Millaisia raskausoireita sinulla on?

Onko kellään ollut huimausta? Mua on nyt jostain syystä alkanut huimata/pyörryttää. Inhottava tunne ja joutuu nopeesti hakeutumaan pitkälleen.

Ihan sellainen vakio-oire mulla. Siis esiintyy matala verenpaineen takia toisinaan muutenkin, mutta raskauden aikana erityisesti. Jos nousee liian äkkiä ylös niin sumenee silmissä, tai jos on kauan tolpillaan ja liikenteessä niin rupeaa pyörryttämään. :inpain: Eilen olin lasten kanssa markkinoilla ja kierrettiin kirppis, niin rupesi pyörryttämään siellä kirppiksellä. Oli vaan pakko vähäksi aikaa kyykistyä "tutkimaan alahyllyjä" etten tyystin luuhistunut sinne. Raitis ilma myös auttaa, ja kannattaa pitää nestetasapainosta huolta! Jos olis oikein fiksu niin olisi joku vaikka mehutetra aina mukana, tai edes vesipullo. Muistan että tuota ykköstä ku odotin niin harrastin useinkin kaupassa sitä alahyllyjen tutkailua ku rupesi heikottamaa eikä sattunut aina mitään penkkiä siihen hätään löytymään... Se vaan oli loppua kohden sikäli vähän epäkäytännöllistä että ylös pääseminen oli välillä työn ja tuskan takana sen mahan kanssa. :hilarious:
 
Onko kellään ollut huimausta? Mua on nyt jostain syystä alkanut huimata/pyörryttää. Inhottava tunne ja joutuu nopeesti hakeutumaan pitkälleen.
Mulla oli varsinkin vkoilla 11+ ja 12+, nyt mennään 13+ ja enää ollut ihan pari kertaa huimausta/voimat veks. Se alkoi aina seistessä tai pystyssä ollessa mutta helpotti kun istuutui. Nyt ollut jo tosiaan helpompaa, kohta 14+.
 
Onko kellään ollut huimausta? Mua on nyt jostain syystä alkanut huimata/pyörryttää. Inhottava tunne ja joutuu nopeesti hakeutumaan pitkälleen.
Mulla on välillä semmoisia yhtäkkisiä "tyhjäpää"-oloja. Ei kovin voimakasta huimausta että olisi vaarana kaatua tai pyörtyä, mutta tulee semmoinen hetkellinen humahdus ja tuntuu että joutuu hetken olemaan paikoillaan ihan varmuuden vuoksi. Ei tarvitse aina edes rasitusta että se iskee, muutaman kerran on tullut ihan vaan sillä että olen istunut työpöydän ääressä ja tuijottanut tietokoneen ruutua.

Mua on vähän jännittänyt että räjähtääkö mun kasvojen iho kuin kovasti kukkimaan raskauden myötä. Mulla ei ikinä ole ollut kummoisesti finnejä ja iho on ollut tosi helppo ja hyväkuntoinen, eikä niitä finnejä ole kyllä tullut vieläkään, mutta punaisia pilkkuja tulee ja menee. Vähän kuin luomen alkuja ilmaantuu kasvoille ja kaulaan, semmoisia eri kokoisia punaisia pisteitä jotka ei kutise eikä muutenkaan oireile mitenkään ja ne ajan myötä haalistuvat. Nytkin on yksi leuan alla, yksi alaluomessa, molemmissa ohimoissa yhdet, nenänpielessä yksi ja hiusrajassa kaksi. Toisessa silmäkulmassa oli yksi ja poskessa yksi, mutta ne ovat nyt jo haalistuneet melko näkymättömiin. Muualla vartalossa en ole näitä huomannut, vain kasvoilla ja kaulassa. Tiedä sitten että onko ne jotain luomia mitkä vaan ovat sitten haaleampia, tai tummuvatko ne myöhemmin semmoisiksi ruskeiksi.
 
Alan olla todella epätoivoinen tämän pahoinvoinnin, pyörrytyksen ja voimattomuuden kanssa. Nyt alkoi viikko 13, eikä helpota. Esikoisen kohdalla helpotti jo viikolla 11, enkä muista että olisin ollut näin väsynyt ja iloton ollenkaan.

Haluaisin päästä urheilemaan ja elämään muutenkin mahdollisimman normaalia elämää!
 
Alan olla todella epätoivoinen tämän pahoinvoinnin, pyörrytyksen ja voimattomuuden kanssa. Nyt alkoi viikko 13, eikä helpota. Esikoisen kohdalla helpotti jo viikolla 11, enkä muista että olisin ollut näin väsynyt ja iloton ollenkaan.

Haluaisin päästä urheilemaan ja elämään muutenkin mahdollisimman normaalia elämää!

Mulla aivan samat fiilikset. Nyt taas sellanen olo, että ilta menee sängyssä koomatessa :sad001 Haluaisi saada elämänilon takaisin. Pikkuhiljaa on parempi olo, mutta aina illaksi alkaa painaa enemmän...
 
Mulla oli pahin oksennusvaihe viikoilla 5-9. Oksensin monta kertaa päivässä ja heräsin yölläkin oksentamaan. Kuukauden siis aika lailla kyvytön muuhun ja tämän jälkeen kunto aivan nolla.
Kävin hypnoosissa ja joko se tai aika helpotti ja nyt olen viimeiset viikot oksentanut vain noin 4 kertaa viikossa. Ehdottomasti siis voitto, koska nyt voi jo syödä muutakin kuin smoothieita ja jugurttia.
Nyt siis rv 15 ja mietin, että koskakohan tämä helpottaa vai pitääkö jo tottua, että oksentaminen on päivärutiini :D Apua! Seuraavaksi tutustun tuohon histamiini-ruokavalioon, kiitos vinkistä :)
Muita ketkä vieläkin oksentaa?
 
Mä todella toivon että saat apua siitä ruokavaliosta tohon oloon!:Heartred:smiley-angelic001 Ootko muuten yhtään tietoinen sun verensokereista? Niidenkin rankka ailahtelu saattaa aiheuttaa tuota oksentelua..Pakko pistää kaikki kortit pöytään jos niistä edes joku saisi mahdollisesti apua pahaan oloon:sorry:
 
Mä todella toivon että saat apua siitä ruokavaliosta tohon oloon!:Heartred:smiley-angelic001 Ootko muuten yhtään tietoinen sun verensokereista? Niidenkin rankka ailahtelu saattaa aiheuttaa tuota oksentelua..Pakko pistää kaikki kortit pöytään jos niistä edes joku saisi mahdollisesti apua pahaan oloon:sorry:
En ole kyllä verensokereista tietoinen. Pitää ottaa ne neuvolassa puheeksi. Kiitos :)
Tutkin myös histamiinipitoista ruokavaliota, eikä siellä juuri mitään ollut mitä olisin syönyt :/
 
Iltapäivisin on ruvennut väsyttämään ja KUNNOLLA. Ihan kuin olisi puulla päähän lyöty ja saa tosissaan tehdä töitä ettei nukahtaisi pystyyn. :shifty:
 
Onko muita keillä vielä näin 12+ viikoilla on / ollut vielä rinnat kipeät? Enimmäksee nännit :meh: Rupee oikeesti ärsyttää :arghh:
 
Onko muita keillä vielä näin 12+ viikoilla on / ollut vielä rinnat kipeät? Enimmäksee nännit :meh: Rupee oikeesti ärsyttää :arghh:

Viikkoja 16+0 ja yhä vaan on kipeät aina hetkittäin, ja ihan järjettömän arat kylmälle! Kiva kaupassa käydä ku joutuu hiplaamaan rintoja ku niitä rupeaa juilimaan niin vietävästi siellä kylmähyllyjen välissä... :oops: Pitäis yrittää muistaa laittaa liiveihin sellaiset lämmittimet, tai edes pukea joku neuletakki mikä erityisesti suojaa tuosta rintojen kohdalta. Ei varmaan tietty auta yhtään rintojen herkkyyteen se että imetän yhä... Välillä on ihan ok enkä muista koko rintoja, mutta sitte välillä iskee oikein kunnolla joku juiliminen ja jos ei kylmä tekisi niin häijyä niin varmaan kotona kulkisin ilman paitaakin...
 
.. ja mikä uhkeus tuntuu olevan päällä myös. Tuohon suojaamiseen olen käyttänyt aina tarpeen mukaan kaulahuivia, aiemmin villaista ja nyt kevät, kyllä nekin lipareet on toistaiseksi auttaneet esim siellä kylmähyllyllä tai kovassa tuulessa.
 
Onko muita keillä vielä näin 12+ viikoilla on / ollut vielä rinnat kipeät? Enimmäksee nännit :meh: Rupee oikeesti ärsyttää :arghh:

Jep. Tuntuu että menee vähän kausittain. Välillä muutaman viikon kipeät ja sit muutama viikko ei.
 
Mulla tuli kans toissa iltana vähän haaleaa vuotoa, minkä huomasin vaan pyyhkiessä. Soitin äippäpolille ja he eivät olisi huolissaan :sorry: Mut itel vähä ristiriitaiset tunteet ku nyt menossa 13+3 enkä oo vielä liikkeitä tuntenu mut viikko sit ultrassa oli kaikki hyvin.. En sit tiä johtuko liiallisesta rasituksesta vai onko vaan kuivat limakalvot.. Eise kyllä kestänyt kuin sen illan. Kerkesin kaksi yötä käyttää sitä Lactal Balancea et en sit tiä olisko se voinu ärsyttää :confused005
 
Ootteko nostellut raskaita asioita ennen vuotoa tai äkkiseltään lapsia?
Mulla oli viime raskaudessa päivän kestävää pientä rusehtavaa vuotoa joka alkoi heti kun nostin vajaa 20kg 4vuotiaan äkkiseltään leikissä ja ainakin neuvolassa epäilivät johtuvan siitä terve poika syntyi siitä huolimatta, myös tokan kanssa tuli pientä rusehtavaa tuhrua silloin tällöin mutta kaikki meni silti hyvin
 
Kannattaa nispunen soittaa neuvolaan ja pyytää vaikka testiä tulehduksen poissulkemiseksi ja jos pääsisit kuunteleen sykkeitä vaikka? Yhdyntäkin aiheuttaa herkästi veristä vuotoa, joskaan tuskin kovin pitkäksi aikaa. Tsemppiä! Toivottavasti vuoto pian normalisoituu.
 
Minulla on tässä raskaudessa tullut jo useamman kerran päivän-pari kestävää rusehtavia vuotoa. Enemmän oli ihan alkuraskaudessa, nyt ei taas hetkeen ole ollut.

Esikoista odottaessa juurikin rv 15 tai 16 tuli yhtäkkiä vessakäynnillä runsaasti ihan kirkasta verta. Pelästyin hirveästi ja pääsin sairaalaan tarkistukseen. Kaikki oli hyvin eikä veri tullut kohdusta. Limakalvot vaan niin kuivat ja ohuet, että jostain se vuoto sitten tuli.

Mutta kannattanee olla yhteydessä neuvolaan, etenkin jos vatsassa tuntuu oudolta.
 
Takaisin
Top