Millaisia raskausoireita sinulla on?

Tänään saatu tulokset lääkäristä! Raskaustesti positiibinen (ihan kuin sitä ei oltaisi jo tiedetty) mutta hcg:tä ei ollut katottu ollenkaan. :mad: epätietoisuus siis jatkuu, ehkä kuitenkin hieman positiivisimmilla mielin. Varhaisultraankaan eivät varanneet tai lähetettä laittaneet, vaikka taustani varsin hyvin tietävätkin. :shifty: nyt olen vähän siinä ja tässä mitä tehdä, yksityiselle ei ole varaa tässä kuussa mennä eli kai pitää sitten odotella pidemmille viikoille. Argh.
Noh, positiivista on ainakin raskaustestin lisäksi kaikki nämä oireet vaikkei mitään mukavia nekään aina ole.:laughing002
 
Miittajuliana onpas inhottavaa, kun et saanut tarkempia tietoja :sad001 Onko kellään kokemusta, että nouseeko hcg jos on keskenmeno? Kaipas se elimistö voi luulla olevansa vielä raskaana. Pohdin vain kun digitestissä näkyy nyt 2-3 ja se tarkoittaisi nousua, mutta pystyykö tästäkään nyt mitään päättelemään...
 
Miittajuliana onpas inhottavaa, kun et saanut tarkempia tietoja :sad001 Onko kellään kokemusta, että nouseeko hcg jos on keskenmeno? Kaipas se elimistö voi luulla olevansa vielä raskaana. Pohdin vain kun digitestissä näkyy nyt 2-3 ja se tarkoittaisi nousua, mutta pystyykö tästäkään nyt mitään päättelemään...

Mulla nousi hcg keskeytyneessä keskenmenossa. Ei kannata niitä digin viikkoja kattoa. Soita terveyskeskukseen ja pyydä ottamaan hcg arvot siellä labroissa, sano että on ollut vuotoa jne. Sieltä saa varmimman tiedon. Liuskatesteillä ehkä helpompi varmistaa kun digillä sitä, että nouseeko se vai ei kun viiva tummuu, jos se nousee. :)
 
Mulla nousi hcg keskeytyneessä keskenmenossa. Ei kannata niitä digin viikkoja kattoa. Soita terveyskeskukseen ja pyydä ottamaan hcg arvot siellä labroissa, sano että on ollut vuotoa jne. Sieltä saa varmimman tiedon. Liuskatesteillä ehkä helpompi varmistaa kun digillä sitä, että nouseeko se vai ei kun viiva tummuu, jos se nousee. :)

Kiitos, juuri tätä pohdin, että kaikki mahdollista! En muista yhtään miten oli aikanaan omassa keskeytyneessä keskenmenossa, täytynee jutella esikoisen neuvolatarkastuksessa asiasta enemmän.
 
Huolestuttaa sikana.. Missä kaikki oireet? Tuntuu et tänään ei oikein mitään. 4+2 nyt. Esim. Koko aikana ei ole vielä tisseissä ollut edellisen raskauden pistelyä. Sinänsä hyvä homma, koska esiinnyn työkseni koko päivän, joten pahoinvointi olisi aika hankala juttu. Mutta silti! Nyt pelkään tuulimunaa tai sitä että mennyt kesken. Toissa aamuna tuli myös pari veriviirua :sad001 ja eka neuvolakin vasta helmikuun tokalla viikolla! :bored:
 
Mulla oli kovat menkka jomotukset vajaa viikko oviksen jälkeen, ja muutenkin oli kaikki menkka oireet. Joten olin varma ettei tässä nyt raskaana ollakkaan vaan kierto alkaa poikkeavan aikaisin. Viisi päivää kuljin side housuissa, koska oli tunne että ihan justiin alkaa vuoto. Mutta vuotoa ei tullut ja jomotuksetkin loppui. Ainoa mikä nyt vaivaa niin märkä olo :grin
Mies on varastanut jo pahoinvoinnin kun toissa yönä oksenteli ja tänään valitti kun mun mikrossa lämmitetty ruisleipä jossa oli juustoa haisi KAUHEALTA. On siis edellisissäkin raskauksista kärsinyt joistain raskaus oireista enemän kuin minä... :p
Rv4+1
 
Mä oon jo niin väsynyt tähän pahoinvointiin. Tuntuu et jokainen hetki on kituuttelua ja toivon vaan et päivät vaihtuis toiseen. Mä esikoisenkin synnyttyä mietin et kaikkein rankinta koko hommassa oli tää pahoinvointi. Ennemmin kestän ihan rehellistä kipua kun elän tässä ikuisessa krapulassa :D ja kaikkein koomisinta on että jos se pahoinvointi hetkekskin helpottaakin niin heti rupee pelkäämään, että joku on vialla kun ei olekaan paha olo :D
 
Tulin tänne vähän lukemaan millaisia oireita muilla on, itellä on jonkin verran mutta pääsen tikuttamaan vasta viikon päästä :sad001 Jos olen raskaana niin la olis syyskuun lopulla.. :Heartred
 
Pari vuotta yritystä takana ja ensimmäistä odotellaan.

Kokoajan kamala nälän tunne. Alkoi tuossa viime sunnuntaina. Syön vähintään 2 tunnin välein :wideyed: jos en syö, niin iskee etova olo, maha alkaa syömään itseään. :shifty: Oksentaa ei ole vielä tarvinnut, kun tajusin, että olo paranee hieman kunhan vaan äkkiä syön jotain. Illalla lopulta on jo melkonen ähky, huomaa että ei mahdu, vaikka kuitenkin tuntuu että maha kumisee tyhjyyttään. Syön 3 lämmintä ruokaa ja niissä väleissä hedelmiä tai mitä ikinä kaapista löydänkään. Kylläisyyden tunnetta ei vain tule. Yön yli selviän syömättä, mutta aamulla on jo kiire jääkaapille kun alkaa niin etomaan. Söin tuossa tunti sitten lautasellisen bataattikeittoa, 2 ruisleipää runsailla päällisillä ja mukillisen kaakaota. Maha murisee jo nyt.
Ehkä pitää kokeilla lisätä proteiinia ja rasvaa ruokavalioon vielä enemmän. Ja mikä vielä ihmeellisempää.. olin varma että olen tämän syömisen seurauksena lihonu viikossa jo 2 kiloa, mitä vielä.. melkeen kilo lähtenyt painoa? Luulis siellä jonkun siis kasvavan. :rolleyes:

Muuta oiretta ei oikeastaan juurikaan ole, rinnat turvonneet ja nännit arat, sillon tällön joku nippasu mahassa. Tänään 6+5
 
Mä oon tänään aloittanut vessanpöntön halailun. Onneksi oksennan aina heti syömisen jälkeen niin ei maistu pahalle, ihan samalle mennessä ja tullessa :D oon itseasiassa ihan tyytyväinen että oksentelu alkoi koska se hetkellisesti helpottaa oloa. Esikoisesta en ollut näin huonovoiva enkä näin aikaisilla viikoilla. Mies pelottelee mua, että siellä mahassa on varmaan kaksoset :D
 
Kokoajan kamala nälän tunne. Alkoi tuossa viime sunnuntaina. Syön vähintään 2 tunnin välein :wideyed: jos en syö, niin iskee etova olo, maha alkaa syömään itseään.

Sama juttu!
Melkein alkoi aamupäivällä töissä itkettämään kun oli niin kova nälkä aamupalan ja lounaan välillä :inpain:. Tuntuu että kroppa huutaa lihaa ja roskaruokaa, mikä on täysin ristiriidassa normaalien ruokatottumusteni kanssa. Olen tällä viikolla syönyt jo pizzan, hampurilaisen ja lihapiirakan - normaalisti näitä ei tule syötyä edes parin kuukauden välein. Samoin punaista lihaa en ole syönyt aikoihin.
Onneksi jotain positiivista muutosta tullut vaihtokauppana - mulle tyypillinen karkki- / makeiden herkkujen himo on poissa :happy:.
 
Mä ajattelin et mun pahoinvointi ei voi pahentua, mutta vielä mitä nyt on paha olo, jos maha on tyhjä ja vielä pahempi olo kun on syönyt. Ja tämä tunteilu mikä nyt on alkanut. Itkettää koko ajan, osittain voi johtua ukin kuolemasta josta kuulin aamulla, mutta itkin tänään vuolaasti simpsoneille? :'D
Ikävästi välillä myös vihloo alamahaan. Mies kysy tänään, että onko mun maha kasvanut. Turvottaa kyllä, mutta ei mulla sitä kasvamista nää, kun tuppaa tuota ylipainoa olemaan ja kaikki kerääntyy kivasti mahalle. :laughing002
 
Tänään oireet: illan itkuposahdus, kun kukaan ei ole soittanut eikä laittanut viestiä (naurattaa jo), töissä yhtäkkiä seisoessa (seisomatyö pitkälle) ja esiintyessä heikottaa ja olo semmoinen, että sumenee päässä. Mutta ei kuvotusta. Ei tissipistelyä (tätä olen odottanut!). Viikko sitten tuntui aamulla jotain pientä öklöä mutta sekin kadonnut. Hieman huolettaa. Digi näytti tänään 2-3 vkoa eli rv4-5.
 
Odotin menkkoja useamman päivän ennen plussaamista, jomotti vatsaa ja tuntui et menkat alkaa minä hetkenä tahansa. Nyt on ollut joka päivä etovaa oloa vähän väliä eikä oo pystynyt kunnolla syödä mitään.
 
Mulla on ollut koko viikon aivan kamalan etova olo. Mikään ei helpota ja kaikki ruoka vaan oksettaa. Tosin oksentanut en ole, mutta olo on ihan hirveä. Itken vähän väliä tätä oloa.
Miten ootte kestäneet nämä olot? Ihan hirveitä! :sad010
 
Yritän selvitä kauppaan ostoksille. Hengästyttää ja ei jaksa pystyssä olla. Mikä auttaa heikotusväsyyn?
 
Mulla on ollut koko viikon aivan kamalan etova olo. Mikään ei helpota ja kaikki ruoka vaan oksettaa. Tosin oksentanut en ole, mutta olo on ihan hirveä. Itken vähän väliä tätä oloa.
Miten ootte kestäneet nämä olot? Ihan hirveitä! :sad010
Siis ihan sama täällä. Ainoa mitä pystyn yleensä syömään on banaani ja nopeasti opittukin pitämään sitä nyt ain kotona. Mut kyllä välillä itkettää koko olo, vaikka en myöskään oo oksentanut. Silti kokoajan kuvotus päällä.

Yks päivä kyllä mietin, että nyt jos tää loppuiskin tähän niin iskis varmaan kauhee huoli että onko kaikki kunnossa :rolleyes: Mulla on ollut alkuraskauden verenvuotoa, niin tämä pahoinvointi pitää tolpillaan et kaikki on ainakin vielä kunnossa.
 
Naala: Helpottava kuulla, että jollain toisellakin yhtä vaikeaa. Olis vaan niin parasta, ettei tarvis oireista kärsiä ja kaikki menis silti hyvin.

Banaani ostoslistalle :thumleft
 
Mitä oireita tällä hetkellä... Tissejä aristaa vähän, mutta reilusti vähemmän kuin esikoisesta. Kerran päivässä ehkä joku öklötyskohtaus, ei jatkuvaa ja yhtään niin pahaa kun esikoisesta. Maha on turvonnut, etenkin iltaisin voisi lullaa että ollaan jo Rv +15.
Mitään ruokaa ei tee mieli ja toisin kuin näköjään suurimmalla osalla teistä, mulla ei ole nälkä! Onneks näin vapaapäivinä pojat pitää ruokailurytmin tasaisena.
Mutta yhteenvetona, verraten aikaisempaan raskauteen, huomattavasti vähemmän ja lievempiä oireita... Tosin nyt vasta 4+2
 
Eilen illalla vaihdoin sängyssä asentoa niin tuntui revähdys alavatsalla. Tuttu juttu viimme raskaudesta. Joku siellä ihan oikeasti kasvaa :wink
Alavatsalle kertynyt kivasti turvotusta, mieskin ihmetteli että nytkö jo alkaa näkyä :hilarious:
 
Takaisin
Top