Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään tuli ekat oksennukset. Edellisessä raskaudessa ei ollut oikeastaan ollenkaan pahoinvointia, joten mietityttää oisko tää nyt sit eri sukupuolta. :) Vai onko ne teoriat ihan höpöhöpöä?
Mulla on molempia, eikä raskauksissa ollu eroja.
 
Oon aivan poikki ollut välillä. Jumpsahtelee, sydän jyskyttää ja kaamea väsy. Aamulla hetken tuntuu ylösnousun jälkeen öklö mut menee ohi n. 5min päästä. Töitä iltamyöhään. Huh huh.
 
Heipsan!

Onkos kellään ollu menkkamaista juilintaa nii selässä kuin mahassa, vaihtelevasti?

Mulla ei siis menkkojen aikaan edes ole tälläistä juilintaa nii mietin onko tää nyt huolestuttavaa...
Itseä mietityttää tietty mut mitää ei oo vuodellu ja raskausoireita edelleen on nii vahva usko raskauteen mut mitä tää juiliminen ja särky on..

Nii ja tosiaan 3 lapsi tulossa ja edellinen syntyi hätäsektiolla nii mietin voisiko sekin vaikuttaa o_O:scratch
 
Heipsan!

Onkos kellään ollu menkkamaista juilintaa nii selässä kuin mahassa, vaihtelevasti?

Mulla ei siis menkkojen aikaan edes ole tälläistä juilintaa nii mietin onko tää nyt huolestuttavaa...
Itseä mietityttää tietty mut mitää ei oo vuodellu ja raskausoireita edelleen on nii vahva usko raskauteen mut mitä tää juiliminen ja särky on..

Nii ja tosiaan 3 lapsi tulossa ja edellinen syntyi hätäsektiolla nii mietin voisiko sekin vaikuttaa o_O:scratch

Mulla tehty kaksi sektiota ja mulle on tullut kiinnikkeitä jonku verran ni ne ainakin mulla aiheuttaa ikäviä ja koviakin kipuja että juilimisia. Repäsykivut on ikävimpiä:confused:
Mulle tuli kiinnikkeitä jo ekan sektion jälkeen, joten ehkä sullakin johtuu niistä?
 
Heipsan!

Onkos kellään ollu menkkamaista juilintaa nii selässä kuin mahassa, vaihtelevasti?

Mulla ei siis menkkojen aikaan edes ole tälläistä juilintaa nii mietin onko tää nyt huolestuttavaa...
Itseä mietityttää tietty mut mitää ei oo vuodellu ja raskausoireita edelleen on nii vahva usko raskauteen mut mitä tää juiliminen ja särky on..

Nii ja tosiaan 3 lapsi tulossa ja edellinen syntyi hätäsektiolla nii mietin voisiko sekin vaikuttaa o_O:scratch

Mulla oli edellisessä raskaudessa läpi odotuksen menkkamaisia kipuja, jotka muistuttivat supistuksia, mutta mitään haittaa ei kivuista ollut ja poika syntyi rv40+2. Aluksi olin varma että tulee keskenmeno ja keskiraskaudesta asti epäilin että syntyisi etuajassa, mutta turhia huolia olivat :)
Ja nyt sitten huolestuttaa kun ei ole mitään juilintoja tai tuntemuksia vatsalla :arghh:
 
Heps! Onkos kellään oireetonta? Mulla vain satunnaisia finnejä ja rinnat kipeät ja turvonneet. Ei mitään muuta ja tottakai heti nousee ajatus siitä onko kaikki hyvin. Esikoisesta muistan hurjan oirekirjon. Huomenna 5+4 ja pääsen ultraan. Hcg oli yli 2000 eli eikös siellä pitäisi näkyä jotain jo...
 
Heps! Onkos kellään oireetonta? Mulla vain satunnaisia finnejä ja rinnat kipeät ja turvonneet. Ei mitään muuta ja tottakai heti nousee ajatus siitä onko kaikki hyvin. Esikoisesta muistan hurjan oirekirjon. Huomenna 5+4 ja pääsen ultraan. Hcg oli yli 2000 eli eikös siellä pitäisi näkyä jotain jo...
Eipä noita oireita ole täälläkään näkyny. Sellanen: oho olen raskaana- raskaus :grin viime viikolla kuitenkin ultrassa jo syke näky. Ainoo on ollu palelu mut sekin selittyneen kilpirauhasarvoilla. Ei muissakaan raskauksissa ole alkuun oireita ollu. Loppuajasta vaivaa siitäkin edestä:shifty:
 
Mulla myös menkkamaista juilintaa ollut lähes koko ajan. Pelottaa kyllä että kipu pahenee ja vuoto alkaa. En muista oliko viimeksi sama..
 
Mulla tehty kaksi sektiota ja mulle on tullut kiinnikkeitä jonku verran ni ne ainakin mulla aiheuttaa ikäviä ja koviakin kipuja että juilimisia. Repäsykivut on ikävimpiä:confused:
Mulle tuli kiinnikkeitä jo ekan sektion jälkeen, joten ehkä sullakin johtuu niistä?


Mullekkin on tehty 2 sektiota ja nyt pelottaa sekin ihan hirveästi miten vatsa/kohtu kestää kolmannen leikkauksen!
Viime sektiossa mua kursittiin kasaan melkeen puoltoista tuntia, aina ratkes ompeleet jostain eri kohdasta ja tuli vuoto...

Mulle ei siltikään sanottu mitään, että en sais enään saada lapsia tai että pitäis odottaa vaikka se vuosi tai kaksi, mikä kai on suositus. Nyt ei tuu kyllä ihan sitä vuottakaan jos tää menee loppuun.

Miten sun sektiot on sujunut? :)
 
Mulla tehty kaksi sektiota ja mulle on tullut kiinnikkeitä jonku verran ni ne ainakin mulla aiheuttaa ikäviä ja koviakin kipuja että juilimisia. Repäsykivut on ikävimpiä:confused:
Mulle tuli kiinnikkeitä jo ekan sektion jälkeen, joten ehkä sullakin johtuu niistä?


Repäisykipuja mulla ei oo vaa semmosta tasasta jomottelua :D

Sekin voi olla, mulla vielä pystyhaava nii varmaa ärsyyntyy viel hormoneistaki paljo.
 
Mullekkin on tehty 2 sektiota ja nyt pelottaa sekin ihan hirveästi miten vatsa/kohtu kestää kolmannen leikkauksen!
Viime sektiossa mua kursittiin kasaan melkeen puoltoista tuntia, aina ratkes ompeleet jostain eri kohdasta ja tuli vuoto...

Mulle ei siltikään sanottu mitään, että en sais enään saada lapsia tai että pitäis odottaa vaikka se vuosi tai kaksi, mikä kai on suositus. Nyt ei tuu kyllä ihan sitä vuottakaan jos tää menee loppuun.

Miten sun sektiot on sujunut? :)

Mulle on tehty sektiot lonkkien virheasennon vuoksi, ei vaan lantio aukea niin ettei vauva jäisi synnytyksessä jumiin.

Mulla aina pitänyt olla väh. Vuosi väliä ja no mulla harvinainen sidekudossairaus ni mun sektiot on ollu aika tapahtuma rikkaita:grin
Ekassa sektiossa menetin verta 2 litraa ja kohtu repeili ommellessa joten mua sitten parsittiin kasaan 2h kahden lääkärin voimin. Osastolla olin viikon ja sain lisä verta.

Toisella kerralla oli kiinnikkeitä aika reilusti ja taas vuodin reilut 2 litraa, kasaan parsittiin reilu pari tuntia. Sektiosta viikon päästä aloin vuotamaan ihan hulluna ja meni päivystykseen jossa todettiin että oon vuotanut viikon ajan kohtuun ja nyt vasta alko vuotaa ulos asti. Mulla oli jäänyt kohdun supistuminen kesken ja siellä sit päätti pari suonta vuotaa. Kokeiltiin imukaavintaa, ei toiminut. Nukutus ja kaavinta, vuoto lisääntyi joten laittoivat ballongin joka lopetti vuodon. Ainut vaan että ballonki oli viallinen ja se ei sit suostunutkaan tyhjentyä. Siinä sit lääkärit soitteli joulunvälipäivinä ruotsiin että mitä tehdään:rolleyes: lopulta ballongin letku poikki ja se onneks toimi koska toinen vaihtoehto ois ollu neulan työntäminen sektioarven läpi kohtuun:confused:

Ja tästä noin viikon päästä sain pahan kohtutulehduksen ja menin taas viikoks osastolle:grin

Eli sektioiden takia oon saanut 3 kertaa lisä verta ja ollu vähän ongelmia, mutta ongelmat kyllä johtunut mun sairaudesta eikä itse sektiosta:) Ja eipä mua kyllä vieläkään jännitä tai pelota sektio ko aika hyvin noi lääkärit jo osaa varautua mun kropan heittämiin haasteisiin :happy:

Ja eipä siinä valitsisin aina sektion mieluummin kuin alatiesynnytyksen vaikka mulla ei oiskaan vikaa lantiossa, niin paljon tutuilla ollut ongelmia normaalissa synnytyksessä.. Ja kun ne ongelmat ei oo vaan äidillä vaan myös sillä lapsella. :sad001
 
Hui, noiden sektiojuttujen jälkeen toivon vaan, että oma alatiesynnytys menee yhtä hyvin kuin viimeksi.
Itekin kuullut alatiesynnytyksestä lähipiiristä pahojakin juttuja, on äiti ollut muutaman päivän teholla mm. kun oli 5,5kg vauva revitty alateitse ulos kolmen päivän synnyttämisyrityksen jälkeen jne..
Synnyttäminen jännittää kyllä silti, repeäminen lähinnä.. toivottavasti toinenkin on suht pieni. Esikko painoi 3006g ja syntyi 39+3. Minulle ei tullut naarmun naarmua synnytyksessä.

Itsellä tulossa varmaan aamupahoivoinnit kuvioon kuitenkin, tänä aamuna meinasi jo olla huono olo. Se meni ohi kun oli pakko esikon kanssa touhuta ja tajusin syödä lisää.
Krapulaolo ainakin jo nostaa päätään, päätä särkee, huimaa, väsyttää ja niitä rytmihäiriöitäkin on.
 
Mulla ei tullut esikoisen synnyttämisestä muuta kuin pientä nirhaumaa ja toisesta repes niin että sain oikein muutaman tikin (ei siis sekään kovin paha). Vaikka molemmat olivat samankokoisia, mutta nuorimmaisesta ponnistus aika oli puolet lyhyempi, niin ehkä se vaikutti siihen että repesi enemän o_O
Itse en kyllä sektioon haluaisi, ellei olisi ihan pakko.
 
Miun ponnistusaika esikoisesta oli 3min, jos meinas nopeutua tuosta niin sit varmaan repeileekin.. toivon, etten tunne sitä...
Pelkään myös joutuvani synnyttämään autossa tai ambulanssissa, ilman osaavia käsiä..... ei oo enää sekään kovin epätavallista, kun ruvetaan parin tunnin matkan päähän ajelemaan.
 
Minun pahimpia pelkojani on että joutuisin synnyttämään tien päällä. Pahimmassa tapauksessa tulee vielä yleisöä tölläämään ja kuvaamaan kännyköillä ja juttu iltapäivälehtiin. Varmaan jos joskus pääsen niin pitkälle että alkaa supistelemaan niin istun kuin tatti synnytyssairaalan aulassa enkä suostu lähtemään kotiin vaikka käskettäisiin.
 
Juu no noi mun sektioiden vastoin käymiset johtuu siis ihan vaan huonosta sidekudoksesta ja verenvuototaipumuksesta. Lääkärikin totesi että vaikka voisin synnyttää normaalisti ni pitäisi silti leikata koska vuodan eniten istukan kohdalta.

Ja sektio ei ole ollenkaan paha, koko ajan kätilö sekä lääkäri kertovat että mitä tapahtuu ja mies istunut päänvieressä. Mies aina lähtenyt sitten vauvan mukana ja ovat sitten heräämöön tulleet kun sinne pääsen:)

Kun mun parhaalla kaverilla käynnisteltiin kolme päivää ja loppujen lopuks vauva revittiin imukupilla ulos, eppari tehtiin mutta silti tuli 2-3 asteen repeämät. Vauva kärsi hapen puutteesta ja oli sen takia vastasyntyneiden teholla 3pvä, kaverilla ei vieläkään kunnollista pidätyskykyä joka rajoittaa hänen elämäänsä todella paljon:sad001
Ja kaverin vauva painoi juuri ja juuri kolme kiloa että ei ollut mitenkään isokokoinenkaa.
 
Minä en tietäisi ollenkaan olevani raskaana jollen olisi tehnyt testiä. Tai oikeastaan en ole ihan varma siltikään, kun testit ovat mitä ovat. Muutenkaan ei tunnu oikein miltään. Mietin olenko niin traumatisoitunut aiemmin kokemistani keskenmenoista, ynnä muusta, etten uskalla enää iloita mistään.

Mullakaan ei tuntunut yhtään miltään ennen viime viikkoa. Tein testejä useamman ja aina vaan viiva vahvistui, vaikka olo oli tosi epäuskoinen eiliseen ultraan saakka. Paljon odotettu pahoinvointihan viime viikolla sitten saapui :meh::grin
 
Apuaa. Mun synnytyspelko katosi, kun esikoinen tuli niin helposti, mutta nyt se hiipii takas kun noita kauhukertomuksia lukee :D
 
Takaisin
Top