Millaisia raskausoireita sinulla on?

Turvottaa ihan kauheesti ja tuntuu että aineenvaihdunta on pysähtyny ihan kokonaan.
Ja vähän koko ajan on äklö olo eikä oikein mikään maistu. Tuntuu ettei oo olemassa mitään mikä ois tarpeeks raikasta, semmosta mitä tarviisin just nyt.
Ihan ku mun näppikseltä. Nimim. +6 kg lyhyellä aikaa turvotusta.
 
Tää pahoinvointi vaan pahenee koko ajan. Onneks en vielä oksenna kun kerran päivässä mut koko ajan kuvottaa eikä oikeen pysty mitään syömään ku kaikki hajut ällöttää. :yuck:
 
On tässä muutaman päivän alavatsassa ollu oikeen kunnon ”menkka”jomotukset.. jännästi pistää vessassa tarkistamaan että minkä väristä limaa tulee, vaikka tietääkin että noi tuntemukset on ihan normaaleja.
Esikoisesta ei tainnut moisia olla.
Sitten kans nopeesti liikkuessa tuntuu ihan ku supistais :bored: sitäkään ei esikoisen aikaan ollut kuin jostain puolesta välistä eteenpäin. Kiristää oikein kunnolla alavatsasta. En tiijä sit et miten erilailla kohtu tekee nyt töitä kun on jo kertaalleen venynyt ja kuitenkin alle vuos edellisestä synnytyksestäkään.
Onks muilla jo ainakin kertaalleen synnyttäneillä jotain erilaisia vatsatuntemuksia kuin ekalla kerralla?:wideyed:
 
Mulla toinen raskaus eikä mitään erikoista oikeestaan tunnu. Välillä nippaa jomman kumman puolen munasarjan kohdalta, mutta ei muuta. Esikosen raskaudesta en muista mitään vatsatuntemuksia ennen kun alkoi supistukset viikolla 41+5! :grin
 
Mulla on outoja vatsatuntemuksia ja toinen raskaus, mutta en osaa paikallistaa, onko tuntemukset kohdussa vai lähinnä suolistossa pyörivää kaasua. Joka tapauksessa tänään on ollut epämukava olo.

Onko muuten muilla joka päivä valkovuotoa? Entä voimakkaan tuoksuista pissaa? Nämä kaksi oiretta oli ne, joista tiesin jo paljon ennen plussaa, että raskaus on todennäköinen. Valkovuoto alkoi jo dpo 2 ja on jatkunut siitä lähtien. Pissan haju tuntuu vain voimistuneen, tai sitten vain hajuaisti on herkistynyt.
 
Mulla on ollu kans enemmän vatsatuntemuksia ku mitä oli esikoisesta. Välillä vihloo munasarjoihin ja sellanen inhottava paineen tunne kohdussa. Välillä sektioarpi kipuilee ja kiristää mut seki on vissiin ihan normaalia :shy:

Ihana mies toi mulle kaupasta mehujäätä helpottamaan tätä pahoinvointia :Heartred
 
Luruh, onko vuotoa enää tullut? Hyvä merkki toi, että on pahoinvointia, luulis että masussa voidaan hyvin. :)
 
Mun täytyy ihan jatkuvasti olla syömässä jotain tai tulee huono olo. En aiemmista raskauksista muista tällaista tai sit on aika kullannut muistot. Kävin äsken kaupassa toisen pojan kans ja palatessa alkoi tuntumaan että nyt on pakko saada jotain syötävää.
 
Mulla tulee normaalia enemmän valkovuotoa. Ja joka päivä. Välillä tuntuu niin märältä, että on pakko mennä vessaan tarkistaan, ettei se vaan ole verta! :wideyed: Ei oo onneksi ollut! :Heartred
 
Mulla on tänään ollut ruokahaluttomuutta. Mitään ei tee mieli syödä, mutta kun oon jotain suuhuni laittanut niin on se kyllä alas mennyt. Tällästä en muista esikoisesta. Esikoisen aikaan alussa kaikki haisi tosi pahalta ja sen takia ei halunnut mitään syödä. Jännää miten erilaista on! Ois niin paljon helpompaa, kun raskaudet ois täsmälleen samanlaisia niin tietäis mitä millonkin odottaa! :grin
 
Täällä kans valkovuotoa joka päivä. Ei paljoo mutta sen verran että pitää paperi aina tarkistaa ettei oo punasena :wtf:
Esikoista odottaessa muistan et ihan lorahteli valkovuotoa jonka takii oli pakko käyttää pikkuhousun suojaa kun muuten oli ihan päälihousutkin märät :shifty:
 
Mä jo vähän toivon et alkais se pahoinvointi kun vainoilen tän oireettomuuden kanssa. En nyt yhtään muista koska se mulla yleensä on alkanut, voiskohan kaikki olla kunnossa vai nou. Sen muistan että oon panikoinut ennenkin sen pahoinvoinnin puuttumista mut se on kuitenkin tullut.
:rolleyes:

Valkovuotoa mullakin on jonkun verran.
 
Mulla kans valkkaria tulee kiitettävästi. Oon huomannu että Rainbow pienemmät inkontinenssisuojat on parempia ku pikkuhousunsuojat. Phs:t saan aina jotenki persvakoon ja yleensä vielä niin että se teippi tarttuu kiinni.
 
Mulla on kyllä tosi selkeitä tuntemuksia alavatsalla, kuplimista ja vihlaisuja ja vaikka mitä sorttia. Kohtu tuntuu siltä kun sinne ois puhallettu ilmaa.
Minäkään en muista ekassa raskaudessa tunteneeni mitään ennen kuin vauvan liikkeet myöhemmässä vaiheessa. Veikkaan että ne on tuntunut, mutta en osannut erottaa niitä normaaleista vatsan väänteistä. En tiiä.
 
Mä taisin ekassa raskaudessa tuntea liikkeitä jotenkin ”liian aikaisin” ensikertalaiseks, kun niin moni väitti etten muka voi tuntea vielä..:facepalm:

On kyllä ihan mielenkiintosta odottaa että mihin nää oireet menee... tässä vaiheessa en viime raskaudessa vielä edes ollut tajunnut että menkat on myöhässä! Tai tajusin joo mut oli stressin takii ollu hormonit vähän sekasin, kun normaalisti tasan 28päivää kierto ja edelliset kuukautiset oli ollu viikon myöhässä jolloin teinki nega-testin ja sit kun ne tuli ni kestiki puoltoista viikkoa normaalin 7päivän sijaan... luulin et on joku kevät-flunssa vaan ja sit latasin flo-ohjelman kuukautisten tarkempaa seuraamista varten ja kertoki et on jo 14päivää myöhässä! Seuraavana päivänä teinkin maailman selkeimmän plussan keskellä päivää... sit rupes oikeestaan vasta tajuumaan niitä oireita ja lisää tietty tulemaan:hungover:

Että saa nähä alkaako parin viikon päästä sitten oikeen kunnolla oireilemaan :woot::wtf:
 
Mulla oli ennen plussaa menkkamaista juilimista, mistä arvasinkin että oon raskaana. Pientä etomista ja väsymystä ja valkovuotoo, mut nyt on juiliminen loppu ja tuntuu oireet hirveen pieneltä.. varasin ens viikoks varhais uä ku jännittää kovin tämä oireettomuus sais tulla kyllä kunnon pahoinvoinnit vaikka niin ei tarvis ihmetellä!
 
Mullakaan ei vielä oikein muita oireita kuin se että menkat jäi pois ja välillä päätä särkee/väsyttää, mutta ne nyt voi johtua ihan muustakin kuten flunssasta ja esikoisen kanssa valvomisesta. Välillä alavatsalla tuntemuksia ja itkuherkkyyttä havaittavissa.
Esikoisen kohdalla alkoi oireet eli järkyttävä pahoinvointi pari pv raskaustestin jälkeen, mutta silloin raskaus olikin ainakin 2vk pidemmällä kuin luulin.
Nyt ei auta kuin epäuskoisena ootella,toisaalta en kyllä oota sitä pahoinvointia kovin ilolla, mutta uskon että sen seurakseni kyllä saan jos raskaus etenee. Esikoisesta oksensin jonnekin rv 22 asti:dead:
 
Täälläkin on vasta aivan lieviä tuntemuksia, mikä tietysti pistää vähän huolestuttamaan. Aikaisempia raskauksia ei ole, niin ei ole oikein mihin verratakaan. Toisaalta mennään vasta 5+5 tietämillä. Rinnat tuntuvat ihan lievästi aralta ja ehkä vähän normaalia pingottuneemmat. Tämän lisäksi janottaa ja nälättää jonkun verran enemmän, mutta samalla ei tee oikein mitään ruokaa erityisesti mieli. Olen pystynyt lopettamaan jopa herkuttelun tyystin, kun ei vaan tee mieli. Kerran yössä tulee herättyä myös vessaan, mikä ei kuulu normaaleihin tapoihin ollenkaan.
 
Tänään heikko ja hieman etova olo. Jalat tuntuu voimattomilta ja sydän pumputtaa kovasti. Viikkoja 4+0-4+6.
 
Takaisin
Top