Millaisia raskausoireita sinulla on?

Voihan väsymys.. ei yhtään hyvä yhistelmä tämä ja kaksi pientä lasta :confused: sitten tulee syötyä kaikkia sokerista väsyneenä :facepalm:
 
Täällä RV ~5? En oo varma. Plussasin 5.1.

Aluks alavatsassa tuntu menkkamaista kipua, nyt se on hälventyny. Joku aika sitten iski jäätävä väsymys, mutta päivät vaihtelee sen osalta tosi paljon. Jonain päivänä nuokun koko työpäivän,toisina taas energiaa ois vaikka kuinka. Nälkä on kans vaivannut tavallista nopeemmin ja mahan murina myös alkaa heti pari tuntia syömisestä.
Mielialat vaihtelee kans jonkun verran, lähinnä uutena se että alkaa ärsyttää tosi helposti. Oon asiakaspalvelutyössä, ja tuntuu että joka päivä pitää pinnistellä ettei sano asiakkaalle töykeästi

Huonoa oloa ei oo onneks ollu ollenkaan. Oon liikkunut normaaliin tapaan n. 4 kertaa viikossa. Ainut mistä huomaa raskauden liikkuessa on toi hengästyminen. Tulee ihan rapakuntonen olo ku joutuu haukkoo happee paljon pienemmissä ponnistuksissa ku aiemmin!
 
Joka aamu herätys 5.45 koko kevään. Okei. Ei la eikä su. Plus teen illat töitä. Lujille ottaa :sad001
 
Saiskin nousta aina 5.45 :grin
Noustaan esikon kanssa monesti 4.30 - ihan viikonloppunakin. Koska on vaan aamuvirkku.
Siitä sitten ite töihin vielä 8 tunniks, onneks on liukuva työaika, pääsee joskus menemään jo 7 jos on herännyt kukon pierun aikaan ja ei jaksa kotona kökkiä.. Illalla kyllä aina uni maistuu jo nyt, saa nähdä loppuraskaudesta.
Onneksi kesälomat sattuu niin, että pidän kesäkuun lomaa ja elokuussa alkaakin äippäloma ja pitänen kaikki tän vuoden loputkin lomat pois, joten taidan olla töissä vain heinäkuun noista kesäkuukausista :joyful:
Vois yrittää esikon unirytmiä siirtää...
 
Mä en ikinä selviäis (ainakaan henkisesti), jos pitäis ennen kuutta töihin herätä :D onneks vasta joko 6.15 tai klo 7. Riippuen vuorosta.
 
Auppa, siihen tottuu :wink
Ja yllättävän nopeasti vielä. Töihin herääminen aikaisin on helppoa, mutta miun mielestä on vaikeeta herätä viikonloppuna heti 4 jälkeen ja pysyä vielä hereillä :grin onneks pääsee heti aamulenkille koirien kanssa, se herättää.
Kahviakaan ei saisi raskauden aikana kitata ihan niin paljon kun sielu sietää, oon tottunut juomaan aamulla jo sen päivän saantisuosituksen.. :rolleyes:
Nyt pitää vähentää. Esikkoa oottaessa ei kahvia tehnyt yhtään edes mieli. Nyt ainakin vielä tekee.
 
Mä tykkäisin kyllä että herättäis lapsien kans aikasemmin, kun nyt ollaan menty jo pari kuukautta että ollaan herätty klo09-10.. aiemmin herättiin klo07 ja se tuntu paljon mukavemmalta :rolleyes: koitan kyllä siirtää meidän rytmiä. Eka neuvolakin kun on klo09.30 niin pakko koittaa herätä aiemmin että keretään :grin

Esikoisesta jäi kahvi kerta heitolla, kun maistui niin pahalta. Kuopuksesta jätin pikku hiljaa pois. Ja nytkin haluaisin jättää kokonaan pois, kun tuntuu vaikealta sitä koittaa rajoittaa.

Eilen meinasin ihan jäätyä, pitkahihaisen päällä pidin hupparia ja tutisin viltin alla. Yöksi oli pakko jättää pitkähihainen ja legginsit jalkaan ja silti tuntu kylmältä. Just kuukausi sitten mietin peiton vaihtoa, kun mulla on paksu untuva peitto millä yleensä tulee liiankin kuuma niin olisin halunnut jonkun ohuemman. No nyt en kyllä selviääsi ohuemmalla! :wideyed: tuli yöllä vähän huono olokin siinä tutissessani, ja olin vaan niin onnellinen että on merkkejä että mun kropassa oikeasti tapahtuu jotain :woot: ollut niin lieviä ja ohi meneviä oireita että vaikeaa muistaa ja uskoa olevansa raskaana.
Rv5+5
 
Väsyttää ihan sikana eikä työt kiinnosta yhtään, ärsyttää vaan! Sama oli esikoistakin odottaessa :rolleyes: Nyt on minusta enemmän pahoinvointia, tulee yleensä yöllä kun yrittää nukkua, sellainen inhottava olo ylävatsassa. Mulla myös kylmä jatkuvasti.

Haaveilen jo äitiyslomastaa ja siitä, että voin jäädä varmaan suoraan kesälomilta, ah! Tulis jo kesä :grin Selvästi usko tähän raskauteen on vahvistunut eikä ole niin epäileväinen olo.
 
Niin paha olo kokoajan, että tekis mieli itkeä! Oksentanut en ihme kyllä oo, mutta se oksetus on kokoajan kurkussa. Tosi etova olo kokoajan, ihan sellanen lamaannuttavan paha ettei pysty kun sängyssä maata ja sillonkin on huono olla :sad001

Tuli jo pakokauhu, että mitä mentiin tekemään kun toinen vauva haluttiin näin pian, tän olon takia kun tietää ettei loppua ihan äkkiä oo näkyvissä :sad010:Heartred
 
Haaveilen jo äitiyslomastaa ja siitä, että voin jäädä varmaan suoraan kesälomilta, ah! Tulis jo kesä :grin

Samat fiilikset, olen jo moneen kertaan laskenut paljonko on lomapäiviä käytettävissä äitiysloman aikaistamiseksi ja miten aikaisin voisi jäädä pois töistä. Vähän aikaista suunnitella, mutta saahan sitä haaveilla :happy:
 
Totaali väsyhuimaussumu iski taas töissä (seisoma+esiintymistyö).. Uskokaa tai älkää, niin helpotti lopulta, kun kaadoin suolaa veteen ja join sitä reippaasti.
 
Niin paha olo kokoajan, että tekis mieli itkeä! Oksentanut en ihme kyllä oo, mutta se oksetus on kokoajan kurkussa. Tosi etova olo kokoajan, ihan sellanen lamaannuttavan paha ettei pysty kun sängyssä maata ja sillonkin on huono olla :sad001

Tuli jo pakokauhu, että mitä mentiin tekemään kun toinen vauva haluttiin näin pian, tän olon takia kun tietää ettei loppua ihan äkkiä oo näkyvissä :sad010:Heartred

Selviätte varmasti! :Heartred Millainen ikäero tulossa?
 
Tänään 4+6. Ennen plussaa aavistelin jo missä mennään, kun muutuin ihmisvirtsasäiliöksi, se oire on onneks vähän rauhoittunut. Paleltaa, öisin on unettomuutta varsinkin aamuyöstä. Toissapäivänä alkoi röyhtäily, mitä oli ekassakin raskaudessa. Vielä ei oo kauheesti tarvinnut ruokia vaihtaa toisiin, aamupuuro alkoi kyllä vähän ällöttää.

Alavatsa ollut turvoksissa enemmän tai vähemmän siitä lähtien, kun tuli viikko oviksesta, näyttää kun mentäis jo vähintään 4. kuulla. Tällä viikolla hermo on mennyt jo kahdesti törttöileviin ihmisiin ja oon normaalisti tosi rauhallinen ja hillitty, nolottaa :smiley-ashamed008
 
4+, 5+ ja 6+ viikoilla oli jatkuva kuvotus, vatsakivut, rintakivut ja loputon nälkä.
Pari päivää sitten kun 7+ viikko alkoi niin kaikki oireet loppuivat seinään.
Luulisi että suuri helpotus, mutta hölmö mieli pelkääkin nyt ettei kaikki ole hyvin :nailbiting:
 
4+, 5+ ja 6+ viikoilla oli jatkuva kuvotus, vatsakivut, rintakivut ja loputon nälkä.
Pari päivää sitten kun 7+ viikko alkoi niin kaikki oireet loppuivat seinään.
Luulisi että suuri helpotus, mutta hölmö mieli pelkääkin nyt ettei kaikki ole hyvin :nailbiting:

Mulla melkein sama, en ole vielä ihan 7+, pari päivää vajaa, mutta huono olo loppui melkeinpä kokonaan jota oon tässä jo viikoilta 3+ eteenpäin kärsiny. Rintojen arkuutta kyllä vielä löytyy, mutta ei ole läheskään niin kipeät kuin aikasemmin. :think005
 
Ainoa oire nyt 3+5 epämääräiset vatsakivut jotka oletin suolistoperäisiksi. Edes rinnat eivät ole kipeät. Itse asiassa normaalisti on ollut paljon enemmän "raskaus"oireita kuin nyt. Tai nyt kun muistelen niin taisin olla vähän normaalia väsyneempi alkuviikosta.
 
Mulla alkaa pahoinvointi ehkä pikkusen helpottamaan, mutta taas alkaa nää painajaiset:confused: Viime raskaudessa oli kans ihan hirveitä painajaiskausia useampi kuukausi, tosin oon päätellyt että johtuvat ilmeisesti alitajunnasta kun meillä ei esikoisen kanssa käynyt hyvin..
 
Pahoinvointi on helpottanut aavistuksen (kop kop kop). Sen sijaan oon kokoajan ihan väsynyt ja heräilen yöllä jatkuvasti enkä saa kunnolla nukuttua sen johdosta. Oon alkanut puhumaan unissani pitkästä aikaa, joku yö olin tivannut mieheltä että miksi ovi on auki ja olin tuijottanut ja osotellut seinää :grin Nukun liki joka päivä 1-3h päikkärit ja silti sammun sänkyyn heti kun sinne illalla pääsen. Vaikka väsyttääkin, niin yritän olla iloinen siitä ettei ole niin etova olo 24/7.
 
Nyt kun alan oikein miettiä niin kyllähän nämä vatsa- ja lantiokivut ovat juuri sellaisia kuin raskaudessa...
 
Takaisin
Top