Millaisia raskausoireita sinulla on?

NÄLKÄ! siis jatkuvasti. Joudun syömään 3 lämmintä ruokaa päivässä ja sit aamupala ja iltapala kun nälkä iskee tosi monta krt päivässä. Ja se on semmonen häiritsevä nääntymisnälkä mihin ei auta mikään välipalaomena.
 
Täällä mennään niin alussa, ettei mitään ihmeempiä oireita vielä oo. Pientä omituista/etovaa oloa aamuisin, ihmettelen kyllä voiko se vielä olla tästä raskaudesta... Ja janottaa paljon.
 
Tänään kyllä ilmaantunut uusia oireita, hampaidenpesu yököttää ja hengästyttää herkästi. Edelleen ihmettelen oireiden aikaista ilmaantumista, mutta olen vain tyytyväinen tästä [emoji4]
 
Johan on tuskanen... iltaa kohden paleltaa ihan hirveesti ja välil päivälläki palelukohtauksia, mutta aamusin ihan karsee hikikohtaus, kun ennen oon ollut aina aamupalelija!

Tänään on ollut koko päivän todella etova olo ja ollut ihan varma että kohta lentää yrjö, syöminen ei oo auttanut oloon yhtään eikä veden juominen. Vähän myös hailakan rusehtavaa vuotoa tullut parilla vessa käynnillä ja alavatsassa kauheen painava tunne. Jostain syystä myös tänään tullut vahva tyttö-tunne... :bored:
 
Täällä alkanu nyt rv 7 pahoinvointi.. joka aamu ja välillä illallakin ja aina jos maha pääsee liian tyhjäksi. Aamuisin olo on hirveimmillään kun oksettaa, mitään ei tee mieli ja tyhjä maha vaan pahentaa oloa. Hampaiden pesu saa myös yökkäämään. Sit tää väsymys vaan tuntuu pahenevan päivä päivältä. Tuntuu et vois vaan nukkuu vuorokauden ympäri. o_O
 
Mulla on arkuutta rinnoissa, vatsa ihan turvoksissa, vatsassa ja selässä menkkakipumaista vihlontaa etenkin iltaisin ja nälkä tulee herkemmin, joten pitää varautua, että on koko ajan varuilla jotakin pientä syötävää. Muuten olo on ollut oikein hyvä ja aluksi pelotti juurikin tuo ”oireettomuus” ja edelleenkin tulee jokaisen vessassakäynnin yhteydessä varmistettua, ovatko menkat sittenkin alkaneet, kun oireet ovat niin menkkatyylisiä. Testi näyttää kuitenkin vahvaa plussaa ja menkat pysyy poissa, huomenna alkaa 7. viikko, joten eipä tässä varmaan tarvitse turhaan huolehtia ☺️
 
VÄSYTTÄÄ. Eilen meinasin töissä nukahtaa kesken päivän. Sama tänään. Nyt makaan sohvalla ja oon ihan puoliunessa.
 
Kyllä nyt kahtena iltana ollut "äklö" olo, mutta ei kuitenkaan niin paha, että oksentaisin. Ei tee myöskään mieli oikein mitään syödä.
 
Täällä samankaltaisia oireita ilmaantunut kuin teilläkin eli väsymys ja tää nälkä! Kamala nälkä tulee yhtäkkiä.
 
Nyt on ihan poikkeuksellinen nälkä! Tuntuu et vaikka on syöny lautasellisen ruokaa joka normaalisti täyttää, niin edelleen nälkä jatkuu!

Ei mulla viime raskaudessa ihan tämmöstä ollut. Silloin riitti et sai napostella jotain pientä usein. Nyt ois pakko saada lämmin ateria monia kertoja päivässä :nailbiting:
 
Nyt on ihan poikkeuksellinen nälkä! Tuntuu et vaikka on syöny lautasellisen ruokaa joka normaalisti täyttää, niin edelleen nälkä jatkuu!

Ei mulla viime raskaudessa ihan tämmöstä ollut. Silloin riitti et sai napostella jotain pientä usein. Nyt ois pakko saada lämmin ateria monia kertoja päivässä :nailbiting:
Just toi että lämmin ruoka on se mitä kaipaa useamman kerran päivässä. Muuten varmaan pärjäisin jollain naposteltavalla mutta nyt tarvis oikeeta ruokaa.
 
Täällä on kylmä ja kuuma vuoronperään kokoajan! Välistä niin kuuma että ikkunaa pitää aukoa ja kohta jo niin kylmä että neuletakkia päälle pahoinvointia on syömisen jälkeen, ei niinkään nälkäisenä. Helposti puistattaa ja tekee pahaa lähes ihan kaikki, hajuista asioihin..mm jokin likatahra tiskipöydällä saa aikaan hirveän ällötyksen. Silti isoin ihmetys tähän ällötykseen liittyen on herkuttomuus! Tää on normisti tosi perso esim suklaalle, niin nyt pelkkä ajatus puistattaa
Myös väsy painaa, unta tulee 9-10 tuntia yössä,eikä siltikään riittäisi.
 
Kylläpä yökötti, kun aamupalaa otti. Ei tee mieli syödä mitään mitä kotoa löytyy. Onko teillä jotain vinkkejä mitä vois napostella aina välillä ettei ehtisi niin pahaksi nälkä ja paha olo? Pitää varmaan käydä hakemassa klementiinejä, ne vois mennä.
 
Täällä ei kans makeeta tee mieli ja aina oon kova karkkihiiri ollut...
Kyllähän tässä väsyttäis muutenkin... huoh...
Esikoinen tehny tässä jo pari kuukautta oikeen urakalla hampaita toisensa perään... viime yönä herätti tasan tunnin välein... onneks ei vielä tarvi ainakaan töihin mennä...:sorry:
 
Kanelikeksi: mä napostelen vähän kaikke mitä sattuu tekee mieli. Ainoo millä saa ees vähän pysyy tän kuvotuksen pois on mandariinit, kokis ja mehujäät.

Mulla tää pahoinvointi tosin vaan pahenee taas. Pakko varmaan soittaa koht neuvolaan et saan ne pahoinvointilääkkeet ellei tää rupee tasaantuu..
 
Täälläkään ei tee makeaa mieli, vaikka toisinaan olen hirveä sokerihiiri. Aloitin kyllä myös karkkilakon viime menkkojen aikaan reilu kuukausi sitten ja oli tarkotus olla jouluun asti jos se vähän ois hillinny suklaan ja makeanhimoa joka oli taas jääny pahasti päälle. Mutta nyt taitaa tuo lakko taas venyä, esikoisen raskausajan olin kokonaan karkkilakossa joten tuntuu luonnolliselta olla nytkin:p.
Muuten edelleen oireettomana mennään, mutta en ole siitä vielä huolissaan kun ollaan näin alussakin vielä. Tosin ihmeellistä päänsärkyä ollu muutamana päivänä. Täällä kans esikoinen valvottaa, ei ole järin hyvä ollut nukkumaan ikinä, mutta ehkä vielä joskus...
 
No ei mitään!! :smiley-angry017

No jos oikein miettii, niin ehkä jotain pientä. Mutta tosi vähä oireista. Ja mä oon ollut kovin rauhallinen,mutta nyt alkaa tuntuu siltä,että pitäiskö olla enempi oireita. Äh. Miks tää on näin vaikeeta..
 
Mä ostin käsilaukun täyteen Bare Bar - taatelipatukoita. Ne säilyy hyvin, on lisäaineettomia ja Suomessa tehtyjä. Ovat hyviä just sellaisiin nääntymisnälkäkohtauksiin ensiavuksi ☺️ Klementiinejä on kans mennyt ihan kiitettävästi, ihanaa kun on niiden sesonki ☺️
 
Esikoisen raskausaikana muuten pahoinvoinnin aikaan paras pika-apu oli nuo vauvojen/lasten hedelmäsosepussit! Ja vielä jos oli jääkaappikylmää niin aina parempi, suosittelen!
 
Takaisin
Top