Millaisia raskausoireita sinulla on?

Eilen ehdin jo huolestua kun päivällä aivastaessani mahassa tuntui aivan kamala repäisevä kipu. Yöllä aivastin uudestaan ja kipu oli vielä kamalampi - tuntui kuin sisäelimet olisi repeytyneet palasiksi. En saanut unta kivun ja säikähdyksen takia, mutta google onneksi kertoi että muillakin on vastaavia kipuja ollut (kohdun kasvamiseen / kiinnikkeisiin liittyvää kipua) ja että vastaavalta tuntuu yskiminen. Nyt toivotaan ettei tule mitään flunssaa :nailbiting:.
 
Täälläkin hieman säikäytystä, kun tullut vuotoa :sad001 Vielä ei tietoa meneekö kesken vai onko täysin normaalia, ei taida auttaa kuin odotella. Ennen esikoisen syntymää oli yksi keskeytynyt keskenmeno, mutta silloin ei ollut varsinaista vuotoa joten uuden äären ollaan. Supersurullista jos jää tähän, mutta tällaista tämä on, epävarmuuksia täynnä.
 
White one, toivotaan että on vain harmitonta vuotoa :Heartred
mulla tuli edellisessä raskaudessa vuotoa alussa, en muista viikkoa, mutta ultrassa selvisi, että ilmeisesti olin odottanut kaksosia, joista toinen sitten tuli pois :sad001
 
Eilen ehdin jo huolestua kun päivällä aivastaessani mahassa tuntui aivan kamala repäisevä kipu. Yöllä aivastin uudestaan ja kipu oli vielä kamalampi - tuntui kuin sisäelimet olisi repeytyneet palasiksi. En saanut unta kivun ja säikähdyksen takia, mutta google onneksi kertoi että muillakin on vastaavia kipuja ollut (kohdun kasvamiseen / kiinnikkeisiin liittyvää kipua) ja että vastaavalta tuntuu yskiminen. Nyt toivotaan ettei tule mitään flunssaa :nailbiting:.

Mulla tekee samaa, tehny alusta asti ja mä aivastelen heräämisestä siihen et oon ollu parituntia hereillä ja sit illalla aina ennen ku palelu alkaa. Ihan hirveitä ne vihlasut. Toisaalta mulla on kaks keskenmenoa takana ja kunnallakaak kertaa noissa raskauksissa ei ollut vastaavanlaisia kipuja.
Toivotaan ettei kipeiksi tulla! :D :smiley-angelic002
 
Täälläkin hieman säikäytystä, kun tullut vuotoa :sad001 Vielä ei tietoa meneekö kesken vai onko täysin normaalia, ei taida auttaa kuin odotella. Ennen esikoisen syntymää oli yksi keskeytynyt keskenmeno, mutta silloin ei ollut varsinaista vuotoa joten uuden äären ollaan. Supersurullista jos jää tähän, mutta tällaista tämä on, epävarmuuksia täynnä.

Voi ei :sad001 Pidetään peukkuja, että pieni pysyis matkassa mukana ja syypää vuotoon olisi harmiton hematooms tms! Tsemppiä piinapäiville ❤️
 
Itellä huomenna 6+0 ja nyt alkanut tuntumaan etovaa oloa. Ennestään suosimani lempiruuat etovat ihan huolella. Myös jotkut hajut ovat todella pahoja. :hungover:
 
Mulla kans pari päivää ollut tosi äklö olo:depressed: kohta pääsee varmaan taas viikoiksi halailemaan posliinia :Heartred
 
Oireettomuuden takia mietin eniten, että entä jos onkin tuulimuna. Vaikka tiedän ettei se välttämättä kerro siitä mitään. Tottunut vaan, että raskaana oon pää pöntössä miltein koko odotusajan o_O
 
Muutamia selkeitä oireita.... Rinnat alko turpoomaan jo reilusti ennen oletettuja menkkoja ja kipeytykin sitten pikkuhiljaa. Vatsaa turvottaa myös ja juilii ajoittain menkkakipumaisesti. Ja pissahätä tulee usein ja yllättäen ja isosti.
Sit on liuta kaikenlaista pientä, joista mietin, et kuvittelenko vaan raskausoireeksi :joyful: Ajoittaista huonoa oloa, heräilen sata kertaa yössä ilman syytä, palelen ja hikoilen vuoronperään, ei tee mieli suklaata, yhtäkkii hirvee nälkä, janottaa enemmän...
Eli aika vähäisillä oireilla mennään. Tietty viikkojakin vasta 5+0...
 
Mulla alkoi de pahoinvointi jo 4+3 pari kertaa oon joutunu jo ämpäriä ottamaan yöksi viereen kun pelottaa etten kerkeä vessaan. Ja pää ollu pöntössä pari kertaa. Koko aika ällöttää, ei auta vaikka söis, sit vasta ällöttääkin. Nyt siis 5+2. Mulla tuli jotenkin heti plussauksen jälkeen vahva tunne siitä, että vois olla tuplat ja se tunne on pysynt. Järki sanoo kyllä ettei siellä voi olla kuin hyyyyvin pienellä todennäköisyydellä kaks. :D
 
Oireettomuuden takia mietin eniten, että entä jos onkin tuulimuna. Vaikka tiedän ettei se välttämättä kerro siitä mitään. Tottunut vaan, että raskaana oon pää pöntössä miltein koko odotusajan o_O

Mullakin on niin oireetonta, että pelottaa.. :confused: Mun tuulimunassa oli kyllä oireita vaikka muille jakaa, et elättelen toivoa vähäoireisestä (vähäpahoinvoivasta) raskaudesta nyt.
 
Täällä käydään juosten kaupassa kun kaikki ruuan tuoksu ja näkeminen aiheuttaa huonoa olo:hungover: Ihan outoa kun aikaisemmissa raskauksissa ei ole ollut pahoinvointi tai muitakaan vaivoja:nailbiting:
Välillä tuntuu outoja nipistelyitä tuolla jossain ala vatsalla sektioarven sisuksista eli mitä ilmeisimmin kiinnikkeet kiukutteleeo_O
 
Täällä ei juurikaan oireita vielä ole. Palelee iltaisin, nälkä tulee nopeammin ja tuntuu että kokoajan saa ravata vessassa. Yölläkin pitää nousta, vaikka koitan vähentää veden juontia iltaa kohti ettei tarttis yöllä noussa.

Viime yönä alkoi alaselkää jomottamaan, nyt päivälläkin jomottaa. Onko muilla tällaista? Muutenkin munasarjoissa/nivusissa tuntuu menkkajomottelun tyylistä. Esikoisen raskaudesta on jo niin kauon ettei mitään muistikuvaa oliko siinä tällaisia :grin
 
Muokattu viimeksi:
Väliaikatietoja: vuotoa ei enää tule ja oli määrällisesti pientä, ihan vain tippoja. Tuli about samaan aikaan kuin olisi pitänyt alkaa uusi kierto, joten pohdin olisiko voinut liittyä siihen? Yhtäänhän tätä ei nyt voi varmaksi tietää, joten odotella täytyy. Ajattelin loppuviikosta digitestillä katsoa onko hcg noussut ja sitten loppukuusta varhaisultraan jos ei ole vuotoa kuulunut. Kiitos kun pidätte peukkuja, niitä tarvitaan :)
 
Väliaikatietoja: vuotoa ei enää tule ja oli määrällisesti pientä, ihan vain tippoja. Tuli about samaan aikaan kuin olisi pitänyt alkaa uusi kierto, joten pohdin olisiko voinut liittyä siihen? Yhtäänhän tätä ei nyt voi varmaksi tietää, joten odotella täytyy. Ajattelin loppuviikosta digitestillä katsoa onko hcg noussut ja sitten loppukuusta varhaisultraan jos ei ole vuotoa kuulunut. Kiitos kun pidätte peukkuja, niitä tarvitaan :)

Näin mäkin oon lukenut, että vuotoa voisi tulla kuukautisten aikoihin. Toivotaan, että vuodot olisi siinä ja kaikki olisi hyvin :Heartred
 
Väliaikatietoja: vuotoa ei enää tule ja oli määrällisesti pientä, ihan vain tippoja. Tuli about samaan aikaan kuin olisi pitänyt alkaa uusi kierto, joten pohdin olisiko voinut liittyä siihen? Yhtäänhän tätä ei nyt voi varmaksi tietää, joten odotella täytyy. Ajattelin loppuviikosta digitestillä katsoa onko hcg noussut ja sitten loppukuusta varhaisultraan jos ei ole vuotoa kuulunut. Kiitos kun pidätte peukkuja, niitä tarvitaan :)

Mulla oli myös esikoista odottaessa hyvin pientä tuhruvuotoa. Vuotoa tuli sillointällöin, ensimmäisen kolmanneksen aikana. Raskaus meni kuitenkin hyvin, eikä vuodoista oltu neuvolassakaan huolissaan. Uskon ja toivon, ettei sunkaan pikkusella ole hätää :)
 
Itellä vaan alavatsalla (kohdussa) jomotusta, ihan kuin menkat alkaisivat. Myös alavatsaan sivuille särkee välillä. Toinen tissi oli yöllä arkana, kun nukuin puoliksi mahallaan..
Esikoisen aikaan ensimmäinen oire oli tajuton nälkä 24/7. Juuri ähkyyn itsensä vetäneenä puoli tuntia meni, ja nälkä kurni.. sit tulikin 2vk kestänyt pahoinvointi viikoilla 5+ ja 6+..
 
Tällä viikolla on alkanut aamusin huonovointisuus, tissit yrittäisi olla arat ja vessassa saa kyl ravata kiitettävästi. :cat:
 
Mää aavistin, että voisin olla raskaana, kun rinnat tuntui normaalia isommilta. Tein ensimmäisen testin jo kp 24 ja hyvin hyvin haalea viiva näkyi ☺️
 
Takaisin
Top