Millaisia raskausoireita sinulla on?

Kiva kuulla että muillakin on olot helpottaneet. Itselläni myös, ja toki mietin että loppuiko liian aikaisin.
 
Mulla on paha olo oikeastaan vasta tullut. Ehkä jonkun pari viikkoa oksettanut melkein koko ajan, mitään ei tekisi mieli syödä, mutta on pakko, koska muuten olo on vielä hirveämpi. Jogurtti on ainoa mitä on kiva syödä. Nyt siis viikot 11+5. Onneksi oon ollut sairauslomalla yli viikon tän flunssan takia, en olisi pystynyt töihin mennäkään.
 
Täällä kans alkanut pahoinvointi helpottaa! Pientä etovaa oloa sillon tällöin mutta huh olen onnellinen toivottavasti pysyykin poissa :D rv 10+5
 
Mä saan tässä oireettomuudessa ja epävarmuudessa vähän mielenrauhaa siitä, että vatsa on kyllä koko ajan kasvanut ja varsinkin päivisin iltaa kohden näyttää kyllä hyvin vakuuttavasti raskausmahalta eikä sitä kovin hyvin pysty kauaa enää peittelemään, varsinkin jos unohtaa olla "varuillaan" eikä kiinnitä siihen itse huomiota. Jotenkin ajattelisin, että jos tämä meidän minityyppi olisi kuukahtanut jo joskus 3 viikkoa sitten niin oisko tuo vatsakaan jatkanut kasvuaan..?
 
Mä saan tässä oireettomuudessa ja epävarmuudessa vähän mielenrauhaa siitä, että vatsa on kyllä koko ajan kasvanut ja varsinkin päivisin iltaa kohden näyttää kyllä hyvin vakuuttavasti raskausmahalta eikä sitä kovin hyvin pysty kauaa enää peittelemään, varsinkin jos unohtaa olla "varuillaan" eikä kiinnitä siihen itse huomiota. Jotenkin ajattelisin, että jos tämä meidän minityyppi olisi kuukahtanut jo joskus 3 viikkoa sitten niin oisko tuo vatsakaan jatkanut kasvuaan..?

Periaatteessa mahdollista, että istukka ja kohtu jatkais edelleen kasvua
 
Jaah no niin, uusi oire näin rv 11 kynnyksellä. Oikein tunnen miten tuo kohtu kasvaa. Ihan kuin joku pumppaisi alavatsaan ilmaa..o_O Nyt tiedän miksi raskaana olevat naiset käpälöi vatsaansa koko ajan.. ite koko ajan meinaan hieroa sitä, josko se vähän helpottaisi. Huh. Mitenköhän pärjää sit kun tuo vatsa ja sen sisältö on oikeesti iso??:facepalm:
 
Alkuviikoilla oireina oli jäätävä paleleminen, väsy ja hirveä nälkä koko ajan. 2 vk sitten alkoi etomaan, n. viikko sitten aloin yökkimään ja oksentaan ehkä kerran päivässä ja eilen oksensin ehkä 5 x kaikki melkein mitä söin.. Viikkoja ehkä n. 8 +. En muista viimeksi olleen näin rajua tässä vaiheessa. No, tänään vasta pari kertaa yökkinyt ja heti huoli, miksi yhtäkkiä näin muuttui... Eli mikään ei ole hyvä. Onko muilla vaihdellut näin ja taas palannut pahoinvointi? Viimeksi tätä kesti n. 12 viikoille ainakin, eli "pitäisi" kyllä vielä jatkua, jos kaikki ok tuolla.
 
Voi kamala mikä olo on ollut, kun on pääsiäisenä syöty vaikka mitä herkkua, oikeastaan oikeeta ruokaa ei ole tullut syötyä ollenkaan :wtf: huomenna paluu terveelliseen ruokavalioon! Luoja kiitos!
 
Voi kamala mikä olo on ollut, kun on pääsiäisenä syöty vaikka mitä herkkua, oikeastaan oikeeta ruokaa ei ole tullut syötyä ollenkaan :wtf: huomenna paluu terveelliseen ruokavalioon! Luoja kiitos!

Täällä vähän sama. Kauhea närästys jo toista päivää putkeen.
 
Kyllä mulla ainaki pahoinvoinnin suhteen vaihtelee. Mulla siia on ne lääkkeet mutta esim. Nyt tänä aamuna yökkiny ja oksettanu paljon enempi entä eilen esim. Vaihtelu ihan normaalia.

Muita oireita on nyt edelleen nännien arkuus. Tais kadota jossain vaiheessa mutta nyt takas.. ja ummetus ja turvotus uusina.
 
Pystyttekö olemaan vielä vatsallaan? Mulla kovalla alustalla alkaa tuntua epämiellyttävältä, sängyssä menee vielä jotenkuten. Luin tossa just sellasta liikunta ja hyvinvointikirjaa, jossa sanottiin ettei vatsa- eikä selinmakuuta suositella enää viikon 16jälkeen. Yllättävän aikasin, miten mä sit nukun.. :bookworm:
 
Pystyttekö olemaan vielä vatsallaan? Mulla kovalla alustalla alkaa tuntua epämiellyttävältä, sängyssä menee vielä jotenkuten. Luin tossa just sellasta liikunta ja hyvinvointikirjaa, jossa sanottiin ettei vatsa- eikä selinmakuuta suositella enää viikon 16jälkeen. Yllättävän aikasin, miten mä sit nukun.. :bookworm:
Oon ite vasta 9+1 joten vatsaa ei vielä ole. Sängyssä vielä tulee nukuttua mahallaan, mutta esim. jumpassa jos on tehty lattialla mahallaan jotain liikkeitä se tuntuu epämukavalta. En tiedä onko se "henkistä", että ahdistaa olla "vauvan päällä" raskaana.
 
Täällä vähän sama. Kauhea närästys jo toista päivää putkeen.

Täällä sama. Liikaa makeita herkkuja ja huomasi että siitä tulee huono olo. Muuten mun huonovointisuus onkin ollut poissa jo koko pääsiäisen ajan! Mutta tuntuu et ei oikein mitään tee mieli syödä ja ruokahalu on osittain kadonnut. Pienestäkin annoksesta tulee tosi täyteen ja jos tulee liian täyteen niin tulee paha olo. Muita oireita on vaan jäätävä väsymys koko ajan ja iltaisin vatsaa turvottaa, mut sitäkään ei enää niin paljon kun aiemmin.
 
Pystyttekö olemaan vielä vatsallaan? Mulla kovalla alustalla alkaa tuntua epämiellyttävältä, sängyssä menee vielä jotenkuten. Luin tossa just sellasta liikunta ja hyvinvointikirjaa, jossa sanottiin ettei vatsa- eikä selinmakuuta suositella enää viikon 16jälkeen. Yllättävän aikasin, miten mä sit nukun.. :bookworm:

Sängyssä pystyy olemaan vatsallaan, lattialla ei. Mun muistaakseni on ihan ok nukkua selällään niin kauan kun se itsestä hyvältä tuntuu, jossain vaiheessa vauva painaa niin että selällään tulee tosi paha olo, itellä alkoi viime raskaudessa muistaakseni joskus 28 viikolla tulla niin paha olo selällään ettei kestänyt olla enää selällään edes neuvolassa sen aikaa että sykkeet kuunteli, tuntui että taju lähtee :wtf:
 
Mä oon huomannut että mua närästää esim Omenamehu ihan välittömästi juonnin jälkeen.
 
Pystyttekö olemaan vielä vatsallaan? Mulla kovalla alustalla alkaa tuntua epämiellyttävältä, sängyssä menee vielä jotenkuten. Luin tossa just sellasta liikunta ja hyvinvointikirjaa, jossa sanottiin ettei vatsa- eikä selinmakuuta suositella enää viikon 16jälkeen. Yllättävän aikasin, miten mä sit nukun.. :bookworm:

Aamulla pystyy olemaan sängyllä vatsallaan mutta heti kun syö niin alkaa sattumaan. Mut oon tykänny olla nyt kyljellään niin että vähän vatsan sivua osuu, sillon ei paina liikaa :)
 
Mä just testailin äitiysjoogaa nettiversiona. Olen tosin joogannut muutenkin vuoden vaihteesta alkaen, mutta nyt tuntui että on turvallisempi vaihtaa äitiysversioon kun jotkut liikkeet jo painaa kohtua inhottavasti. Mulla vaan tämä pahoinvointijakso, raudanpuute ja kaikki vei ihan totaalisesti voimat eikä tuokaan tunti oikein mukavalta tuntunut. Tuntuu ettei ole yhtään lihasta kehossa ja alkoi oksettaa puolivälissä tuntia. Täytynee vaan hyväksyä, että keho vaatii lepoa tässä vaiheessa, vaikka hirvittääkin kunnon romahtaminen. Hartiajumeihin oon toisen tyyppisistä joogatunneista onneksi löytänyt helpotusta, restoratiivisempia tunteja oon pystynyt tekemään. Yleisesti ottaen suosittelen kyllä joogaa. Mulla se on parantanut ryhtiä, hengitystä ja rauhoittumista, lisännyt kehon tuntemusta ja liikkuvuutta ja ennen kaikkea henkisesti ollut kyllä hieno kokemus kun onkin pystynyt tekemään juttuja joiden luuli olevan itselle mahdottomia. :)
Mistä löysit netistä äitiysjoogaa? Tai siis onhan sitä paljonkin, mutta haluaisin kuulla onko löytynyt joku hyvä sivusto/video? Lainasin ite kirjastosta äitiysjoogakirjan, mutta sen avulla on vähän hankala tehdä kun mulla on niin huono muisti etten ikinä opi niitä liikkeitä ulkoa. Oon aiemmin harrastanut astangajoogaa joten ihan uus laji tää ei mulle oo.

Mulle on tullut nyt uutena oireena närästys ja tää on kyllä todella inhottavaa. Yritän nyt löytää ensin helpotusta ruokavaliolla ja vasta viimeisenä vaihtoehtona rennie. Oon myös nyt oksentanut pari kertaa hampaiden pesun yhteydessä. Viikkoja 10-11 ja tuntuu että oireet vaan pahenee. Eikö niiden pitäis ruveta helpottaan tässä vaiheessa o_O
 
Mistä löysit netistä äitiysjoogaa? Tai siis onhan sitä paljonkin, mutta haluaisin kuulla onko löytynyt joku hyvä sivusto/video? Lainasin ite kirjastosta äitiysjoogakirjan, mutta sen avulla on vähän hankala tehdä kun mulla on niin huono muisti etten ikinä opi niitä liikkeitä ulkoa. Oon aiemmin harrastanut astangajoogaa joten ihan uus laji tää ei mulle oo.

Mulle on tullut nyt uutena oireena närästys ja tää on kyllä todella inhottavaa. Yritän nyt löytää ensin helpotusta ruokavaliolla ja vasta viimeisenä vaihtoehtona rennie. Oon myös nyt oksentanut pari kertaa hampaiden pesun yhteydessä. Viikkoja 10-11 ja tuntuu että oireet vaan pahenee. Eikö niiden pitäis ruveta helpottaan tässä vaiheessa o_O

Mulla on Yogaia käytössä eli maksullinen palvelu. On kyllä ollut hintansa väärti, kun on ollut niin matala kynnys tehdä kotona sen verran kun kykenee silloin kun huono olo sattuu sallimaan. Varmaan jotain ilmaisiakin juttuja löytyy. Tarviin kyllä ihan sen suullisen selostuksen mitä tapahtuu, en kuvallisten/kirjallisten ohjeiden kanssa joogaa olisi oppinut. :grin Huomasin että enää ei mahallaan voi maata, joten vaihdan suosiolla kokonaan äitiystunteihin.

Täällä menossa rv 12+ ja edelleen oksennus lentää, valitettavasti ei loppunut kuin taikaiskusta tuohonkaan etappiin...
 
Mulla on Yogaia käytössä eli maksullinen palvelu. On kyllä ollut hintansa väärti, kun on ollut niin matala kynnys tehdä kotona sen verran kun kykenee silloin kun huono olo sattuu sallimaan. Varmaan jotain ilmaisiakin juttuja löytyy. Tarviin kyllä ihan sen suullisen selostuksen mitä tapahtuu, en kuvallisten/kirjallisten ohjeiden kanssa joogaa olisi oppinut. :grin Huomasin että enää ei mahallaan voi maata, joten vaihdan suosiolla kokonaan äitiystunteihin.

Täällä menossa rv 12+ ja edelleen oksennus lentää, valitettavasti ei loppunut kuin taikaiskusta tuohonkaan etappiin...
Kiitos, täytyykin vilkaista millainen toi on.
 
Takaisin
Top