Millaisia raskausoireita sinulla on?

Mä en kyllä voi sanoa tunteneeni liikkeitä vieläkään! :sad001 Nyt menossa 17+6. Täytyy vaan jaksaa odottaa! :rolleyes:
 
Minäkään en vielä ole tuntenut kuin ehkä pari hentoa hipaisua. Kyllä sitä jo odottaa kovasti, että saisi tuntea ne pienen jumpat:happy:.
 
Täältäkin tsempit pahoinvoiville! Itsellä on jo etominen loppunut, mutta oksensin tänään eka kertaa tälle raskautta. Oli vähän huippaava olo ja erehdyin syömään aamupalaa niin ei pysynykään sisällä. Olo kyllä nopeasti parani kun kävin pitkällään. Onko muilla ollut huimausta tässä vaiheessa?
 
Mulla ei oo ollu huippausta muulloin, kun suihkusta tullessa. Ja joka kerta! :eek: Inhoan muutenkin suihkussa käyntiä ja varsinkin märkiä hiuksia (käyn silti n. joka toinen päivä), niin se, että päässä aina pyörii pesun jälkeen ei tee suihkuilusta yhtään kivempaa kokemusta! :shifty: Joudun pitkän aikaa keräileen itteeni pöntöllä istuen, ennen kun pääsen pois kylppäristä. Ei kiva vaiva! :sad001
 
Mulla on kans luonnostaan niin alhaset verenpaineet et aina saunasta tullessa tai nopeesti lepämästä noustessa alkaa huippaan ja välillä sumenee silmissäki vähä. Ikinä en oo onneks pyörtyny, mut saunasta tullessa just meen kyykkyyn hetkeksi ja suihkutan kylmää vettä jaloille tai muutenkin kun nousen sen verran et saab suihkun päälle tai no verenpaineet on noin 110/70 tai vähä alle, et yläpaine yli sata kumminki aina mittauksissa.

Ja toi et ehkä oon tuntenu vauvan potkun 15+4, niin ei silti voi varmaks sanoa ja paljohan istukan sijanti tai no sinulla sijainnit vaikuttaa :rolleyes:
 
Mulla on kans luonnostaan niin alhaset verenpaineet et aina saunasta tullessa tai nopeesti lepämästä noustessa alkaa huippaan ja välillä sumenee silmissäki vähä. Ikinä en oo onneks pyörtyny, mut saunasta tullessa just meen kyykkyyn hetkeksi ja suihkutan kylmää vettä jaloille tai muutenkin kun nousen sen verran et saab suihkun päälle tai no verenpaineet on noin 110/70 tai vähä alle, et yläpaine yli sata kumminki aina mittauksissa.

Ja toi et ehkä oon tuntenu vauvan potkun 15+4, niin ei silti voi varmaks sanoa ja paljohan istukan sijanti tai no sinulla sijainnit vaikuttaa :rolleyes:

Mulla on istukat etuseinässä, joten vaikuttaahan se paljonkin! :rolleyes: Mutku en jaksais odottaa enää! :grin
 
Mulla on istukat etuseinässä, joten vaikuttaahan se paljonkin! :rolleyes: Mutku en jaksais odottaa enää! :grin
Nii luulis kuitenkin että kun siellä on 2myllertäjää, että tuntuis jo! :eek: tai sit ovat vaan niin rauhallisia tapauksia:joyful:
 
Voi että! Tuli niin mieleen kaikki videot mitä on kaksosista nähnyt kun nukkuvat toisissaan kiinni ja tuijottelevat toisiaan:joyful::Heartbigred
Jos jotain niin ainakin on toisilleen seurana! :thumright
 
15+1 alkoi tuntumaan sillon tällön kuplintaa masussa ja 16+3 alkoi tuntumaan päivittäin pienen jumpat masussa. Tosi alhaalla tuntuu liikkeet vieläkin, nyt 17+3. Oon uudelleensynnyttäjä.
Esikoisesta alkoi tuntumaan liikkeet vasta n. rv 18-19 kun oli istukka etuseinässä. Nyt ei vielä tietoa istukan sijainnista. Rakenneultra on 1.4 eli aprillipäivänä niin suostuukohan pikkunen paljastamaan sillon sukupuoltaan vai millähän meitä aprillaa sitten :joyful::Heartred
 
Mulla on nyt pikkasen tuntunut liikkeita. Tosi yksittaisia tosin ja ihan vain muutaman kerran. Nyt menossa 16+6! Eika ole tietoa missa istukka sijaitsee... Esikoisen kanssa tuntui mulla vasta lahemmas RV 20
 
Mulla ei myöskään tietoa missä päin istukka on, kai siitä oltais ultrassa sanottu jos se ois jotenkin edessä tai "huonossa" paikassa:confused004
 
Mulle nt-ultrassa kätilö sanoi, että istukka on niin laajalla alalla vielä, ettei osaa sanoa mihin asettuu. Eiköhän rakenneultrassa sekin selviä sitten.
 
Mäkään en pääse vielä salaseen ryhmään niin höpöttelen täällä sit yksikseni niin kauan et pääsen :)
Oireina mulla oli viikolle 14 asti pahoinvointi ja lisäks tuli närästys viikolla 13 joka jatkuu ihan tähän päivään asti. Hyvin rasittava oire kylläkin. Oon saanu siihen lääkityksen joka autaa jonkin verran.


Mä voin kanssa vielä hyvän aikaa jutella täällä julkisella, salaiseen vielä matkaa:)
 
Oireet ovat täällä olleet tosi lieviä, alkuun tuli välittömästi paha oli jos oli liian pitkään syömättä. Nyt on ollut alavatsassa kipujakin (oli pakko käydä tarkastamassa yksityisellä, että kaikki on hyvin. Onneksi oli :Heartred.)

Nyt oon alkanut tekemään ruokia, leivonnaisia, piirakoita ym. Mitä en todellakaan ennen raskautta tehnyt. Nytkin uunissa muhii stroganoff :smiley-angelic003. Liekö tämä jotain äitiytymistä :p
 
Oireet ovat täällä olleet tosi lieviä, alkuun tuli välittömästi paha oli jos oli liian pitkään syömättä. Nyt on ollut alavatsassa kipujakin (oli pakko käydä tarkastamassa yksityisellä, että kaikki on hyvin. Onneksi oli :Heartred.)

Nyt oon alkanut tekemään ruokia, leivonnaisia, piirakoita ym. Mitä en todellakaan ennen raskautta tehnyt. Nytkin uunissa muhii stroganoff :smiley-angelic003. Liekö tämä jotain äitiytymistä :p

Sanottiinko siellä mistä kivut johtu. Mullakin ajoittain sellasta mietoo kipua. Ei oo diis mua häirinny aattelin vaan et voiko olla jotain kasvu/liitos kipuja.

Mulla ei oo ollu vielä mitään erityistä mitä tekee mieli. Syön vähän enemmän mitä ennen raskautta. Välipaljoa enimmäkseen, jotta ei huimaa ja tuu pahaolo, mut se on kai ihan normaalia. Kasvaahan siellä kuitenkin vauva :)
 
Maili25

Kaikki oli vallan hyvin, niin vauvalla kuin minun anatomian suhteen :happy: Gynekologi oli aivan mahtava (vaikka hetken aikaa varatessani epäröin, mies kun kyseinen erikoislääkäri oli)! Kipu paikantui ns. keskelle kohtua, viiltävänä kipuna, pakotti etukumaraan asentoon.

Suurin epäilys lääkärillä (ja nyt jälkeen päin myös minulla), että työperäistä stressiä yhdistettynä kohdun kasvuun. Olen nyt pienellä aikaa huhkinut järjettömän määrän ylitöitä.. Nyt olenkin sitten pari viikkoa sairaslomalla lepäämässä ja nyt ei ole läheskään niin pitkiä "kipukohtauksia" kuin esimerkiksi viikko sitten. :happy:
 
Esikoista odottaessa oli hermot kokoajan tosi kireällä, raskausoireet oli enemmän tuolla pään sisällä :hilarious:

Nyt on ollut ihanan seesteinen olo ja on pystynyt nauttimaan raskaudesta ensimmäisten kuukausien pahoinvoinnin jälkeen. Ainut mistä on vähän kuitenkin pitänyt valittaa, on kipu nivelissä. Lonkkia särkee ja varsinkin polvet on löystynyt ja kipeytyneet jo nyt tosi pahasti o_O Onko muilla samanlaista? Auttaisikohan jonkinlainen polvituki tai teippaus...?
 
Mulla lonkkia särkee mutta lähinnä öisin, pitää välillä nukkua selällään kun kumpikin lonkka puutunut ja särkevä. Muut nivelet olleet ok. En osaa sanoa mikä auttais noihin polviin, ehkä tosiaan jotkut tuet:confused:.
 
Takaisin
Top