Millaisia raskausoireita sinulla on?

Sortunut kaksi päivää roskaruokiin... eilen ranskalaisia ja tänään pizzaa -ja voi tätä kaasun ja morkkiksen määrää. :hungover: Seisominen kaupoissa ei ole kyllä enää helppoa... Kassalla tuntuu, että taju meinaa lähteä -onko muilla ollut samaa?
 
Itsellä on jatkuvasti huimausta ja olo, että tipahdin ihan juuri. Myös portaat tai pienikin isompi liikkuminen saa hengästymään. Tuota hengästymistä on ollut kaikissa raskauksissa, mutta näin pahaa huimausta ei missään muussa.
 
Pitsaa olen iteki yrittänyt syödä kun mikään muu ei maistu. Normaalielämässä kosken roskaruokaan ehkä kerran vuodessa. Nyt oksettaa kaikki normaali terveellinen ruoka.
Ekat oksennut tuossa hetki sitten väännettykin.

Sykkeet nousee todellaki. Reeneissä (tällä viikolla ei ole pystynyt) huomasi kuinka hiihtovauhti on huomattavasti hitaampi ja sykkeet silti pilvissä :sad001(

Huimausta ei ole onneksi. Riittäis jo tää etova ja voimaton olo :sad001
 
Mä oon toistaiseksi selvinnyt vähin oirein. Tissit on turpeet ja kipeet ja oon todella itkuherkkä. Toistaiseksi noudattaa samaa kaavaa kuin esikoisen odotus.
 
Ekan kerran tänään huonoa oloa. Ei mitään kauheaa, mutta mitään ei oo tehnyt mieli syödä, aamukin alkoi niin että väkipakolla piti syödä leivän pala, vaikka yleensä oon aamusta syönyt kulhollisen puuroa ja sen kanssa vielä leivänkin...
ja nyt kun täällä luin kuinka ootte syöneet pizzaa niin pakkohan se oli lähettää mies hakemaan meillekkin, kun se on tosiaan ainut asia mitä nyt tekee mieli ja kauhea nälkä :hungry:
mä annan ehkä liiankin helposti omille haluilleen periksi näin raskaana :facepalm:
Tänään 4+3. Esikoisesta alkoi pahoinvointi 4+6 ja nuorimmasta 6+jotain. Mutta koskaan ei ole tarvinnut pahoinvoinnin takia oksentaa, toivottavasti säästyn myös tälläkin kertaa :rolleyes:
 
Jatkuvaa huonoa oloa (en oo kyl kertaakaan oksentanut) ja tissit kipeänä. Tänään söin pitsaa ja alko heti närästää...
 
Ei niin mitään... oireettomia on ollu edellisetkin alkuraskaudet, lopusta rupee vaivaa löytymään.
 
Tsemppiä meille huonovointisille, tää on musta raskaudessa kaikkein pahinta!

Mä pe-la puhuin vessassa pöntölle muinaisnorjaa niin tiuhaan että välillä pelkäsin, että tähän kuolee ja lopulta pelkäsin että entä jossen kuolekaan ja tää vaan jatkuu :D ei oo mitään vinkkejä antaa pahoinvointiin tää on ihan kamalaa! En pysty mitään muuta kuin valittamaan. Esikoinen saa laittoman paljon ruutuaikaa ja ulkoilu on minimissä. Tuntuu että oon tällä hetkellä maailman paskin äiti!
 
Aika tavallisia oireita.. rinnat turvonneet, vatsa turvonnut ja toimii hitaammin vaikka on koko ajan nälkä. Iltaisin palelee ja aamuisin herään ihan hiestä märkänä...
5+1
 
Mulla on ton oksentamisen ja huonon olon takia unirytmit aivan sekasin. Onneks oon saikulla. Mulla on öisin niin huono olo etten saa nukuttua, sitten ku se menee ohi ja pääsen vihdoin nukkumaan kello on 04.00-09.00 välillä. Sit nukun koko päivän ja sama rumba jatkuu. Sitten nää alamahan vihlasut, välillä on niin kovia, ettei mitään pysty tekemään ja välillä tuntuu, että kohdunkaula repeää irti. Onneks mies on ihana ja paljon mukana tässä, tekee kaikkensa et mun vointi olis parempi. Ainut aika millon voin kunnolla syödä on tuo 04.00/09.00-20.00/23.00 ja suurin osa tosta ajasta menee nukkumiseen. Pitänee soittaa huomenna lääkäriin.
 
Nyt kun en enää niin epätoivoinen ja huono oiva kuin eilen niin on mulla oikeesti vinkkejäkin näihin oloihin :D itellä auttaa et otan esim suklaalevyn yöllä sängyn viereen ja aina kun herään yöllä esim vessaan tai mistä syystä tahansa niin nappaan palan suuhun. Aamulla mutustan ainakin rivin suklaata ennen ku nousen mihinkään. Varsinaisen aamupalan syön sit ihan rauhallisesti. Jos joudun hotkasemaan kiireellä niin aivan varmasti maistan mennen tullen.

Mut mikä on ihan ehdoton pelastus. Tää ei kyllä toimi enää ääriolosuhteissa :D mutta niin pianonsoitto! Pätee varmasti ihan minkä tahansa soittimen soittoon. Se että joutuu keskittymään niihin nuotteihin ja soittamiseen se jotenkin vaan helpottaa! Jotkut sanoo, että esim neulominen, kutominen yms helpottaisi. Pikkasen kun alkaa tuntumaan pahaa oloa niin kannattaa jo aloittaa tekemään kaikkensa et helpottuisi koska itellä ainakin käy niin, että jos se olo pääsee siihen oksentamiseen asti, niin siihen ei sitten enää auta yhtään mikään ja siinä onkin sitten jo koko päivän suunnitelma valmiiksi mietittynä :D
 
Kiitti vinkeistä, vaan piru kun en syö sokeria, joten ei suklaata. Pianon soittaminenkin vain lisäisi stressiä kun ei siitä mitään tule :woot:

Pääsispä vaan treenaamaan ja hikoilemaan.
Se olis parasta:Heartred
 
Jossei sokeria nii sit jotain pähkinöitä, suolatikkuja, krutonkeja, ruisnappeja/sipsejä. Mikä vaan uppoo.

Mä oon normaalisti suklaan suurkuluttaja mutta aina raskaana se rupee maistumaan tosi tunkkaselle. Kyllä se silti alas menee :)

Jossei pianonsoittoa niin mitä tahansa joka vaatii keskittymistä niin että muu maailma "katoaa" ympäriltä :) mutta sitten jotkut videopelit, elokuvat yms saattaa ainakin mulla laukaista sen huonon olon :s
 
Tänään rv 5+4 ja herranjumala mun tissejä! :wideyed: En muista, että edellisissä raskauksissa ois ollu näin turvoksissa ja kipeät.

Alamahajomottelut tuntuu voimistuvan mitä enemmän on viikkoja. Ootteko muut huomanneet saman? Koitan vaan miettiä et siellä se pieni vaan raivaa tilaa itelleen. :Heartred
 
Täälläkin jomottelu voimistuu myös, välillä ihan säikäyttää, kun tuntuu siltä että menkat vaan alkais.. o_O
 
Kuopuksesta oli tosi kovat menkka jomotukset alkuviikoilla, ja olin varma että menee kesken, niin kipeästi jomotti :sad001 mutta tuollahan tuo poika tuhisee :wink
Tässä raskaudessa ei vielä ole tullut semmosta, ja nyt oonkin siitä huolissani että kasvetaanko siellä o_O ei oo tullut semmosta painon tunnettakaan, mikä oli kuopuksesta jo ennen plussaa :confused: oon koittanut selittää itselleni asiaa niin että eihän esikoisestakaan ollut, ja nyt on synnytys-raskaus väli muutaman kuukauden pidempi, ja oon koittanut muistaa vahvistaa lantiopohjan lihaksia, eli jospa olisin vaan palautunut nyt paremmin viimme synnytyksestä, siksi ei tunnu sitä painon tunnetta :think005

Ainoat oireet ovat jatkuva suun kuivaminen, josta aiheutuu välillä etovaa oloa jos ei juo.
Tänään rv 5+2
 
Uudempana oireena unettomuus. Nyt viikon verran herännyt yöllä 1-2 aikaan ja siitä hereillä töihin lähtöön saakka. En ole keksinyt syytä heräämiseen. Vähän on huono olo ja vatsakipua, mutta ei mielestäni selitä tätä valvomista.
 
Mulle tullut uutena kauhea hengästyminen kaikesta. Kamalinta on käydä jossain ja tulla kotiin, asumme kolmannessa kerroksessa, ilman hissiä ja kierreportaat ylös.
 
Eilen ja tänään saanut pöntölle jutella. Närästystä on ollut, viime yönä ei kyltarvinut rennietä ottaa. Ja mitä ei esikoisesta ollut niin huimaus on rasittavaa.
 
Takaisin
Top