta jo iloitsemaan että nyt on pahin takana.. Väsymyskin välillä ihan hurjaa, eilen nukuin 3h päikkäritkin.. Kaiken muun ajan olin hommissa, kävin vain kotona "vähän" lepäämässä, puoliltaöin sit kotiin vasta takaisin, aamulla olin jo 7 aikaan täydessä vauhdissa
 
Takaisin
Top